Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke ha PC'en på skrivebordet. Den er for stor, men jeg burde kanskje sette den opp på bordet. Da slipper jeg å dulte borti med kotorstolen og at den vil da trekke kald luft rett fra vindu.

 

Hvis jeg setter PC'en oppå den andre skrivebordet som står foran det andre skal det kanskje gå, men det skrivebordet et litt lavere. Får teste litt :D

Lenke til kommentar

Nå, etter jeg kom hjem fra TG og monterte HW'n inn i 800D igjen, har jeg merket en irriterende riste-lyd fra hot-swapen eller noe. Jeg var ikke hvorfor den er der nå og ikke før, men den er irriterende. Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre?

 

Før TG merket jeg at lyden fra 3,5mm jack-portene foran på kabinettet hadde en irriterende lyd hver gang jeg brukte den. Etter TG har ikke 3,5mm jacken funket i det hele tatt, og jeg begynner å lure på hva det kan skyldes. Har dere noen forslag?

Lenke til kommentar

Nå, etter jeg kom hjem fra TG og monterte HW'n inn i 800D igjen, har jeg merket en irriterende riste-lyd fra hot-swapen eller noe. Jeg var ikke hvorfor den er der nå og ikke før, men den er irriterende. Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre?

 

Før TG merket jeg at lyden fra 3,5mm jack-portene foran på kabinettet hadde en irriterende lyd hver gang jeg brukte den. Etter TG har ikke 3,5mm jacken funket i det hele tatt, og jeg begynner å lure på hva det kan skyldes. Har dere noen forslag?

 

Med ristelyden kan du prøve og gi et lite dunk i siden på kabinettet helt foran. Med jack'en foran kan det være problemer med kabelen eller koblingen inn i lydkortet. Ta den ut og inn...

Lenke til kommentar

Løse kontakter.

Nope, sitter ikke løst, nei...

 

Med ristelyden kan du prøve og gi et lite dunk i siden på kabinettet helt foran. Med jack'en foran kan det være problemer med kabelen eller koblingen inn i lydkortet. Ta den ut og inn...

 

Ristelyden så ut til å være skjermkortet som på en eller annen måte kom borti et eller annet, eller satt litt løst i PCI-E slotens festemakanikk. Så det ser ut til å være fikset for øyeblikket.

 

Kabelen er koblet til hovedkortet (innebygget lydkort) men skal være koblet riktig etter alt jeg kan skjønne...

Lenke til kommentar

Ganske lett og fikse.

 

Kontrollpanel - Lyd. Der ser du det står flere lyd utganger. Den du bruker er henvist med et grønt lite ikon. Den som er foran på kassa er en av de andre. Mest sannsynlig heter den det samme som den som allerede er aktiv. Så er det bare og trykke på den du vil ha og velge "Bruk Standard". Jeg er ikke verdens beste til og forklare, men tror du klarer det ut i fra dette.

 

Husk at programmer må lukkes og åpnes før endringen trer i kraft i dem.

Lenke til kommentar

Dessverre var det ikke så enkelt ettersom programmet som styrte lydkortet og portene i Vista, ikke er innstallert etter jeg gikk over til Windows 7. Men etter litt knoting funker det, så nå er det fikset! :D

 

Tusen takk for hjelpen!new_woot.gif

 

EDIT: Tenkte jeg skulle flytte kabinettet oer på andre siden av pulten nå, da blir det litt enklere å komme til på innsiden ;)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Har en litt irritabel vibrasjons lyd fra 800D kabinettet mitt jeg og. Tror det er fra hot-swapen det kommer, for den kommer bort en liten stund når jeg kakker på kabinettet. :p

 

Skal teste og ha på litt isolasjonsteip på harddiskene mine og se om lyden kommer bort da. Er jo så vanvittig lettvint og ta ut harddiskene på det kabinettet. ^^

Lenke til kommentar

Driver å kjøper litt deler til ny pc nå.

Gamle kabinette er Lianli å nye er the big one next to it : D

 

 

9jmwlv.jpg

 

2v92agm.jpg

 

 

----T-O--G-E-T--------------------------------------------------

494704 1 # ASUS Maximus III Formula, P55 Socket-1156, DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16

492768 1 # Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860 Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan

491275 2 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL8 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, for Core i5 and i7, 1.65V, Intel XMP

460922 1 # Corsair HX 750W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm Vifte

488177 2 # Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S DVDRW 24x, DL, RAM, SATA, Bulk, Black

502731 1 # Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler Socket 775/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 1700 RPM, 120mm Vifte

-H-A-R--A-L-E-R-E-D-E--------------------------------------------------

518748 1 # XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "XT", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 865MHz

489882 1 # Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Bunn, 1x 140mm Bak, 4x SATA Hot-swap

 

Bruk Hurtigkasse på komplett.

Lenke til kommentar

Takker Amanita. Hadde kablet ferdig så det nye hovedkortet var bare og skru inn. Eneste var at rammen var i feil slots i første booten så pcen hørtes ut som en ringeklokke før post.

 

Og ja jeg renge en ramkjøler til den pcen. rammen ligger for høyt syns nå jeg. Men en billig ramkjøler er alltid greit og ha. Nå er det forresten 10 vifter i pcen og jeg har gjordt det slik at luftstrømmen er god så cpu ligger på 26-30*c idle og ca 45 i load etter bytte av kjølepasta.

 

Den bråker men derfor er det bra med headset. Men at en ramkjøler med 60mm vifter lager lite lyd var uventet. Men på full guffe er den som et propellfly i lyden.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...