Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Da var endelig Corsair 700D i hus!

Corsair har gjort en god jobb, men det gjenstår endel før vi snakker om det perfekte kabinett.
Hva mener dere?

Selv skulle jeg likt;
- bedre inntak av luft i bunn
- tykkere "bakpanel" for bedre plass til ledninger (mitt kabiss bøyer seg utover)
- toplokk, dersom viftene der ikke er ibruk
- fjernet usb/firewire dilldall i top-front-bay

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8974354

Selv skulle jeg likt;

- bedre inntak av luft i bunn

- tykkere "bakpanel" for bedre plass til ledninger (mitt kabiss bøyer seg utover)

- toplokk, dersom viftene der ikke er ibruk

- fjernet usb/firewire dilldall i top-front-bay

 

Vel, det er jo bare en ting å gjøre med det :dremel:

Lenke til kommentar

- Fjernet usb/firewire dilldall i top-front-bay

Helt sikker på at dette er umulig? På de fleste kabinetter er det bare å ta vekk frontcoveret forså å dra ut kablene :)

 

Forøvrig er jeg enig i de overnevnte punktene med forbedringer, men jeg ville også lagt ved et litt friskere utseende, for meg ser den, sett utenifra, ut som en blikkbos uten form.

 

Min erfaring fra d800 er at flere vifter ikke nødvendigvis gir lavere temperaturer. Jeg har koblet ut de tre viftene i topp. Synes ikke de gav noe særlig utslag. Ble bare mye støy. 3x120mm 5x140mm vifter. Altfor mye bråk.

Kunne ikke sagt meg mer enig. Takvifter kobler jeg uansett ut, de er stort sett meningsløse.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Fikk store varmeforskjeller bare av å putte en radiator grill uten vifter i toppen i toppen av mitt kabinett med vifter tror jeg enda mere av den vamre luften vil stige.kanskje du heller burde velge noen mindre kraftige vifter som feks Mist fra microplex, har et sett sånne og de lager ikke lyd i det heletatt, disse ville vært perfekt for å trekke ut den varme luften uten å lage lyd, og uten å ødelegge luftstrømmen som går horisontalt.

 

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Ihvertfall i Obsidian 800D kan det absolutt være en fordel å ha vifter som trekker luften ut i topp. Det er ingen vifter i front, så det er ingen horisontal gjennomstrømning som mange andre kabinetter baserer seg på.

 

Kabinett-temperaturen sank med nesten 10 grader etter at jeg monterte vifter og H50 i toppen.

Lenke til kommentar

Giallorossi, skulle gjerne fjernet det, men power knappen er del av samme kretskort som jumbo-mombo!
Dessuten ville forsatt "knekk meg dekselet" vært der =p


Mr A. har rett i at ikke alle rammene har vifter i seg.
Jeg har kun 2 stk 1900RPM vifter i den serien på prosessor kjøleren.
Dette er for å minimere dødrommet i midten (motor osv.), slik at mest mulig av ribbens areal utnyttes.


Viftestøyen er ikke problem for min del ATM, da jeg knotter i ett annet rom enn maskinen står i =)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Vil anbefale mist vifter(av typen helt svart uten lys) tror de selges på netshop/microplex. De lager en så vidt hørbar lyd hvis du har høret rett ved siden av. Inni et kabinett vil da denne viften både være nesten lydløs men også overdøves av alt annet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...