sharpspear Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Det er CM 690 II Advanced ikke sant? Er du fornøyd med det kabinettet? Jeg står vel mellom det og CM Haf 912 Plus tror jeg. Imponerende kabel ordning du fikk til i det kabinettet da. Kan du ta bilder av baksiden også? Det er CM 690 II Advanced ja. Er veldig fornøyd med kabinettet, godt kvalitet og ganske god plass. Slik ser det ut bak. Ikke særlig ryddig bak der da Men det funker, bakpanelet buler ikke ut. Men bakpanelet kan ikke være lett å få på? Var ganske heavy med kabler der Lenke til kommentar
Snasent Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det er CM 690 II Advanced ikke sant? Er du fornøyd med det kabinettet? Jeg står vel mellom det og CM Haf 912 Plus tror jeg. Imponerende kabel ordning du fikk til i det kabinettet da. Kan du ta bilder av baksiden også? Det er CM 690 II Advanced ja. Er veldig fornøyd med kabinettet, godt kvalitet og ganske god plass. Slik ser det ut bak. Ikke særlig ryddig bak der da Men det funker, bakpanelet buler ikke ut. Men bakpanelet kan ikke være lett å få på? Var ganske heavy med kabler der Det er ikke noe problem å få på bakpanelet. Man kan selfølgelig ha det mye ryddigere bak, men jeg har ikke hatt stor fokus på det. Når jeg tenker meg om, så tror jeg faktisk at jeg skal ta en stor opprydding der snart Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Legger ut bilde av filserveren, eller NAS boksen. Det er ett Fractal Design Array R2. Resten av oppsettet finnes her. - Mortis Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Bilder av innsiden? Har alltid hat lyst på et slikt et, så må jo se hvordan det ser ut inni! Er jo et kjempefint kabinett! Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Innvendige bilder er ett kapittel for seg selv, og er ikke aktuelt per nå. Da må jeg demontere strømforsyning, og harddisk rack for å overhodet se noe nedi. Det er også fullt kaos nedi, med så mange kabler som 4 harddisker gir. - Mortis Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Såppas, det hørtes ikke så praktisk ut. Kankje jeg skal vurdere ett annet kabinett til server da. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det er helt supert til server, sålenge du ikke driver å demonterer stadig vekk. Jeg har bare gode ord å si om det, men det er litt kronglete å komme til senere. Kan også skru ut hele bunnen for å komme til hovedkortet enklere. Men kablene til strømforsyninga er korte. Du har jo blant annet en test her, som du kan se innvendig plass på. - Mortis Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg demonterer litt jeg, for jeg starter med gamle disker i serveren, og de dør jo ut hele tiden har jeg merket.. Blir nok ikkenoe problem å bruke en, det kommer jo litt ann på. Vurderer egentlig FD core 1000 mini toweret, er jo så billig Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Bytte av harddisker er ganske enkelt, dog det lønner seg å legge klar sata-kabler. Da hovedkortet er under strømforsyning. Ellers må du bare skru av topplokket, samt 4 skruer for å ta løs harddisk racket. Det er kun strømtilkoblinger for SATA disker. På sikt kunne jeg tenke meg å bygge enda ett oppsett i det kabinettet der, som kjører VMWARE ESXi. Istedenfor Antec Sonata III som jeg kjører ESXi på nå. To slike Array R2 oppå hverandre vil totalt sett være mindre enn ett vanlig ATX kabinett. - Mortis Endret 20. mai 2011 av Mortis Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Kun for sata disker? Er det ikke strømforsyning som setter stopper for det da? Skal lese den testen snart, har ikke fått tid enda.. Anyway, jeg har byttet strømforsyning i min maskin idag, og ryddet kabler! Mangler bare å få på plass cd-rom og et par nye power/reset knapper, da min forrige cd rom SPISTE opp reset knappen, så nå henger det bare 2 ledninger ut i front.. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Strømforsyningen som setter stopper for det ja, og er begrenset hva du får tak i av strømforsyninger til det kabinettet. Da det er en spesiell formfaktor på disse. EDIT: Den kjører SFX formfaktor på PSU. Det finnes kun 2 slike strømforsyninger i salg i Norge, ifølge Prisjakt. - Mortis Endret 20. mai 2011 av Mortis Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ahh, så det nå at det medfulgte psu. Men er jo mulig å modifisere litt, men det orker ikke jeg uanset.. Så psu har ingen molex kontakter i det hele tatt? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Den har en molex kontakt., og syv SATA. - Mortis Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ok, molex y kabler kan man jo bruke ^^ Men vi får da se om det blir det kabinettet eller om det blir core 1000. Skal laste opp bilder av mitt kabinett snart, stay tuned Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 er det ingen som har ett Haf 912 å vise fram? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) jeg har ikke, men jeg vurderer det kabinettet til en anen maskin Har haf 922 da. Endret 21. mai 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
Snasent Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Liker egentlig ikke haf kabinettene. Blir for fjortis for meg... Liker mer stilrene kabinetter Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg tenker å poste mitt fractal design xl her når(hvis) jeg får ryddet litt kabler. Liker det clean og stilrent, så fractal kabinettet ble valgt mest mtp stil og god plass. Men sidedørene er tunge som bly pga støydemping. Ja, pc'n er jo mye stillere enn den gamle, men hva hjelper blytunge dører når det er flere luftehull bak det støyer ut av?? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Liker egentlig ikke haf kabinettene. Blir for fjortis for meg... Liker mer stilrene kabinetter Enig. Jeg har tenkt å modde haf kassa mi mer stilren. Skal forresten legge ut bilder snart, har ryddet kabler Lenke til kommentar
SuperRipper Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Da får jeg vel poste min nåværende pc som er kombinert server/htpc/spillpc i påvente av Bulldozer/LGA2011... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå