Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Da var Lian Li PC-P50B bestilt som snart skal få ta over for Storm Scout kabinettet mitt. ellers bestilte jeg med vannkjølings settet som hardware nylig anmeldte . gler meg virkeli til å få sette igang å se hva jeg får til ut av dette ! blir minn første selvbygde vannkjølings oppsett å satser på lian li kabinettet har en grei kabel management løsning.

Lager du en arbeidslogg? dribble.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var Lian Li PC-P50B bestilt som snart skal få ta over for Storm Scout kabinettet mitt. ellers bestilte jeg med vannkjølings settet som hardware nylig anmeldte . gler meg virkeli til å få sette igang å se hva jeg får til ut av dette ! blir minn første selvbygde vannkjølings oppsett å satser på lian li kabinettet har en grei kabel management løsning.

Lager du en arbeidslogg? dribble.gif

vel er jo ikke noen stor å langvarig prosjekt jeg starter på , men er det ønske om dette så kan jeg selvsagt lage en logg å kansje tilogmed få noen tips underveis :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Alltid flott med arbeidslogg! Det er alt for lite aktivitet i den delen av forumet ermm.gif

Roger that, kanskje jeg får bidra litt da, har lyst til å bygge et kabinett selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Gleder meg! thumbup.gif

Takk for det :)

Roger that, kanskje jeg får bidra litt da, har lyst til å bygge et kabinett selv.

Hvis du finner på å bygge noe så ta å link til det her så man kan finne det :thumbup:

Ja det var det som var problemet, nemlig å finne noe å bygge :tease:

Jeg har funnet et kabinett som hadde vært kult å bygge, men jeg har ingen tegninger med komplette mål eller noe sånt :( Det er laget noen sketchup tegninger, kanskje jeg greier å jobbe med utifra de.

Jeg har heller ikke fått tillatelse til å bruke tegningene til tegneren til å bygge etter, sendte mail for 3 uker siden :thumbdown: Hvis jeg ikke får svar snart driter jeg langt i hans tillatelse.

Lager nok worklog hvis jeg skal bygge ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser litt på forskjellige vifter nå, og har sett mange som har lakkert Scythe Gentle Typhoon. Så jeg tenkte kanskje det kunne være en grei måte å få røde vifter med svart ramme rundt, i stedet for å kjøpe f.eks. Xilence e.l.

Men da jeg så på Scythe Gentle Typhoon fant jeg ut at det var en litt forskjellige varianter av den...

1850 RPM

1450 RPM

1150 RPM

800 RPM

500 RPM

Men er det noen som helst grunn til å gå for f.eks. 500 RPM om man har viftestyring? Er det ikke like greit å anskaffe 1850 RPM og heller skru ned hastigheten litt?

Og når jeg er så godt i gang, hvilke dimensjon burde det være på sleeve og krympesslange for å uni-sleeve 24 pin e.l.?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Heatshrink: http://en.mdpc-x.com/mdpc-sleeve/heatshrink/heatshrink-small-black.htm

Sleeve: http://en.mdpc-x.com/mdpc-sleeve/sleeve/sleeve-small-black.htm

Har laget en liste over hvor mye du trenger hvis du har 30cm forlengere du skal sleeve:

Sleeve

24-pin

24x30cm = 7,2m

8-pin

8x30cm = 2,4m

6-pin

6x30cm = 1,8m

Total M 7,2 + 2,4 + 1,8 = 11,4m

Total Feet 11,4 x 3,28 = 37,3ft

Shrink

24-pin

(24 x 2) x 2cm = 96cm

8-pin

(8 x 2) x 2cm = 32cm

6-pin

(6 x 2) x 2cm = 24cm

Total M 96 + 32 + 24 = 1,5m

Total feet 152 x 0.0328 = 4,9ft

Lenke til kommentar

Fikk endelig bygget meg skikkelig PC etter konfen nå. Gleder meg som en unge til å reise på LANs med denne bare for å se hvordan folk reagerer. Må riktignok ta av sidedøra for å forhindre grusomme temps, men uansett. Har forresten gjemt en DVD-ROM i den midterste 5,25-slotten.

PC016.jpg

PC017.jpg

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...