Greddi Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Et fast håndgrep i kabinettet med den ene hånda før man tar på pinnene løser problemet med statiske ladninger.Slik blir potensialet mellom kabinett, kropp og elektronikk utgjevnet. Riktig Endret 19. februar 2011 av Greddi Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Nja.. du springer jo rundt med en potensial av 10-15kV. Symptomene for ESD skader kommer ikke umiddelbart, men i seneretid hvor mer av kretsene i IC'n slutter å fungere. -> død skjermkort. Jeg la merke til at du sprang rundt med sokker i et rom med tepper? ESD skjer ikke bare på direkte kontakt, men også bare ved å være i nærheten. Altså, det er greit å ta på de store komponentene som kondensator, resister, diode og transistorer, de er ikke utsatt for ESD, men IC'ne er en annen sak, og det er faktisk en gyldig grunn for at de pakker kortene inn i antistatisk poser. Kan ikke mye om dette i teorien, men i praksis så har det ihvertfall fungert greit for meg i alle mine år hvor jeg har drevet med pc :] (og jeg har ikke tepper) Endret 19. februar 2011 av Möllers Tran Lenke til kommentar
Khani Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Har tepper, men jeg har brukt den metoden i alle år. Når antistatisk armlenke ikke har vært tilgjengelig. Har alldi hatt noe spesielt problem med esd noen sinne egentlig. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Men poenget er at det virker som det er liten kunnskap om dette rundt omkring. Ser videoer på Youtube hvor folk legger helt nye skjermkort rett på senga, og plukker det opp uten å være sikret mot elektro statisk overføring. Folk tar det ikke seriøst fordi de ikke vet så mye om det. Som skrevet tidligere, så merker man ikke en elektro statisk overføring, og det kan skje uten at du er i direkte kontakt med kortet. Disse elektro statiske sjokkene lager skader på kretser og brikker inne i mikroprosessorer. Dette kan være umiddelbar død for kort, eller det kan lage skader som kommer frem over tid. Jeg selv har alltid måttet ta litt rundt på metalliske deler i kabinettet, men kabinetter er ofte lakkert og da får man ikke mye kontakt. Nå har jeg et ESD armbånd, og det er mye mer avslappende Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Spill/work-pcen, Cooler Master ATCs 840 kabinett, Asus Formula Rampage HK, Corsair Dominator ddr2 1600mhz (trur jeg) RAM, Intel Core 2 Quad 9550 CPU, 2x ATI Radeon 4870x2 2048MB GPU, Corsair HX1000 PSU, 3x120Gb SSD`er i RAID0, 2x1500Gb RAID1 3x120GB SSD`er i RAID0: NAS`en, Fractal Design R3 kabinett, Intel Core 2 Duo E6300 CPU, Abit AB9 HK, 2Gb RAM et eller annet slag, ATI Radeon HD 4350 512MB, Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler, HighPoint RocketRAID 2640X1 4P SATA, 160GB systemdisk + 10,32TB i disker ellers : Endret 26. februar 2011 av Sjulimann 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Helt greie maskiner, men den nas'n din var rotete! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Helt greie maskiner, men den nas'n din var rotete! Rotete? Da har du ikkje sett mine maskiner Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Post bilder da Vil se rotet ditt :!: Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hadde bare bilder gjennom døra. Trodde jeg hadde det ryddig, men nå når jeg ser bildene er det brått ikke så ryddig likevel Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 ikke så ille, litt kabelrot som nas'en over her, men jeg har sett værre Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Det ligger i planen å få fiksa litt snacks nederst der. Samt langs diskene .. Og litt overalt egentlig Er vanskelig å få det pent når de er såpass stort mellomrom mellom kontaktene på SATA-strømkabelene. Blir så krøllete. Endret 26. februar 2011 av Erik 850 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hehe, har samme problem med de strømkablene til sata.. Men så skjules de kablene, så gjør ikkenoe.. Det jeg trenger er et større kabinett. Mitt haf922 er forlite. men jeg vil ikke ha et forstort ett heller.. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg hadde Antec 900 før, med like mange disker, DET var kaos ^^ Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Ser ikke vilket kabinett det er. er det antec twelve Hundred? Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Helt greie maskiner, men den nas'n din var rotete! Skal oppgradere spill-pcen snart med nytt HK, CPU og RAM. Har en mediacenter som ikke er helt ferdig, som har en 600w modulær PSU. Tenkte jeg skulle gi NAS`en den PSU`en sånn at den blir mer ryddig. Ellers skaper RAID-kortet litt trøbbel, men det syntes jeg ikke er så nøye. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Grisedårlige bilder NH-D14 er abnormt diger! Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Likær'e! Akkuratt sånn jeg ville hatt det Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 NH-D14 er noe av det mest deilige jeg ser inne i en pc! Utrolig good-looking kjøler, som yter helt enormt! Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Ser ikke vilket kabinett det er. er det antec twelve Hundred? Ja, det er 1200-en ^^ Digger designet på 900, men trengte et større kabinett, så da var det 1200 som ble kjøpt Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Grisedårlige bilder NH-D14 er abnormt diger! Derfor jeg liker slike all in one "vannkjølere". De ligger ikke langt etter slike gigantiske monstre som D14, men er myyyye penere og mer kompakt. Syns du kan rydde litt bedre inni der : ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå