Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Misliker HAF og HAL -kabinettene. :(

+1/2 Jeg misliker designet, men ytelsen virker jo grei nok ;)

Joda, men man trenger jo ikke å lage grusomt stygge kabinetter selv om de yter bra. :p

Sjøl ass - Men vet ikke helt hvorfor, minner meg kanskje om den tia jeg spilte CS 1.6 for 6 år sia, da hadde sikkert HAF kabinetta vært DRITkule, men den gang ei.

Ja, er vel noe sånt. Er noe fjortiss over dem. Minner meg om kabinettet man velger til konfirmasjons-PC-en (selv var min konfirmasjons-PC i et LanBox Lite -kabinett).

HAha det traff.. Selv kjøpte jeg PC og kabinettet Antec 900 til konfirmasjon.. Heldigvis gikk jeg over til P183 litt over etter år etter ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Da misliker du vel Sniperen også da ...

Her ihvertfall min:

post-178774-1265900849_thumb.jpg

Cooler Master Storm Sniper Black Mesh Edition (Laangt navn)

Utsiden, brukte badet som fotorom, for det var det best lys

post-178774-1265900964_thumb.jpg

Invendig:

Corsair HX 650

Intel Core i7 920

Gigabyte GA-EX58-UD3R

Corsair X3MS 1333MhZ CL9 6 GB

MSI Geforce GT 240

Samsung Spinpoint F3 500 GB

Intel X25-M 80GB Gen2

post-178774-1265900605_thumb.jpg

PC-hjørnet :new_woot: Skjerm nr.2 funket ikke på fototidspunkt :thumbdown:

Min første PC som er bygd selv :D (Pris 8200)

Lenke til kommentar

Da misliker du vel Sniperen også da ...

Her ihvertfall min:

post-178774-1265900849_thumb.jpg

Cooler Master Storm Sniper Black Mesh Edition (Laangt navn)

Utsiden, brukte badet som fotorom, for det var det best lys

post-178774-1265900964_thumb.jpg

Invendig:

Corsair HX 650

Intel Core i7 920

Gigabyte GA-EX58-UD3R

Corsair X3MS 1333MhZ CL9 6 GB

MSI Geforce GT 240

Samsung Spinpoint F3 500 GB

Intel X25-M 80GB Gen2

post-178774-1265900605_thumb.jpg

PC-hjørnet :new_woot: Skjerm nr.2 funket ikke på fototidspunkt :thumbdown:

Min første PC som er bygd selv :D (Pris 8200)

Det mangler en rambrikke på hovedkortet :ohmy:

3 av 4 ramslotter er det ram i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

@KongKake; Veldig fornøyd med organiseringen selv, siden det var første gangen jeg bygde PC, trodde jeg ikke at kabelorganiseringen kom til å ta så lang tid. Det tok nærmere 1/2 av tiden å organisere kablene.

@ Nizzen; Det er 3*2 GB RAM, hvorfor det i det hele tatt er 4 slotter må du ikke spørre meg om. Tror det var noe med dualchannel minne, orker ikke å finne hovedkortmanualen nå, har engelskprøve imorgen.

Lenke til kommentar
@KongKake; Veldig fornøyd med organiseringen selv, siden det var første gangen jeg bygde PC, trodde jeg ikke at kabelorganiseringen kom til å ta så lang tid. Det tok nærmere 1/2 av tiden å organisere kablene.

Kabelorganisering krever tid og tolmodighet. :p Derfor er kabelorganiseringen i kabinettet mitt halvhjertet. Men skal fikse skikkelige saker i casemoden min. :)

Men skjønner hvorfor du er fornøyd, for det ble faktisk ganske bra!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvor bøg er ikke det? Gigabyte setter fire minne slots i et HK som støtter Dual og Trippelchannel, første gang jeg har sett, synes det var ekstremt rart :p WTF.

Derfor jeg går for Evga :p (og maaange andre grunner)

Skal forsåvidt også nevnes at Gigabyte ikke er de eneste som gjør dette, blant annet Intel gjør også dette:

http://old.prisguide.no/product.php?produc...6&cat_id=10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Det er jo et budsjettkort, så det er sikkert tilrettelagt for budsjett RAM.

Hadde jeg kunnet fått velge selv, ville jeg valgt annet HK og RAM.

Lenke til kommentar
Noen som har vært borti støydempingsmatter? Noe sånn som disse.

Fungerer det bra, og er det tosidig teip man klistrer på innsiden av kabinettdørene?

Jeg har brukt slike matter i noen av mine builds, eller rettere sagt har jeg vanligvis brukt matter fra bilstereo som Stinger eller Dynamat, men fungerer utmerket, om man er villig til aa kompromisere paa vekt.. siste kabinettet ble vel 5-8KG tyngre bare i stoydempningsmatter. Men de gjorde jobben :thumbup:

Utifra personlig erfaring ville jeg anbefalt standard asfaltmatter eller dynamat (etc.) for bil og bilstereo, er valigvis billigere per m2 og er like, om ikke mere effektive :)

MvH

[infected]

Endret av [Infected]
Lenke til kommentar

Fungerer det bra, og er det tosidig teip man klistrer på innsiden av kabinettdørene?

Jeg har brukt slike matter i noen av mine builds, eller rettere sagt har jeg vanligvis brukt matter fra bilstereo som Stinger eller Dynamat, men fungerer utmerket, om man er villig til aa kompromisere paa vekt.. siste kabinettet ble vel 5-8KG tyngre bare i stoydempningsmatter. Men de gjorde jobben :thumbup:

Utifra personlig erfaring ville jeg anbefalt standard asfaltmatter eller dynamat (etc.) for bil og bilstereo, er valigvis billigere per m2 og er like, om ikke mere effektive :)

MvH

[infected]

Hvordan får er plass til det da? Hvor tung maskinen blir betyr ikke noe. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få festet disse på Corsairen. På baksida er det jo fullt av skjulte kabler. Såpass mange at det er vanskelig å få igjen døra til tider. På den andre siden er det jo plexiglass over halvparten, så her må jeg vil skjære til rundt glasset? I bunnen er det ikke altfor mye plass og i toppen har jeg 3 stk 120mm vifter.

Lenke til kommentar

MvH

[infected]

Hvordan får er plass til det da? Hvor tung maskinen blir betyr ikke noe. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få festet disse på Corsairen. På baksida er det jo fullt av skjulte kabler. Såpass mange at det er vanskelig å få igjen døra til tider. På den andre siden er det jo plexiglass over halvparten, så her må jeg vil skjære til rundt glasset? I bunnen er det ikke altfor mye plass og i toppen har jeg 3 stk 120mm vifter.

Er klart enklere i kabinetter uten vindu og etc. men som de sier no pain no gain, om du vil ha et stille kabinett maa man nesten betale prisen. En fordel med aa bruke matter fra bilstereo er at de har en langt bedre stoy og vibrasjonsdempende effekt enn disse for pc, som egentlig bare er samme materiale men tynnere. Eneste negative med aa bruke matter for bilstereo fremfor disse spesialiserte for pc er at de er tyngre og tykkere, men de er ogsaa langt mer effektive, og billigere per m2. Og ikke minst, bilstereomatter som feks Stinger eller Dynamat er meget gode stoydempere. Om pris er en faktor har jeg erfart at billige asfaltmatter (tynnere en dynamat og stinger) er helt OK om man vil ha en stillere maskin uten aa betale ett slikt prispremium. Forovrig er ogsaa Stinger tynnere en Dynamat, men omtrent samme pris, og omtrent samme stoydempningsevne..

Desverre er plexi i siden etc. paa et kabinett en sentral kilde til stoy til aa begynne med, saa om du dekker hele kabinettet med stoydempningsmatter, nesten uansett hva du bruker, vil du fortsatt ha mye lekasje gjennom plexiglasset.. som sagt, no pain no gain :)

Om jeg var deg ville jeg bare investert i standard asfaltmatter og dekket saa mye som du er villig til.. til en langt langt hyggeligere pris enn alternativenene, og med en meget akseptabelt sluttreslutat. (saa lenge du ikke forventer 100% stillhet.. seff, men daa maa nok vinduet gaa ogsaa uansett..)

edit. Disse mattene monteres paa samme maate, ene siden er gugge som du river av tapen paa og klistrer paa nesten som vanlig 'tape'. Ikke forvent aa faa disse av igjen etter du har satt de paa, dette er heller permanente greier..

MvH

[infected]

Endret av [Infected]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...