genesis Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Da var endelig Corsair 700D i hus!Corsair har gjort en god jobb, men det gjenstår endel før vi snakker om det perfekte kabinett.Hva mener dere?Selv skulle jeg likt;- bedre inntak av luft i bunn- tykkere "bakpanel" for bedre plass til ledninger (mitt kabiss bøyer seg utover)- toplokk, dersom viftene der ikke er ibruk- fjernet usb/firewire dilldall i top-front-bay Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Selv skulle jeg likt; - bedre inntak av luft i bunn - tykkere "bakpanel" for bedre plass til ledninger (mitt kabiss bøyer seg utover) - toplokk, dersom viftene der ikke er ibruk - fjernet usb/firewire dilldall i top-front-bay Vel, det er jo bare en ting å gjøre med det Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Hjelper det virkelig med så mange vifter oppå hverandre? .. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Prøvde noe slikt med mange vifter oppå hverandre. Det ble bråkete, men kan hende det er bedre vist hele greia er bygd opp for det. Luftflyttinga ble sykt bra da... Lenke til kommentar
Teac Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Min erfaring fra d800 er at flere vifter ikke nødvendigvis gir lavere temperaturer. Jeg har koblet ut de tre viftene i topp. Synes ikke de gav noe særlig utslag. Ble bare mye støy. 3x120mm 5x140mm vifter. Altfor mye bråk. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Som jeg ser ut i fra bilde nr 2 og 3 bruker han gamle vifter der han har fjerna bladene og motoren som scrouds Endret 6. mai 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) - Fjernet usb/firewire dilldall i top-front-bay Helt sikker på at dette er umulig? På de fleste kabinetter er det bare å ta vekk frontcoveret forså å dra ut kablene Forøvrig er jeg enig i de overnevnte punktene med forbedringer, men jeg ville også lagt ved et litt friskere utseende, for meg ser den, sett utenifra, ut som en blikkbos uten form. Min erfaring fra d800 er at flere vifter ikke nødvendigvis gir lavere temperaturer. Jeg har koblet ut de tre viftene i topp. Synes ikke de gav noe særlig utslag. Ble bare mye støy. 3x120mm 5x140mm vifter. Altfor mye bråk. Kunne ikke sagt meg mer enig. Takvifter kobler jeg uansett ut, de er stort sett meningsløse. Endret 6. mai 2010 av Giallorossi Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Takvifter er ikke menings løse da varm luft stiger Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Du får prøve å videreføre den logiske tankegangen i praksis, tror du får et helt annet syn da. Det er såfremt luften faktisk går oppover, noe den svært sjeldent gjør inne i et kabinett. Luften blir stort sett dyttet vannrett ut. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Fikk store varmeforskjeller bare av å putte en radiator grill uten vifter i toppen i toppen av mitt kabinett med vifter tror jeg enda mere av den vamre luften vil stige.kanskje du heller burde velge noen mindre kraftige vifter som feks Mist fra microplex, har et sett sånne og de lager ikke lyd i det heletatt, disse ville vært perfekt for å trekke ut den varme luften uten å lage lyd, og uten å ødelegge luftstrømmen som går horisontalt. Endret 6. mai 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Og dette har du selvsagt bevis for? Hvilken kjøling har du forøvrig? (Antall vifter, plassert hvor?). Har prøvd de fleste viftene som er på markedet, det kommer selvsagt an på øret som hører, men min subjektive mening er at Mist støyer. Endret 6. mai 2010 av Giallorossi Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Har et par i front og en på baksiden og 2 på cpu kjøler og etter at jeg skjerte hull i toppen ble det mye kjøligere, ivertfall i følge temp målerne som er rundt i kabinettet. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Hvor mange grader snakker vi om da? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg får også kjøligere kabinett ved at jeg har exhaust i topp. Tror det var 2-5 grader forskjell. Det er også fordi CPU kjøleren peker oppover. Grafikkortet gikk ned nesten 10 grader etter at jeg snudde PSU til og blåse luften nedover ut bunn... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Min kjøler blåser sidelengs (hw på profilen min) og det ble ca 4-7 grader forskjell. Endret 6. mai 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Ihvertfall i Obsidian 800D kan det absolutt være en fordel å ha vifter som trekker luften ut i topp. Det er ingen vifter i front, så det er ingen horisontal gjennomstrømning som mange andre kabinetter baserer seg på. Kabinett-temperaturen sank med nesten 10 grader etter at jeg monterte vifter og H50 i toppen. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Giallorossi, skulle gjerne fjernet det, men power knappen er del av samme kretskort som jumbo-mombo!Dessuten ville forsatt "knekk meg dekselet" vært der =pMr A. har rett i at ikke alle rammene har vifter i seg.Jeg har kun 2 stk 1900RPM vifter i den serien på prosessor kjøleren.Dette er for å minimere dødrommet i midten (motor osv.), slik at mest mulig av ribbens areal utnyttes.Viftestøyen er ikke problem for min del ATM, da jeg knotter i ett annet rom enn maskinen står i =) Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
b00n Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 noen som har gode anbefalinger til "lydløse" vifter til og ha i topp på 800d ? Noctua er good shit er det ikke ? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2010 Vil anbefale mist vifter(av typen helt svart uten lys) tror de selges på netshop/microplex. De lager en så vidt hørbar lyd hvis du har høret rett ved siden av. Inni et kabinett vil da denne viften både være nesten lydløs men også overdøves av alt annet Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 7. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Er det noen her inne som eier denne? http://www.itavisen.no/pimpmypc/4595/ Denne va jo litt syk da. Endret 7. mai 2010 av blashyrkh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå