Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn så det ut i mitt Fractal Design Define R3 før:

 

Bilde0079.jpg

 

 

Sånn ser det ut nå, etter at jeg satt inn ny HW i går:

 

IMAG0115.jpg

 

 

IMAG0107.jpg

 

 

IMAG0105.jpg

 

 

IMAG0098.jpg

 

 

 

Specs:

Fractal Design Define R3

Intel i7 2600k med Antec Kühler 620 (skal monteres en ekstra 120mm for push-pull igjennom radiatoren)

PowerColor HD6950 2GB DualFan

2x4GB Corsair Vengeance 1600MHz

Gigabyte GA-Z68XP-D3

2x 140mm NZXT vifter i topp, 1x 120mm Fractal Design i front

Silver Power 750W

3 TB lagring

 

 

Bra du fikk snudd PSU riktig vei :D

 

 

Ja, det gamle hovedkortet hadde så mongo plassering av 24-pin kabelen at den måtte stå sånn. Alt ble mye bedre nå med nytt hovedkort osv :)

Lenke til kommentar

Her er mitt kabinett som er en NZXT Phantom. Venter på ny strømforsyning siden den gamle hadde altfor korte kabler... Den nye blir en Seasonic X-760 Gold

 

6467704793_966c2fa643_b.jpg

 

6467706645_2e8ecf5e1f_b.jpg

 

Flink til å gjemme kabler :p

 

Edit: Quadro FX 5800 kortet mitt tok kvelden igår. Døde litt inni meg selv da, siden jeg kjøpte den på ebay så den har ingen garanti... Må klare meg med et Firegl v7600 kort nå :(

Endret av camxer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk ny hardware for et par dager siden :D

 

Legger ut bilder så fort jeg får tak i socket 2011 skruene. Hvis jeg ikke får svar fra Netshop, er det noen her som kan være snille nok til å gi bort eller selge meg de skruene som trengs til Corsair H60 og Socket 2011 :innocent: De skal visstnok være levert sammen med H80 og H100

 

(nederst til venstre)

h80-accessories_575px.jpg

 

^

|

|

Lenke til kommentar

Heiv saman mitt første sjølvbygd for vel ein månad sidan, og tenkte eg kunne laste opp eit lite bilete. Eg fokuserte ikkje spesielt mykje på ryddinga, men om eg får summa meg til det vert det gjerne rydda litt meir i løpet av jula. Om nokon har konkrete tips til kva som bør gjerast betre er det berre å sei ifrå!

 

Kabinett_innvendig.jpg

Specs:

Kabinett: Corsair carbide 500r

Gpu: Sapphire Radeon HD 6870 1GB

Cpu: i5-2500k

Kjølar: CM hyper 212+

PSU: Fractal Design integra 500w

HDD: Seagate barracuda 5400 1tb

Hovudkort: Gigabyte GA-Z68AP-D3

Lenke til kommentar

kudos for å finne den eneste psuen på dagens marked uten kabelstrømper ;) ble spesielt imponert også når jeg så navnet, trodde fractal var veldig sånn fancy design stuff...

 

men et tips for å rydde:

flytte dvd spilleren ned slik at alle kablene kommer i samme hullet.

vri bakvifta et par hakk (90/180 grader) slik at kablene blir kortere, og legg den så rundt vifta og under skjermkortet.

få tak i to like s-ata kabler, gjerne i hvit, svart eller kanskje gul?

om du ikke har planer om å putte strømper på de kablene som mangler det så kan du vurdere å tvinne de. det blir litt bedre da.

Lenke til kommentar

Har faktisk både to røde og to blå, litt underleg å velge to som var ulike :hmm:

Men takkar for tipsa, it will be done!

Edit:

Forøvrig, kva er den greiaste måten å sleeve på? F.eks. sleeves MDPC hadde jo vore konge, men det er vel relativt tidkrevande, og sender dessutan garantien ein viss stad?

Endret av Hestejente99
Lenke til kommentar

vel, krympeslange er jo en måte å gjøre det på. eneste kabelen som er litt vanskelig er 24'ern. men med tolmodighet og merkelapper nok til å ha et system så funker det. jeg sleva en gammel mist psu og tok ut alle 20 (jeg sa den var gammel) ledningene, bare merka de fra 1-20 i systematisk rekkefølge og det funka flott.

 

edit, er det noen som kan anbefale et par nettsider som selger s-ata kabler? jeg har kikka på komplett, netshop og de andre store her i norge, men stort sett finner jeg bare alt for lange eller kabler med feil farger.

 

jeg ønsker korte kabler i hvit gul eller svart og de bør støtte nyeste s-ata (s-ata 2)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Likte kabinettet når jeg så bilde av det, så bare måtte ha det. :) Valgte hvitt og svart istedet for svart siden jeg bare har hatt svarte kabinetter så langt, og det ble jo et bra resultat ser det ut til :)

 

Er ikke helt fornøyd med ryddingen, men takk :) fikk det ikke til noe bedre nå istad. Lurer på hvor det ble av den gummitingen for det nederste hullet for kabler jeg :hmm:

Endret av The Crusher
Lenke til kommentar

Nok av plass bak moderkortet er det, det er heller problemer med at bakpanelet ikkje er så stivt som eg skulle ønska, så hjørnene bøyer seg litt for lett. :!:

 

Det tærer fort på tålmodigheten. Heldigvis er det den einaste hindringen. Define R3en på sida av meg har jo noko jævlig trange greier den skal inn på, mens HELE panelet bøyer seg lett... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...