Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, ingenting annet på linja når du dro 1130 watt?

Har aldri prøvd å dra maks ut av en strømforsyning men kunne jo ha vært gøy. Har svidd av ett par stykker på andre måter (A)

 

 

Nei kun maskinen, ikke noe annet men Microplex påstod at jeg hadde sansynligvis ca 100W til å gå på.

Lenke til kommentar

Huh, nå når jeg leste hva du skrev så hoppet hjertet over et par slag. Trodde nå at Silverstone hadde hivd seg på fjortissbølgen med jallalys og greier, men var heldigvis ikke så ille. Synes kabinettet så greit ut jeg, selv om det kan ligne litt på HAF. :p

 

Heldigvis har ikke Silverstone hoppet på fjortis-bølgen, det kunne blitt riktig illesad.gif

 

Jeg må si NZXT har fått til at par flotte kabinett etter hvert nå...

 

Adamas begynner så smått å gi meg en Silverstone/Lian Li-følelse, samtidig som Khaos virker ganske spennende å bygge i/case moddehmm.gif

 

Når jeg først snakker om NZXT, de har også begynt med hvite vifter med svart ramme...

Lenke til kommentar

Siden vi diskuterer casemodding kan dere se litt på dette:

 

Kabinett:

 

 

IMG_1258.jpg

IMG_1253.jpg

IMG_1270.jpg

IMG_1285.jpg

 

 

 

Viftestyring laget med potmeter, må for min egen del si at dette var ett morsomt eksperiment som i en liten stund stod montert i en pc. Styrte hele 10 vifter med systemet og det fungerte gull! Ikke vakkert utført da det som sagt var en test:

 

 

IMG_1299.jpg

IMG_1304.jpg

IMG_1307.jpg

IMG_1316.jpg

IMG_1325.jpg

IMG_1333.jpg

IMG_1339.jpg

IMG_1342-1.jpg

 

 

Lenke til kommentar

1230 watt? Høres rart ut, tror noen kondensatorer hadde tatt kvelden før det. At Mist har en viss margin er greit nok det, men 230 watt? eh..

bare å prøve det :)

 

 

Hva er rart med det?

 

 

 

Min Enermax har oppgitt dette:

 

 

Total Power 1050W@50°C

Peak Power 1260W

 

Den PcPower & Cooling 1200w jeg hadde før hadde Total power 1200w og Peak Power 1400w ;)

 

Har sett Crosair hx1000 som har tatt ut ca 1150w under load f.eks.

Lenke til kommentar

Jo takk:)

 

Måleren viser følgende: Watt, KWH, MAX watt, Ampere, den regner ut strømprisen ut ifra forbruket og prisen du har satt. Den er også beskyttet mot jording samt overlast. Tror jeg kjøpte den på Clas ohlson, men den skal byttes ut med følgende: Trådløs energimåler

 

Edit: Har testet ut måleren med langt dyrere målere og forskjellen de har vist har vært marginal. Handler sjeldent elektronikk hos billig butikker men de har faktisk enkelte varer som er gode, denne kjøpte jeg etter anbefalinger av venner smile.gif

 

Artikkel nr 76-481-16 hos ELFa. Samme måleren.

 

Jeg har den samme og en annen og det er nesten ikke forskjell på resultatet

Ble bekymret en gang da jeg dro 1130W ut av Mist 1000Wohmy.gif

hehe såpass ja. jeg har lånt en wattmåler av en kamerat, og systemet mitt (se profilen) trekker ca 305 watt ved full load på en 3dmark 06 gjennonkjøring.

Lenke til kommentar

Jo takk:)

 

Måleren viser følgende: Watt, KWH, MAX watt, Ampere, den regner ut strømprisen ut ifra forbruket og prisen du har satt. Den er også beskyttet mot jording samt overlast. Tror jeg kjøpte den på Clas ohlson, men den skal byttes ut med følgende: Trådløs energimåler

 

Edit: Har testet ut måleren med langt dyrere målere og forskjellen de har vist har vært marginal. Handler sjeldent elektronikk hos billig butikker men de har faktisk enkelte varer som er gode, denne kjøpte jeg etter anbefalinger av venner smile.gif

 

Artikkel nr 76-481-16 hos ELFa. Samme måleren.

 

Jeg har den samme og en annen og det er nesten ikke forskjell på resultatet

Ble bekymret en gang da jeg dro 1130W ut av Mist 1000Wohmy.gif

Tror ikke du trenger bekymre deg. Mist 1000W har ca. 82% effektivitet ved full last så du må opp i omtrent 1220W ut av stikkontakta ved 1000W ut av strømforsyninga. :)

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nydelig laget det kabinettet der, noen som vet hvilket det er?

Visst jeg ikke tar feil er det en forumbruker silentpcreview som har lagt det på google sketchup. Tror bare det er på planleggingsstadiet.

 

Edit.

 

Sorry. Var litt sent ute. Glemte å refreshe.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...