The Crusher Skrevet 9. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2011 støyer litt, har satt den på 100% hele tiden.. Men skjermkortviften bråker mer, men headsett er tingen har planer om å bytte cpu kjøler ja, men pengene strekekr ikke til Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Noen som har tips på hva jeg kan gjøre. Dårlig bilde. Men syntes kabel opplegget ble bra. Har lyst å sleeve 24 pin og pci express kablene. Vurderer hvit eller lyseblå. Hva syntes dere? Andre Tips? Endret 10. februar 2011 av henrikrox Lenke til kommentar
Khani Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 Bruk blå siden hvit kommer neppe til og passe godt til hk. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 Kan nevnes at kablene blir hvite mens heatsinken blir svart. Bare så på et nzxt forum at hvite så veldig bra ut Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 Her er mitt leketøy Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 Pent, men må innrømme jeg ikke lenger blir like imponert over obsedian-kabinettene. Litt for lett å få det strøkent Heftig skjermoppsett og at du har de forran vinduet vitner om riktige prioriteringer her i livet, hehe. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Takker. Ja..smaken er som baken Nice rigg du har Dassen Endret 10. februar 2011 av jetzbullet Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Litt merkelig H50 posisjon der men men : ] Om den er satt slik at den drar luften inni kabinettet ut så forstår jeg det. Men er ikke optimalt for cpu temps, da varm luft blir dratt igjennom radiatoren. Kan "reposte" noen av min, siden jeg snart får noe nytt stæsj Endret 10. februar 2011 av Möllers Tran Lenke til kommentar
claes Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 Litt merkelig H50 posisjon der men men : ] Om den er satt slik at den drar luften inni kabinettet ut så forstår jeg det. Men er ikke optimalt for cpu temps, da varm luft blir dratt igjennom radiatoren. Kan "reposte" noen av min, siden jeg snart får noe nytt stæsj Men hvis den drar luft fra baksiden vil den dra den varme luften fra skjermkortet tilbake inn, har selv prøvd begge deler en stund og merker lite til ingen forskjell. Kan sikkert ha noe med hvordan luftstrømmen ellers er i rommet og hvordan maskinen står Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 Litt merkelig H50 posisjon der men men : ] Om den er satt slik at den drar luften inni kabinettet ut så forstår jeg det. Men er ikke optimalt for cpu temps, da varm luft blir dratt igjennom radiatoren. Mtp at kjøleren står i toppen, ja. Varmluft stiger og vil da bli sugd inn i vifta på radiatoren til prosessoren. Men jeg syns ikke din løsning er den beste heller.. Varmlufta fra strømforsyning og skjermkort som blir blåst ut bak vil stige og da bli sugd inn igjen i bakkant. Også ser det ut som du har en vifte som suger inn og 3 som blåser ut. Det kan bli undertrykk. Det er også viktig med bra balanse mellom overtrykk og undertrykk, hvor mye luft som blir presset inn og hvor mye som blir sugd ut. Har du en bra balanse på dette så får du en god airflow, hvis du har vifter som trekker inn kaldluft i front, og vifter som suger ut varmluft i bakkant eller helst toppen. Hvis du har dette så blir ikke temperaturen så høy inne i kabinettet i forhold til romtemperatur og da er dette mye bedre enn å trekke inn varmlufta igjen i bakkant Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Er ganske sikker på at det er meninga at den skal dra luft ut av kabinettet. Nevermind Endret 10. februar 2011 av N1ko Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 Når det kommer til vannkjøling, er det ikke best å montere radiatoren i bunn da? og ha en vifte som suger luft fra undersiden? er vel der det er mest kjølig, og da slipper man vel den varme luften fra gpu og psu på baksiden? men de slangene er nok ikke lange nok heller... Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 Litt merkelig H50 posisjon der men men : ] Om den er satt slik at den drar luften inni kabinettet ut så forstår jeg det. Men er ikke optimalt for cpu temps, da varm luft blir dratt igjennom radiatoren. Mtp at kjøleren står i toppen, ja. Varmluft stiger og vil da bli sugd inn i vifta på radiatoren til prosessoren. Men jeg syns ikke din løsning er den beste heller.. Varmlufta fra strømforsyning og skjermkort som blir blåst ut bak vil stige og da bli sugd inn igjen i bakkant. Også ser det ut som du har en vifte som suger inn og 3 som blåser ut. Det kan bli undertrykk. Det er også viktig med bra balanse mellom overtrykk og undertrykk, hvor mye luft som blir presset inn og hvor mye som blir sugd ut. Har du en bra balanse på dette så får du en god airflow, hvis du har vifter som trekker inn kaldluft i front, og vifter som suger ut varmluft i bakkant eller helst toppen. Hvis du har dette så blir ikke temperaturen så høy inne i kabinettet i forhold til romtemperatur og da er dette mye bedre enn å trekke inn varmlufta igjen i bakkant GPU'en min er ikke external exhaust kjøler på, altså den dytter ikke meste varme luften ut på baksiden, men heller bare generelt bort fra kortet og PSU'en min blir knapt varm. Er litt lite rom for intake vifter på 800D, så den i bunn og cpu i bakkant bør gjøre susen. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 Selv skal jeg ha denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488294#extra i sidedøren min,som jeg holder på å modde. Skal ha 2stk til i topp av kabinett og en helt i bunn. Regner med at airflow blir bra Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 Gjorde kupp på noen helt nye Fractal-vifter på eBay, 104,- inkl. frakt for begge to (de i toppen). Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 Gjorde kupp på noen helt nye Fractal-vifter på eBay, 104,- inkl. frakt for begge to (de i toppen). Vi (Gruppa mi til TG på 10) ble sponsa med 16 stykk Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) jeg ble sponset med 2 50mm fractal vifter til prosjetet mitt Og kommer nok noen bilder fra den snart også Endret 11. februar 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 50mm De må enten bråke noe helt jævelig, eller være ubrukelige på å flytte luft. Ihvertfall som intaksvifter. Til kjøling av komponenter så kan de sikkert være nyttige da.. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 altså. kassa er jo 6,7cm i høyde.. Der får man ikke plass til noen 140mm akkurat.. Skal kjøle ned cpu Lenke til kommentar
Balli Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Her er mitt leketøy to spørsmål nr 1 hvorfor har du ikke skjermkortet i slot pcieX slot1 nr 2 sjekket du at det var en fullverdig pcieX 16 2.0 du satte skjermkortet i og ikke slik som alle de andre(utenom den øverste) på hovedkortet ditt er (pcieX8 med 16 spor) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå