Fredtrix Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Bra du fikk snudd PSU riktig vei Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Sånn så det ut i mitt Fractal Design Define R3 før: Sånn ser det ut nå, etter at jeg satt inn ny HW i går: Specs: Fractal Design Define R3 Intel i7 2600k med Antec Kühler 620 (skal monteres en ekstra 120mm for push-pull igjennom radiatoren) PowerColor HD6950 2GB DualFan 2x4GB Corsair Vengeance 1600MHz Gigabyte GA-Z68XP-D3 2x 140mm NZXT vifter i topp, 1x 120mm Fractal Design i front Silver Power 750W 3 TB lagring Bra du fikk snudd PSU riktig vei Ja, det gamle hovedkortet hadde så mongo plassering av 24-pin kabelen at den måtte stå sånn. Alt ble mye bedre nå med nytt hovedkort osv Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Hei alle. Ja har prøvd å tatt noen nye bilder. kan jo legge de ut her også.. Blir en liten rydde jobb når 7970 kommer. Må kjøpe meg en annen tank å få lagt loopen litt penere Nå sitter jeg i stua også hehe. Endret 5. desember 2011 av boarderxtrem Lenke til kommentar
camxer Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Her er mitt kabinett som er en NZXT Phantom. Venter på ny strømforsyning siden den gamle hadde altfor korte kabler... Den nye blir en Seasonic X-760 Gold Flink til å gjemme kabler Edit: Quadro FX 5800 kortet mitt tok kvelden igår. Døde litt inni meg selv da, siden jeg kjøpte den på ebay så den har ingen garanti... Må klare meg med et Firegl v7600 kort nå Endret 6. desember 2011 av camxer Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Fikk ny hardware for et par dager siden Legger ut bilder så fort jeg får tak i socket 2011 skruene. Hvis jeg ikke får svar fra Netshop, er det noen her som kan være snille nok til å gi bort eller selge meg de skruene som trengs til Corsair H60 og Socket 2011 De skal visstnok være levert sammen med H80 og H100 (nederst til venstre) ^ | | Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Heiv saman mitt første sjølvbygd for vel ein månad sidan, og tenkte eg kunne laste opp eit lite bilete. Eg fokuserte ikkje spesielt mykje på ryddinga, men om eg får summa meg til det vert det gjerne rydda litt meir i løpet av jula. Om nokon har konkrete tips til kva som bør gjerast betre er det berre å sei ifrå! Specs: Kabinett: Corsair carbide 500r Gpu: Sapphire Radeon HD 6870 1GB Cpu: i5-2500k Kjølar: CM hyper 212+ PSU: Fractal Design integra 500w HDD: Seagate barracuda 5400 1tb Hovudkort: Gigabyte GA-Z68AP-D3 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 kudos for å finne den eneste psuen på dagens marked uten kabelstrømper ble spesielt imponert også når jeg så navnet, trodde fractal var veldig sånn fancy design stuff... men et tips for å rydde: flytte dvd spilleren ned slik at alle kablene kommer i samme hullet. vri bakvifta et par hakk (90/180 grader) slik at kablene blir kortere, og legg den så rundt vifta og under skjermkortet. få tak i to like s-ata kabler, gjerne i hvit, svart eller kanskje gul? om du ikke har planer om å putte strømper på de kablene som mangler det så kan du vurdere å tvinne de. det blir litt bedre da. Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Har faktisk både to røde og to blå, litt underleg å velge to som var ulike Men takkar for tipsa, it will be done! Edit: Forøvrig, kva er den greiaste måten å sleeve på? F.eks. sleeves MDPC hadde jo vore konge, men det er vel relativt tidkrevande, og sender dessutan garantien ein viss stad? Endret 21. desember 2011 av Hestejente99 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) vel, krympeslange er jo en måte å gjøre det på. eneste kabelen som er litt vanskelig er 24'ern. men med tolmodighet og merkelapper nok til å ha et system så funker det. jeg sleva en gammel mist psu og tok ut alle 20 (jeg sa den var gammel) ledningene, bare merka de fra 1-20 i systematisk rekkefølge og det funka flott. edit, er det noen som kan anbefale et par nettsider som selger s-ata kabler? jeg har kikka på komplett, netshop og de andre store her i norge, men stort sett finner jeg bare alt for lange eller kabler med feil farger. jeg ønsker korte kabler i hvit gul eller svart og de bør støtte nyeste s-ata (s-ata 2) Endret 29. desember 2011 av Spirre Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Kjøpte meg et nytt kabinett jeg: 4 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Liker disse nye Corsair-kabinettene altså Faktisk litt stilig med hvitt og svart også. Finfin ryddejobb Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Likte kabinettet når jeg så bilde av det, så bare måtte ha det. Valgte hvitt og svart istedet for svart siden jeg bare har hatt svarte kabinetter så langt, og det ble jo et bra resultat ser det ut til Er ikke helt fornøyd med ryddingen, men takk fikk det ikke til noe bedre nå istad. Lurer på hvor det ble av den gummitingen for det nederste hullet for kabler jeg Endret 4. januar 2012 av The Crusher Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Flott kabinett. Rydder du rommet ditt finner du nok gummitingen Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Tror kankje den gummitingen ble med ledningene bak hk plata. Er vel en del rot her ja, som du ser kankje 0.002% av på det første bildet Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Imorra skal jeg slenge opp et bilde av et litt mer oppdatert system Blant annet Sleeved kabler i hvit Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Har siden forandra systemet ein del igjen da, men det er nå dei nyaste bildene eg har egentlig... Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Har siden forandra systemet ein del igjen da, men det er nå dei nyaste bildene eg har egentlig... Hvordan er temperaturene i dette kabinettet, er det bra kjøling? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Fin kjøling der ja. Rimelig stillegående er kabinett-viftene også når det triller på 800rpm. Bare ein helvetes smerte å få igjen bakpanelet etter kabel-legging. 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg må sitte på mitt kabinett for å få igjen bakplata. Er egentlig ikke noe stress å fikse kabelføringen slik at det ikke er helt umulig uten ekstra krefter for å få igjen bakplata. Selv har jeg ca 1cm og gå på for at jeg ikke må presse bakplata på. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Nok av plass bak moderkortet er det, det er heller problemer med at bakpanelet ikkje er så stivt som eg skulle ønska, så hjørnene bøyer seg litt for lett. :!: Det tærer fort på tålmodigheten. Heldigvis er det den einaste hindringen. Define R3en på sida av meg har jo noko jævlig trange greier den skal inn på, mens HELE panelet bøyer seg lett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå