Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Da var det kommet endel nye datadeler i hus, og foreløpig ser det slik ut.

Komponentene er Asus Rampage 3 Extreme, 12 GB Corsair Dominator GT 2000 mhz, Intel i7 930, 3 stk Asus 480 GTX i SLI, 1 EVGA 460 som PhysX, Corsair Obsidian 800D, Corsair AX 1200, diverse Noctua vifter og 2 stk 1TB seagate disker til lagring og en Corsair Force 120 GB SSD.

Nettopp satt det inn, så alt er ikke ferdig stilt inn etc :) Og kablinga er heller ikke veldig prioritert akkurat nå ^^

Er det tredje grafikkortet verd det? Skalerer det ikke svært dårlig? Kjører helt identisk oppsett selv, bare med 2 kort. Kjørte et 260gtx kort som physX før, men det vant jeg bare 2-4% fps på i physX krevende spill, og fant ut at det var liten vits å gå fra 185 til 190 fps(i batman), siden jeg ville bruke den ekstra slotten til et bra lydkort.

Dem testene på internett er alle med gamle drivere da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva bruker du alle PC-ene til?

De brukes til litt forskjllig, 3 spillmaskiner, en medie-server, HTPC og en benche-rig her på loftet. Poden bruker 2 av spillmaskinene til seg og kompiser resten styrer jeg.

Alle maskinen kjører WCG som er noe alla folding.

Mmmm strømregning? mtp folding ish...

Går vel opp i opp med minskede fyringsutgifter nå om vinteren :p

Lenke til kommentar

og litt av PC-loftet som endelig er ferdig thumbs.gif

post-152551-1289089428,7753_thumb.jpg

EVGA SR-2? blink.gif

Ja har kjøpt meg SR-2 med 2 stk Xeon X5690 CPUer men det ble RMA på det da det ikke ville starte etter at jeg satt på vannblokka cry.gif

Det er flere som har hatt samme problemet så et nytt er på vei fra Tyskland inv_biggrin.gif

Her ser du det sammen med Rampage 3 kortet som står i Dimastechen nå.

post-152551-1289143429,651_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sweet! ^^ Hva skal du bruke kortet til?

Har selv Rampage 3 sammen med en i7 980X. Ser ut til at mine 12GB med RAM ble flaskehalsen da jeg skulle prøve Crysis.

Skal klokke det med 2 eller 4 stk HD6970 først og så skal det brukes til WCG/folding.

Kjører R3E med en X5690 i nå på 4,4 GHz men kun med 6 GB HyperX 2000MHz, vet det er mange som sliter med å klare 2k på minne med 12 GB på R3E. Tror du skal være fornøud pm du klarer 1800 MHz med ok timings, du stresser IMCen på CPU voldsomt selv med den hastigheten.

minhund driter du penger eller? ph34r.gif

Nei jeg driter ikke penger men jeg tjener nok mer enn gjennomsnittet ja wink.gif

Så er jeg vel eldre enn mange av dere andre HW entusiastene her på forumet smile.gif

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Skal klokke det med 2 eller 4 stk HD6970 først og så skal det brukes til WCG/folding.

Kjører R3E med en X5690 i nå på 4,4 GHz men kun med 6 GB HyperX 2000MHz, vet det er mange som sliter med å klare 2k på minne med 12 GB på R3E. Tror du skal være fornøud pm du klarer 1800 MHz med ok timings, du stresser IMCen på CPU voldsomt selv med den hastigheten.

Ok, jeg skrev litt feil. Det er ikke hastigheten på minnet som er flaskehalsen. Det er mengden. Da jeg skulle prøve Crysis med alt på Very High i 5760x1200 spiste det opp mine 12GB i et jafs, og jeg endte opp med 2-3SPF! ph34r.gif

Lenke til kommentar

Ok, jeg skrev litt feil. Det er ikke hastigheten på minnet som er flaskehalsen. Det er mengden. Da jeg skulle prøve Crysis med alt på Very High i 5760x1200 spiste det opp mine 12GB i et jafs, og jeg endte opp med 2-3SPF! ph34r.gif

laugh.gif Det har jeg forsøkt selv og det er nok ikke bare minne mengden som stopper deg der, er skikkelig morro å prøve å spille på 2-3 fps tongue.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...