Khani Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Skru det opp da vel og slå maskinen på. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Skru det opp da vel og slå maskinen på. Nei, for det er innebygget C4 i alle hovedkort, sånn at ikke skal ha kabinettet oppe mens pc'en er i drift. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Det er hull til kabler i kabinettet. Prøvd og bruke de? Takk for tips, hullene har jeg allerede benyttet meg av Det jeg mener ser rotete ut er kablene som kommer fra viftekontrolleren som står fast bak i pcen. Ellers er det meget ryddig. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Det er en del ledige hull. Om bakplaten buler litt er ikke noe problem så lenge du får lukket den. Om du gjør en litt mer grundig jobb blir pcen veldig bra. For eksempel 24 pin kabelen kunne vært gjemt bort. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Takker nok en gang for tips, men jeg har ryddet så godt jeg kan. 24-pins kabelen har jeg valgt å stripse fast slik den er nå pga. den er såpass kort at den ville blitt veldig spent dersom jeg gjemte den bak platen. Det eneste jeg er misfornøyd med er kablene fra viftekontrolleren, de er verken sleeved eller spesielt god kvalitet på. Uten viftekontrolleren så ser kabinettet mye mer ryddig ut, men jeg valgte å bruke den pga. jeg ville installere viften i sidedøren. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Tviler egentlig på hva du sier siden den ligger i en bue på bunnen. Om den er strukket litt gjør ingen ting. Kabelen skal tåle såpass. Samme gjelder egentlig mange av de andre kablene som ligger rundt om. De kan stripses sammen til små bunter og evt gjemmes i bunnne av HDD racket. Tenker bare på dette siden det blir mye enklere og rengjøre kabinettet uten et helt surr av kabler. Endret 22. oktober 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Prøv å ta en IDE-kabel og riv den sunn. Det går ikke. Hva tror du en ATX-kabel med 3 ganger så tykt materiale og isolasjon klarer da? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 23. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Ide kabler er da ikke så vanskelige og rive i to hvis man tar i litt. Men det spørs også veldig på kvalitten. Billige stock kabler som følger (Fulgte) med masseproduserte pcer pleide og være av laveste kvalitet. Endret 23. oktober 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 23. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2010 Jaok, de du kjøpte løs, men de var flate. Det var aldri kabelen, det var kontakten. Og ATX har bedre kontakter og fester. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 27. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Da har jeg endelig fått meg ny maskin. Så nå er det bare fryd å gammen i hemen. Corsair fulltower obsidian 700d Corsair hx 850w Samsung sh-s223b Asus p6x58d-e Intel core i7 950 3.06ghz Corsair 6gb ddr3 xms3 intel i7 9xx dominator 1600mhz Intel x25-m 2,5" 80gb ssd Asus Geforce GTX 480 Edit: Noen tips for å få til en bedre "løsning" med strømkablene til skjermkortet? Endret 27. oktober 2010 av Hille Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 27. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2010 Herrligt! Men se å få byttet ut den jævelskapen av en Intel kjøler :3 btw, har ikke 700D sånn fancy boks du setter foran harddiskene for å skjule de som 800D har? Og en SSD kan vel bli litt knappt : b Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 27. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Tanken var å kjøpe vannkjøling etterhvert. Men nå har jeg akkurat tatt opp lån til hus så føler ikke for mer utgifter på en stund Så også det dekselet på 800, men fant ikke noe i pakka her. Må kanskje bestille meg et. Edit: Litt lite med 80 gig ja. Har noen IDE disker liggende på lur. Men setter ikke i enda. Endret 27. oktober 2010 av Hille Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 28. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2010 Skjermkortkablene kan du dra opp gjennom hullene til vannkjølinga, ser ganske strøkent ut vis du får strekt de ut godt. Kan lønne seg å kjøpe sleeves eller tre kablene gjennom svarte plast/gummirør Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 28. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2010 Ikke dumt. Vurderte også å farge over enden på kablene med en sort tusj. Ødelegger litt med de 4 cm med sprakende farger. Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 28. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2010 Ikke dumt. Vurderte også å farge over enden på kablene med en sort tusj. Ødelegger litt med de 4 cm med sprakende farger. Helt enig i det med fargene, men da burde du heller titte på NZXT ferdig sleevede kabler: http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=index&cPath=34_804_805 De ser veldig bra ut og leveringstiden er kort samt at kablene er billige. Anbefales på det høyeste! 1 Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 28. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2010 Oiii takk for link! Lenke til kommentar
dePt Skrevet 28. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Veldig mye fint her. Her kommer bilder av min HTPC. Hardware: Gigabyte H55N Intel i3 540 Sapphire HD5570 OCZ GOLD 4GB 1066MHZ Kingston SSDNow V+ Series 64GB Termalright APX 140 Sony BC-5600S Blu-Ray drev picoPSU-160-XT + 150W brick Innside: Utside: Edit: der var bildene på plass Endret 28. oktober 2010 av dePt Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2010 PENT! hvilket kabinett er dette? fikk egentli veldi lyst å bygge meg et slik selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå