Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Har ikke svaret, men har et lite input;

Så langt som vi er inne i pc teknologi så syns jeg det er skammelig at ingen lager skruer du kan feste en mutter på andre siden av kabinettet.. (kan lett fikses selv, men irriterende at de skruene som vanligvis føler med kabinetter osv skal ha deg til å skru en feit skrue inn i et hull i vifta som er for lite...)

 

Har du noen gang prøvd å feste vifter med mutter på innsiden? Det er utrolig upraktisk og krever mye fikling...

 

EDIT: Men hvis det hadde vært en mutter fastmontert i vifta hadde det vært litt enklere ;)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gav opp skruene. Brukte bare de vanlige skruene som fulgte med kabinettet. La imellom slike gummimatter mellom vifta og kabinettet. Det hjalp ingenting og var et skikkelig herk og få på plass. Måtte skru skruene inn på skrått og bruke makt for å få festet viftene igjen. Utrolig dårlig patent. Hører en plagsom suselyd fra de tre viftene. Ender nok opp med at jeg kobler dem fra :p

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Får vel poste litt bilder jeg også da, beklager laber kvalitet men bilder har aldri vært min store hobby så mitt eldgamle Cannon powershot a410 digitalkamera får lide litt til :D :

 

 

 

NZXT WHISPER fulltower:

 

IMG_1500.jpg

IMG_1492.jpg

 

ASUS RAMPAGE II EXTREME, i7 920, CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC12800 1600MHZ, CORSAIR HX 850W, NOCTUA NH-U12P og ASUS RADEON HD5770 V2:

 

IMG_1493.jpg

IMG_1497.jpg

 

INTEL X25-M 80GB G2, 4 x Western Digital Caviar Green 1 TB:

 

IMG_1507.jpg

IMG_1496.jpg

 

Greit strømforbruk på idle:

 

IMG_1504.jpg

 

Pulten: Netbooken er en fujitsu amilo. God stolen og 5.1 lyd!:

Pus snek seg med på ett bilde :p

 

IMG_1512.jpg

IMG_1513.jpg

 

 

Alle kablene som går i hytt og pine leder hit: Samsung 46" led 7070. Nad C355BEE, XBOX 360, ps2, kenwood random 5.1 forsterker og ett par random høyttalere. Venter på Dali concept 10:

 

IMG_1511.jpg

 

Lenke til kommentar

Mreinha, du får vel ikke så god nytte av 5.1 om du har høyttalerne så tett ;)

 

KongKake, jeg får heller ikke åpnet spoilerne (pleier å bruke Tek.no-skin) men det funker om jeg bytter, ja...

 

Kabinettet er NZXT Whisper. Det sier seg vel egentlig selv, men NZXT har lagt fokus på at det skal være stille...

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Hehe, 5.1 er totalt bortkastet ja, kun 2.1 som er tilkoblet anyway :)

 

Kabinettet er som nevnt NZXT whisper, jeg er ekstremt fornøyd med det. Det er meget godt isolert samtidig som det ser greit ut. Ingen vibrasjoner og enkelt å installere komponenter i det. De blå viftene som fulgte med ble dog fort byttet ut, den stripa i fronten syntes jeg bare er stilig og ikke "bling bling" effekt over den, så den har fått bli.

 

Hele kabinettet er skumisolert og hdd er montert på gummiføtter og er skrueløst! yay! Strømforsyningen står på gummiføtter og er montert med gummiramme. Kabinettet virker å være av god kvalitet og har enda ikke fått noen riper (Antec og lian-li jeg har hatt før har ikke tålt like mye).

 

Skjuling av kabler går bra, selv om jeg personlig ikke har brukt så alt for mye tid på det (Som dere kan se). Eneste store minuset jeg ser er at det er trangt og vanskelig og montere hovedkortet. Det er akkurat nok plass til det, men ikke noe mer.

 

edit: Tven er konge den, testene lyver ikke for å si det slik. Dynamikk, kontrast og sortnivå er fantastisk bra! Sort kan bli litt for sort noen ganger, men det er sjeldent. Lagg i spill er ikke noe problem om spillmodus er på. Lyden er ikke konge bra men ikke så dårlig som jeg hadde trodd. Angrer dog på at jeg ikke gikk for 8 serien som har RF kontroll og forbedret panel + ekstra fjernkontroll som er rund og ser helt fantastisk ut til sitt bruk. 6 serien lider litt av gjennomskinn av lys, men har ikke sett det på 7 serien enda. Jeg har dog en rød pixel så får vel kontakte samsung snart. Digital-tv fungerer som en drøm og du får ett hav av muligheter og innstillinger.

Endret av Mreinha
Lenke til kommentar

Får vel poste litt bilder jeg også da, beklager laber kvalitet men bilder har aldri vært min store hobby så mitt eldgamle Cannon powershot a410 digitalkamera får lide litt til :D :

 

 

 

NZXT WHISPER fulltower:

 

IMG_1500.jpg

IMG_1492.jpg

 

ASUS RAMPAGE II EXTREME, i7 920, CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC12800 1600MHZ, CORSAIR HX 850W, NOCTUA NH-U12P og ASUS RADEON HD5770 V2:

 

IMG_1493.jpg

IMG_1497.jpg

 

INTEL X25-M 80GB G2, 4 x Western Digital Caviar Green 1 TB:

 

IMG_1507.jpg

IMG_1496.jpg

 

Greit strømforbruk på idle:

 

IMG_1504.jpg

 

Pulten: Netbooken er en fujitsu amilo. God stolen og 5.1 lyd!:

Pus snek seg med på ett bilde :p

 

IMG_1512.jpg

IMG_1513.jpg

 

 

Alle kablene som går i hytt og pine leder hit: Samsung 46" led 7070. Nad C355BEE, XBOX 360, ps2, kenwood random 5.1 forsterker og ett par random høyttalere. Venter på Dali concept 10:

 

IMG_1511.jpg

 

Så veldig bra ut. Den der måleren. Hva er det den viser utenom strømforbruket og hvor kjøpte du den?

Lenke til kommentar

Jo takk:)

 

Måleren viser følgende: Watt, KWH, MAX watt, Ampere, den regner ut strømprisen ut ifra forbruket og prisen du har satt. Den er også beskyttet mot jording samt overlast. Tror jeg kjøpte den på Clas ohlson, men den skal byttes ut med følgende: Trådløs energimåler

 

Edit: Har testet ut måleren med langt dyrere målere og forskjellen de har vist har vært marginal. Handler sjeldent elektronikk hos billig butikker men de har faktisk enkelte varer som er gode, denne kjøpte jeg etter anbefalinger av venner :)

 

Artikkel nr 76-481-16 hos ELFa. Samme måleren.

Endret av Mreinha
Lenke til kommentar

Så lenge måleren takler strømmen som går igjennom hele systemet så er ikke det noe problemet. Slik du ser på bildet mitt er den koblet til ett grenuttak hvor pc, laptop, høytallere, skjerm og mobil lader er tilkoblet. Har maks brukt 750 watt på grenuttaket til nå.

 

slik det trådløse systemet fungerer så kan du fks ha basen som viser informasjon i stua så kan du ha en energimåler til pcen, en til tven, kjøleskapet og en til en lampe for den del. Slik kan du måle strømforbruket ganske så nøyaktig!

 

du får langt mer avanserte systemer hvor du kan integrere slikt i veg uttaket og tidsstyre hele huset samt overvåke hvor mye og hva strømmen brukes til. Mener det er en på forumet her som har ett slikt system. Utrolig tøft og ikke minst nyttig!

Lenke til kommentar

Jo takk:)

 

Måleren viser følgende: Watt, KWH, MAX watt, Ampere, den regner ut strømprisen ut ifra forbruket og prisen du har satt. Den er også beskyttet mot jording samt overlast. Tror jeg kjøpte den på Clas ohlson, men den skal byttes ut med følgende: Trådløs energimåler

 

Edit: Har testet ut måleren med langt dyrere målere og forskjellen de har vist har vært marginal. Handler sjeldent elektronikk hos billig butikker men de har faktisk enkelte varer som er gode, denne kjøpte jeg etter anbefalinger av venner smile.gif

 

Artikkel nr 76-481-16 hos ELFa. Samme måleren.

 

Jeg har den samme og en annen og det er nesten ikke forskjell på resultatet

Ble bekymret en gang da jeg dro 1130W ut av Mist 1000Wohmy.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...