Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

En dremel 4000.. :p Men for noen forbaksa møkkaskiver! :tease: knakk 3 stykker, og 2 andre bare knuste, og noen ble oppbrukt.. :p Ikke det fineste jeg har lagd..

 

For å kutte metall på en grei måte med Dremel må man bruke glassfiber-forstarkede skiver.

10pc-dremel-reinforced-1-25-cut-off-wheels-freeshipusa_360242184607.jpg

 

Den under funker nesten bare på myke materialer, som f.eks. tre.

2gy4qj8.jpg

Endret av Meh.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kappe til vindu i sidepanel er det bedre å bruke stikksag med metall blad.

Bruk dremmel til å kutte igjennom så du har ett start punkt. Lag en strek der du skal kutte å følg den:) Da blir det straks penere.

 

Du kan jo ha på teip på yttersiden tegne der. Da slipper du og det med å ripe opp ytterside med metall spon\rester. File rundt kanter å ta av teip..

 

Men man lærer etter hvert. Alle begynner en plass :thumbup:

Lenke til kommentar

Har sett på videoer når det kommer til det, men jeg fikk ikke låne stikksaga til mor mi :thumbdown:

 

Hun mente pappesken jeg hadde for å støtte opp sidepanelet ikke var stødig nok, og at jeg kom til å få bladet i beinet, jeg satt jo på sidedøren med pappesken under uten at den datt sammen...

 

Ellers så hadde jeg brukt stikksag.. Men nå er det da gjort, får heller fikse feilene som er der nå. Og ikke minst skaffe ordentlige kutteskiver.

Lenke til kommentar

Kort oppsumering av mine erfaringer:

- Dremelen funker bedre enn stikksagen om man skal kutte buer med liten radius.

- Jo hardere man trykker med Dremelen, jo mer varme utvikles, og jo fortere blir kutteskivene utslitt.

- Stikksag er mer effektivt enn Dremel, men man kan få nesten like rette kutt med Dremel som med stikksag.

- Det kan være praktisk å ha tape på begge sider av platen som skal kuttes til, men det går greit om man bare har tapet en side.

- Gå over med fil etter du har kuttet huller, så blir kutteteflaten med en gang en god del finere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mitt kabinett :fun:

 

IMG_1518.jpg

 

IMG_1479.jpg

 

IMG_1480.jpg

 

IMG_1482.jpg

 

IMG_1488.jpg

 

 

 

Varme er ikke noe problem hittil. Da skal jeg også rydde litt mer i kabler og kutte ting penere enn det ble da jeg gikk amok med avbitertangen kun for at komponentene skulle få plass, og i tillegg kommer flere stygge detaljer. Det er mitt ulv-i-fåreklær-kabinett, og ja, denne PCen kan dra Crysis.

Endret av ;P
Lenke til kommentar

Mitt kabinett :fun:

 

Varme er ikke noe problem hittil. Da skal jeg også rydde litt mer i kabler og kutte ting penere enn det ble da jeg gikk amok med avbitertangen kun for at komponentene skulle få plass, og i tillegg kommer flere stygge detaljer. Det er mitt ulv-i-fåreklær-kabinett, og ja, denne PCen kan dra Crysis.

Forferdelig stygt kabinett, men det er vel meninga. Men så upraktisk! Det er jo en bunkers uten innganger for kald luft. At pc'en kan dra Crysis er ikke lenger nok, og hvis pc'en din er fra 2007 så begynner den å nærme seg sau fremfor ulv.

 

Dessuten forferdelig rotete med kabler og uoversiktlige og alt for store bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...