stepking2 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Her er min ihvertfall Min første stasjonære maskin, til 18.000 Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Her er mitt kabinett Har ikke sleevs hadde sett mye bedre ut da Blir nokk vannkjøling på meg og med tiden tenker eg *bilder Nzxt Phantom er veldig fornøyd med kabinettet må eg si:D Stilig, men hvordan er kjølingen på gpu? Ser ut som de får lite luft? ja det innerste kortet får litt lite luft men er en 200mm vifte på sidedøren som blåser luft rett inn mellom kortene.. på 100% gpu load får eg 75 grader ca av og til nesten 80 men da er det varmt på rommet her det andre kortet ligger på 60-65 ved load så er ikke alt for gale Endret 25. september 2011 av Naits_89 Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 PCn for retrospill: Husker ikke hardwaren i hode, men det er hvertfall en Intel pentium 4 prosessor. Arbeidslogg på modifiseringen BærbarPCn: ASUS U45Jc CPU: Intel i5 520M 2.4 GHz RAM: 4gb DDR3, 1066MHz GPU: Intel Integrert // Nvidia GeForce 310M HovedPCn: Chieftech Mesh "v2" Hovedkort: ASUS P6T Deluxe v2 Prosessor: Intel Core i7 920 Skjermkort: XFX Radeon HD 5870 RAM: Corsair 6gb ddr3 XMS3, 1866mhz Strømforsyning: MIST 1000w Harddisk: Western Digital 1,5tb Green og Western Digital 2TB Green Arbeidslogg på modifiseringen Slenger med noen bilder av mine gamle datamaskiner med det samme PengebingePC CPU: Intel Core 2 Duo E6850, 3 GHz Hovedkort: Asus P5E Deluxe Skjermkort: Nvidia GeForce 9800 GTX+ Harddisk: Samsung HD502IJ (500 Gb, 7200 RPM) RAM: Corsair 4GB (DDR2-800 DDR2 SDRAM) Casebuildlogg Dark Nigth (Casebuild) og Chieftech Dragon (Modifikasjon) Den til høyre var mitt første forsøk på å modifisere et kabinett og den til venstre var mitt første casebuild. Samme hardware som Pengebingen hadde Arbeidslogg på "Dark Night" Framtidige prosjekter: Evolution v1 (Påbegynnt prosjekt, Arbeidslogg Hardcore Server, nFF-style Har planer om å lage et serverkabinett formet som vår maskotten til Norsk Freak Forum! Freaken Planleggingstråd for prosjektet, ta en tur innom hvis du har tips til endringer ; ) Kabinettet skal ferdigstilles før TG og kommer til å bli lagt ut for salg Freaken Case Har også planer om å bygge to stk kabinetter formet som Freaken til normalt bruk. Disse skal også være ferdig før TG. Skal ha den ene selv og selge den andre 1 Lenke til kommentar
Virke Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 *snip* Har den pengebinge dataen vært i et eller annet blad en gang? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Nye deler! Fractal Design Arc MINI Asus Maximus IV GENE-Z Intel i5-2500K @ Stock MSI GeForce GTX560Ti TwinFrozr II Corsair Dominator 4GB 1600mhz Crucial C300 60GB Samsung Spinpoint F3 1TB + Seagate Baracuda Green 2TB Skal bestille vannkjøling fra FrozenCPU, så har stockkjøler på cpu for tiden... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Samme kabinett som jeg har på serveren min. Hva synes du om det? Jeg likte det ganske godt iverfall, men synes det var litt kjipt at det ikke er ekte børstet alu/stål front som det skal se ut som. Endret 25. september 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Skulle fått opp et bilde av PC'en min nå hvor det meste er nytt. Synd det beste jeg har å ta bilder med er et 3.2MP mobilkamera med null skarphet Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Er veldig fornøyd, hadde et R3 som jeg solgte, og dette er mye lettere å bygge i selv om det er mAtx. Et stort pluss er jo at det er plass til en litt tykk radiator + vifter i toppen. At det ikke er alu/stål i front gjør meg ikke så mye, synes det ser veldig bra ut slik det er nå. Liker veldig godt hvor åpent det ble inni kassa etter at jeg tok ut den ene harddisk-racken! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Jeg bruker et mini-itx hovedkort med innebygget PSU, så ser veldig tomt ut hos meg. Endret 26. september 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg bruker en mini-itx hovedkort med innebygget PSU, så ser veldig tomt ut hos meg. Har du bilde av hvordan det ser ut? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Synes det ser ganske latterlig ut med så lite deler i et så "stort" kabinett. Merket du også at transistoren på viftekontroll kortet blir veldig varm? Lagde en lite kobberkjøler som jeg skrudde på for å hjelpe med kjølingen. Endret 26. september 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Ser litt fattig ut ja, hehe. Men så ut som et ordentlig fint kabinett! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Ja, er et kjekt lite kabinett med mange gode løsninger. Likte ikke helt viftene som fulgte med da, de bråker, og om du skrur ned rpm så kjenner du såvidt luften flytte seg. Endret 26. september 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Så bra ut det! Ble litt overasket for hver gang jeg hører "server" tenker jeg 20 hardisker osv! Bruker ikke viftekontrollen som fulgte med, hovedkortet tar den jobben! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Har ikke bruk for uendelig mye plass. Har tenkt til å flytte over de to 2tb diskene jeg har i stasjonær pc'en over til serveren, og det er mere eller mindre det jeg trenger for øyeblikket. Hovedkortet har uansett bare 3 sata porter, så jeg er veldig begrenset, men kan jo bruke eSata og usb disker om jeg trenger rask oppgradering. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 *snip* Har den pengebinge dataen vært i et eller annet blad en gang? Den har vært med i et Dansk og Norsk Donaldblad, på NRK2 (Programmet Tekno) i tillegg til at den har vært utstillt på UKM Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Her er min ihvertfall Min første stasjonære maskin, til 18.000 Jeg sliter med å se hva som koster 18k i den pcen. Har du bygget den selv eller er den ferdig fra komplett el.? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Her er min ihvertfall Min første stasjonære maskin, til 18.000 Vurdert og rydde litt kabler? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 For 18 000 hadde jeg følt meg litt snytt ihvertfall mtp på det jeg ser inni der : o Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Selv om det skulle være en 2600K gjemt bak den middelmådige kjøleren, så er det ikke mer enn 10k med hw inni den pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå