kloningen Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 jeg TIPPER at han har satt den til å dra luft igjennom radiatoren og ut av kabinettet. Tror ikke det er så praktisk løsning, ihvertfall sett opp mot det jeg har gjort på Coolit ECO ALC'en min. Trekke inn kald luft bak, gjennom radiator, dytte videre i kabinettet med en vifte ekstra på radiatoren, og så en vifte i toppen på kabinettet for å dytte ut varme luften som STIGER. Dermed får radiatoren alltid "frisk" luft istedenfor varm luft som stiger opp fra skjermkortene og northbridge. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Ja det er på måte en "omvendt" løsning av det som er "normalt" vil jeg si. Bare lurte på om han har testa begge posisjonene og kan si noe om han har merket noe stor forskjell på temp på forskjellige komponenter o.l. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Vel , slik jeg har satt det opp er at den suger luft fra utsiden. Har testet en lignende setup som Möllers bruker men da blir d på påkosting av 140mm viften bake da denne må bort for å bruke 120mm viften som radiatoren bruker. merket personlig lite forskjell på tempraturen på prosessoren. ligger vanligvis rundt 70 grader ved full load uansett hvor jeg hadde radiatoren. men det jeg dog merket mer av at skjermkortene ble noe varmere når jeg hadde radiatoren der 140mm viften står nå. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Ganske så koslig rigg Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Støv Støv Støøøøv! Ellers ser det greit ut. Specs? Lurer på hvorfor så mange Ati kort har så tricky strømtilkoblings-plasseringer-- Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Specs ser du i profilen min. Ja var litt støvete når bildet ble tatt, men det ser nok litt ekstra støvete ut pga HDR-effekten. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Specs ser du i profilen min. Ja var litt støvete når bildet ble tatt, men det ser nok litt ekstra støvete ut pga HDR-effekten. Ahhhh, ja syns det var noe muffens med bildet : 3 (hvilket program bruker du for å lage HDR ?) Gamle Antec 900'en min (fra gamle casemod prosjektet mitt): Tenkte jeg skal bruke den til noe nyttig eller selge for en billig penge.. men må få lakket det først :b Stått i garasjen et helt år nå, ferdig sandblåst Det blir som dere sikkert kan se, svart og hvitt. Ser lakken ble litt ujevn, men skit samma, skal ha flere lag ^^, Er ikke noe jeg gidder bruke lang tid på å gjøre (skal bare ha noe funksjonelt noe). Endret 8. oktober 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
claes Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Skulle gjerne hatt lengre kabler, mer plass og fått rydda mer, men er lat Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Noen som kan anbefale en stillegående men effektiv kjøler for AMD Phenom II X4 965? Må passe i Fractal Design Define R3 med Corsair Dominator ram-brikker. (Noctua NH-D14 passer med andre ord ikke pga. størrelsen). Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Skulle gjerne hatt lengre kabler, mer plass og fått rydda mer, men er lat har du testa å snu viftene på radiatoren? det gir nok litt høyere temp på cpu, men jeg tror kabinetttempen blir betraktelig bedre da den vil blåse varmluft ut og ikke inn. dessuten blåser jo både psu og skjermkort varmluft ut under radiatoren, så radiatorvifta vil nok dra noe av denne lufta inn. Endret 8. oktober 2010 av Spirre Lenke til kommentar
claes Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Har ikke prøvd det enda, men tenkt på det, som du sier sist der så blir det jo ganske varm luft bak som blåses inn igjen. Har den store i toppen som blåser ut og de 2 som blåser inn i front så temperaturen er forsåvidt ganske bra, men skader ikke å prøve Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Har ikke prøvd det enda, men tenkt på det, som du sier sist der så blir det jo ganske varm luft bak som blåses inn igjen. Har den store i toppen som blåser ut og de 2 som blåser inn i front så temperaturen er forsåvidt ganske bra, men skader ikke å prøve Legg 8pin'en under skjermkortet ^^ nærmest baksiden av kassen er det akuratt plass under kortet ^^ Lenke til kommentar
claes Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Funket jaggu akkurat, bytta dog til 4 pinen som var litt mindre. Takk for tipset Er det noen forskjell på å bruke 4pin og 8pinen? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Om hovedkortet ikke trenger mer enn 4 pin (altså det er ikke en 8 pin port på kortet), så skal 4pin kabelen din være grei ^^, Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Det skal godt gjøres å finne en prosessor som trenger 8-pin selvom hovedkortet har det. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Det skal godt gjøres å finne en prosessor som trenger 8-pin selvom hovedkortet har det. Jeg fikk ikke startet maskinen min når jeg bare brukte 4-pin kabelen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Så vanskelig var det å finne Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Mitt kabinett. Cooler Master HAF 932 AMD EDITION Resten av oppsettet er : GA-790FXTA-UD5 AMD Phenom II X4 955 3.2Ghz CORSAIR DOMINATOR GT 4GB (7-7-7-20)(4GB til senere) SAPPHIRE RADEON HD 5870 CORSAIR HX 1000W Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Bilde av kassa inni uten døra på? :] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå