Locci Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Corsair 800D Ikke vært så nøye på ryddinga enda, den røde vifta er bare midlertidlig da hovedkortet blir en smule varmt på full last Neste stopp er vannkjøling når kontoen sier OK Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Corsair 800D Ikke vært så nøye på ryddinga enda, den røde vifta er bare midlertidlig da hovedkortet blir en smule varmt på full last Neste stopp er vannkjøling når kontoen sier OK Ja, der var det virkelig rotete. 800D er nesten juks på den måten, du oppnår utrolig gode resultater så lenge du bruke kabelhullene. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Herregud så lite et vanlig hovedkort ser ut i den kassa der :!: Har samme selv, men litt mer rot der inne så man legger kanskje ikke så godt merke til det. Maskinen har i det siste fått sitt nye bosted under en pult så jeg er ikke så nøye på hvordan innmaten ser ut lengre. Ytelsen kommer først Endret 6. januar 2012 av Komakino 4 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Ytelsen blir jo ikke bedre av rot. Tvert i mot faktisk. Ryddig kabinett gir bedre luftflyt som gir bedre ytelse. Men skjønner hva du mener. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Herregud så lite et vanlig hovedkort ser ut i den kassa der :!: Har samme selv, men litt mer rot der inne så man legger kanskje ikke så godt merke til det. Maskinen har i det siste fått sitt nye bosted under en pult så jeg er ikke så nøye på hvordan innmaten ser ut lengre. Ytelsen kommer først Hvordan i alle dager er den pumpa sterk nok til å kjøre alt det der? Ser man på testen Martin's Liquid Lab gjorde virker det som om den pumpa kan levere rundt 3 PSI ved 1.0GPM (minstekravet for akseptabel ytelse), det er i prinsippet nok for å kjøre: 1x CPU-blokk, 2x rad, og en GPU-blokk til. Flow synker i tillegg drastisk fort med høyere pressfall på din pumpe. Hvordan? Ser veldig nice ut da Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Slenger opp et nytt bilde. Glemte og bestille pasta så jeg kunne bruke H100... Derfor er stock kjøler på! Fikk heller ikke plass til det andre GTX580 kortet... Blir digg med Dual slot kort altså Bestilte forresten Arctic Silver Ceramique og Akasa 455 kjølepasta, duger dette? Komplett hadde ikke MX-2 osv :/ Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Slenger opp et nytt bilde. Glemte og bestille pasta så jeg kunne bruke H100... Derfor er stock kjøler på! Fikk heller ikke plass til det andre GTX580 kortet... Blir digg med Dual slot kort altså Bestilte forresten Arctic Silver Ceramique og Akasa 455 kjølepasta, duger dette? Komplett hadde ikke MX-2 osv :/ Kjøle-enheten på skjermkortet er laget med tanke SLI ser jeg =P Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Har du sleeva kablene sjøl eller bare fått tak i extensions? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Har du sleeva kablene sjøl eller bare fått tak i extensions? NZXT kabler fra Komplett.no Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Ytelsen blir jo ikke bedre av rot. Tvert i mot faktisk. Ryddig kabinett gir bedre luftflyt som gir bedre ytelse. Men skjønner hva du mener. I et oppsett som mitt er poenget stort sett å presse luft gjennom radiatorene og til en viss grad ha litt luftflyt over ribber på HK og evt. RAM. I et luftkjølt oppsett er det derimot mye viktigere å ha det ryddig. Hvordan i alle dager er den pumpa sterk nok til å kjøre alt det der? Ser man på testen Martin's Liquid Lab gjorde virker det som om den pumpa kan levere rundt 3 PSI ved 1.0GPM (minstekravet for akseptabel ytelse), det er i prinsippet nok for å kjøre: 1x CPU-blokk, 2x rad, og en GPU-blokk til. Flow synker i tillegg drastisk fort med høyere pressfall på din pumpe. Hvordan? Ser veldig nice ut da Hehe, jeg har spurt meg selv det samme spørsmålet BIGTX har i tillegg ganske så høy motstand. Jeg aner ikke hva flow ligger på og tror nok den er ganske så lav. Aquastream justerer derimot frekvensen ift. motstand og det er fortsatt ca. 4Hz å gå på(81 av 85) så ifølge den selv takler den det visstnok fint. Ytelsen er helt akseptabel med ca. 10C luft inn/vann ut-rate@500W m/GT AP-15@1850rpm, men den kunne såvidt jeg kan se helt klart vært bedre. Tenker det blir en MCP655/Laing D5 med XSPX eller DD-reservoar så fort økonomien tillater det Kanskje i svakeste laget det også, men pumpen MÅ være tilnærmet lydløs og jeg har siklet etter en 5/14-pumpe/res kombo i langt tid. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Satt inn en 120mm vifte til på radiatoren, for push-pull av luft igjennom radiatoren. Samt min første SSD, Corsair Force GT 120GB! Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Endelig kom postmannen med litt kjølepasta! Så da ble H100 montert Lenke til kommentar
FrustoL Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Endelig kom postmannen med litt kjølepasta! Så da ble H100 montert Så ut som et tungt skjermkort Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Burde kjøpe en "lift" til skjermkortet, husker ikke hvor man kunne kjøpe det men det var nevnt tidligere i tråden. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Endelig kom postmannen med litt kjølepasta! Så da ble H100 montert Er det et Asus GTX580? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Må nesten være det, eller GTX 570'en. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Må nesten være det, eller GTX 570'en. 570´ en er vel ikke så tykk. Glem det Endret 7. januar 2012 av Awezome Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Er 580 ja. Har 2 som skal selges til fordel for dual slot 7970 kort istedet Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 570´ en er vel ikke så tykk. 570'en er det. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Er 580 ja. Har 2 som skal selges til fordel for dual slot 7970 kort istedet Er det så stor forskjell på to 580 i SLi fra 7970 i CFX? Skjønner at 7970 er et bedre kort, men er det såpass forskjell at du gidder bytte. Greit om du sitter med et 560 men, når du alerede har to av det beste kortene i verden... 570´ en er vel ikke så tykk. 570'en er det. Var en grunn til at jeg "krysset" det ut... Endret 7. januar 2012 av Awezome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå