Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Problemet med den som har 2( den til X58) er at den begynner og lage en stygg lyd( pluss det medl yd så varierer det fra person til person så det kan jeg ikke si noe på :) ), så den blir byttet ut med en Mips ram freezer 6..skru av finnene og sett på, letteste instalering som finnes.

Slipper jeg det.

Men det og få frisk luft over minnet, uansett måte man gjør det på er ikke dumt:)

 

Ubruklige er de ihvertfall ikke, men spørs hvordan man ser på kjøling av hwen sin da.

For min sin del så ser jeg på det som idioti og ikke la brikkene få litt luft, ihvertfall hvis man har brikker med litt høy frekvens på med stramme timings.

Men alle tar sitt valg og ikke minst alle bruker pc på forskjellig måte :thumbup:

 

For og si det på en annen måte: pcen til fruen har jeg ikke kjøling på minne, rett og slett for at de har store hser og de blir ikke kjørt på den høye frekvensen de skal..alikevel blir de varme.

For min sin del som vil ha alt et minnesett kan gi så er kjøling et must pluss jeg hater varm hardware.

 

Så kan folk vær så snill slutte og si at det er ubruklig, unødvendig når det faktisk er nødvendig til tider og hva man liker.

Man må ikke kjøpe egen kjøler, er bare og sette en vifte over.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Vist du har fan holes i bunn burde du snu PSU også. Slipper du og sende varm luft rett i GPU...

 

Kan du forklare hvordan en PSU-vifte som trekker luft inn i strømforsyninga kan blåse luft opp på skjermkortet?

 

Logikk anyone?

Lenke til kommentar

Trenger du virkelig RAM kjøler? med mindre du klokker til helvette

 

Jeg har funnet ut at ramlkjøleren kjøler en av kjøleribbene som er koblet til med heatpipe mot "NB" og nf200 brikkene, så det er jo perfekt! Og i tillegg kjøler de rambrikkene, selv om det ikkje trengs når man kjører på stock volt på minnet.

 

 

 

Lenke til kommentar

Rambrikke kjøler'e er stort sett ubrukelige greier. Nå har jeg ingen erfaring med Kingston sine ramkjølere (Som jeg antar WilliamRobertsen har?), men Corsair sine 2 modeller (Både den med 3 og 2 vifter) bråker for mye for mitt øre ihvertfall.

 

Nei det er en ocz ramkjøler med 2 stk 60mm vifter som bråker ikke så altfor mye. Det er mer lyd i ramkjøleren på full fart. Men jeg har noen andre viftr på 120mm som går på ca 2000 rpm hver så, det skal jeg si deg bråker. Men til slike vifter er en god viftestyring flott.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle legge ut kassa mi jeg å da :innocent:

 

Det er fortsatt en del småtteri som burde ha vært fikset, det blir fikset i sommer :ph34r: (den skal pusses ned og males på nytt!)

Link til loggen

 

 

 

 

 

DSC05962.jpg

 

DSC05964.jpg

 

DSC05985.jpg

 

DSC05967.jpg

 

Under kassa, med føtter og to 120mm vifter som blåser inn

 

DSC05968.jpg

 

Bak :p

 

DSC05971.jpg

 

Litt kabelrot er umulig å unngå i denne kassa, det er litt trangt :whistle:

 

DSC05975.jpg

Enda et bevis på att det er trangt :tease:

 

 

DSC05980.jpg

 

Razer :love:

Endret av GreenRay
Lenke til kommentar

Ikke puss den helt ned isåfall. Bruk rulle og ikke pensel. Hvis ikke du foretrekker boks da.

 

Razer er et bra merke bare at de sabla musene deres er så små og hånda mi er for stor så det er ubehagelig og bruke den. Selv eier jeg en av deres musematter (EXACTMAT) som er noe av det mest behagelige jeg noen gang har brukt av musematter. Beste er vel håndleddstøtten.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

Ikke puss den helt ned isåfall. Bruk rulle og ikke pensel. Hvis ikke du foretrekker boks da.

 

Razer er et bra merke bare at de sabla musene deres er så små og hånda mi er for stor så det er ubehagelig og bruke den. Selv eier jeg en av deres musematter (EXACTMAT) som er noe av det mest behagelige jeg noen gang har brukt av musematter. Beste er vel håndleddstøtten.

 

Bare ett lite spm. Hvilken mus bruker du nå?

Lenke til kommentar

Roccat Kone max customisation god mus som er ganske stor og passe hånda mi perfekt. Eneste er at den kan gå lett i stykker og har noen ganger problemer så kjøp den helst via spaceworld, elkjøp eller andre butiker som har disk. Siden hvis du kjøper fra nettet og du har noe feil betaler du for returen, vanlig vis. Og da blir det dyrt.

Lenke til kommentar

Roccat Kone max customisation god mus som er ganske stor og passe hånda mi perfekt. Eneste er at den kan gå lett i stykker og har noen ganger problemer så kjøp den helst via spaceworld, elkjøp eller andre butiker som har disk. Siden hvis du kjøper fra nettet og du har noe feil betaler du for returen, vanlig vis. Og da blir det dyrt.

bare og stå på krava da :p

du skal ikke lide utgift for garantisak, de fleste sender ferdig postlapp men de resterende hoster opp pengene tar du vare på kvitteringen for porto så scanne og maile de.

Lenke til kommentar

Bytta ut innmaten i mitt Lian-Li PC-x1000b i forrige uke, så kan jo legge ut et oppdatert bilde :)

 

Innmaten består av:

 

Hovedkort :Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58 Socket-1366, DDR3, ATX, USB3.0, SATA 6Gb/s

CPU : Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930 @ 3,85 ghz

Ram : 12gb Corsair XMS3 DDR3 1600MHz

Skjermkort : Powercolor ATI Radeon HD 5970 2gb

SSD : Intel X25-M SSD 80GB 2,5" Gen 2

PSU : Corsair HX 1000w

 

Beklager dårlige bilder, men er tatt med en iphone, pluss at det er mørkt nede i kjeller'n her. Var heller ikke så hissig på å pelle den fram midt på gulvet idag :)

post-30043-1271783137,8134_thumb.jpg

post-30043-1271783161,7449_thumb.jpg

post-30043-1271783183,2247_thumb.jpg

post-30043-1271783377,51_thumb.jpg

post-30043-1271783418,7587_thumb.jpg

Endret av Rakken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...