Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Jeg ville definitivt gått for Fractal, selvsagt basert på utssende (Rip-Off fra Nexus sine, bare du slipper den irriterende Molex-utgangen). Jeg har hatt relativt mye vifter oppigjennom åra, begynner å gå tom nå dog (10-15 løse vifter igjen bare), Scythe er det beste valget hvis du ønsker en stillegående men samtidig også ha god luftflyt, Scythe sin Ultra Kaze er ihvertfall gode på luftflyt, men er dog støyende (...Hva forventer man av 38 Mm tykke vifter? :p ). Slipstream og DF-seriene er også veldig gode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes sir, klarte ikke helt å bestemme meg av det innlegget, men tror det blir Scythe Slipstrem ettersom de vil gi bedre luftgjennomstrømning, hmm.

 

Viftene skal monteres i Corsair Obsidian 800D, kan jo hende at det blir en god blanding, spiller ingen rolle om det bråker litt, men helst ikke mer enn 26 dB.

Lenke til kommentar
danke ;)
Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk.

Kilde: https://www.diskusjon.no/guidelines

 

:ninja::p

 

 

Giallorossi: kunne ikke vært mer enig:)

Syns de kunne valgt en annen farge enn magesyre-farge ja:P

 

Sorry at jeg sporer av, men hvordan vet du at magesyre har den fargen? Men jeg er forsåvidt enig i at Noctua godt kunne valgt en finere fargekombinasjon... Men de er nå i hvert fall enkle å kjenne igjen :p

 

Jeg funderer selv over hvilke vifter jeg skal velge... Jeg vil halst ha noen helt svarte, eller svarte og røde, men Fractal sine svarte og hvite vifter er fine :cool:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Yes sir, klarte ikke helt å bestemme meg av det innlegget, men tror det blir Scythe Slipstrem ettersom de vil gi bedre luftgjennomstrømning, hmm.

 

Viftene skal monteres i Corsair Obsidian 800D, kan jo hende at det blir en god blanding, spiller ingen rolle om det bråker litt, men helst ikke mer enn 26 dB.

 

Jeg har en Scythe Slipstream 1200RPM vifte i mitt 800D-kabinett. Den har høyest støynivå (relativt til hvor utrolig stillegående resten er) ved full hastighet, mer enn f.eks. kabinettets 1000RPM 140mm vifter, så jeg kjører hastighetsregulering på den.

Lenke til kommentar
Yes sir, klarte ikke helt å bestemme meg av det innlegget, men tror det blir Scythe Slipstrem ettersom de vil gi bedre luftgjennomstrømning, hmm.

 

Viftene skal monteres i Corsair Obsidian 800D, kan jo hende at det blir en god blanding, spiller ingen rolle om det bråker litt, men helst ikke mer enn 26 dB.

 

Jeg har en Scythe Slipstream 1200RPM vifte i mitt 800D-kabinett. Den har høyest støynivå (relativt til hvor utrolig stillegående resten er) ved full hastighet, mer enn f.eks. kabinettets 1000RPM 140mm vifter, så jeg kjører hastighetsregulering på den.

Har du tre vifter i toppen av 800d? Jeg vurderer å kjøpe meg tre vifter der. Tror mye av lyden kommer ut derfra. Har ikke koblet til noen av de tre viftene som fulgte med kabinettet. Synes de var for støyende. Tenkte meg 3 stk FRACTAL 120mm og en slik viftekontroller. Da får jeg koblet til de tre viftene som følger med kabinettet og de tre i toppen. Det burde bli kaldt og stille nok.

Lenke til kommentar
Har du tre vifter i toppen av 800d? Jeg vurderer å kjøpe meg tre vifter der. Tror mye av lyden kommer ut derfra. Har ikke koblet til noen av de tre viftene som fulgte med kabinettet. Synes de var for støyende.

 

Jeg har 4 vifter i toppen (2 rundt H50-radiatoren). 2 av de er AC 12L-vifter. De er så og si helt lydløse, men de flytter ikke veldig mye luft. Men alt i alt har jeg funnet et godt kompromiss mellom lavt støynivå og lave temperaturer som fungerer veldig bra for meg.

Lenke til kommentar
Har du tre vifter i toppen av 800d? Jeg vurderer å kjøpe meg tre vifter der. Tror mye av lyden kommer ut derfra. Har ikke koblet til noen av de tre viftene som fulgte med kabinettet. Synes de var for støyende.

 

Jeg har 4 vifter i toppen (2 rundt H50-radiatoren). 2 av de er AC 12L-vifter. De er så og si helt lydløse, men de flytter ikke veldig mye luft. Men alt i alt har jeg funnet et godt kompromiss mellom lavt støynivå og lave temperaturer som fungerer veldig bra for meg.

Ok. Ja, det er ikke lett å finne balansegangen mellom temperatur/overklokking og støy. Har Noctua d14 koblet til med begge to på ultra low noise, så de er realativt stille. Men jeg sliter med skjermkortvifta. Den er ganske støyende. Så jeg håper at 3 stk vifter i toppen av kabinettet skal senke temperaturen såpass at skjermkortet kan dra nytte av det.

Lenke til kommentar

Jeg testet med bare Scythe Slipstream vifter i toppen først, de flytter mer luft enn AC 12L, men også høyere støynivå. Men temperaturen i kabinettet ble ikke nevneverdig høyere av å skifte til roligere vifter. Mitt inntrykk er at varmen stiger til toppen ganske fort i 800D, spesielt siden kabinettet er såpass romslig, og da er det bare snakk om litt hjelp for å skyve luften ut av kabinettet. Så for meg virker det ikke som om det er behov for kraftige vifter, med mindre man kan justere hastigheten som man vil.

Endret av ballsack
Lenke til kommentar
Jeg testet med bare Scythe Slipstream vifter i toppen først, de flytter mer luft enn AC 12L, men også høyere støynivå. Men temperaturen i kabinettet ble ikke nevneverdig høyere av å skifte til roligere vifter. Mitt inntrykk er at varmen stiger til toppen ganske fort i 800D, spesielt siden kabinettet er såpass romslig, og da er det bare snakk om litt hjelp for å skyve luften ut av kabinettet. Og for meg virker det ikke som om det er behov for kraftige vifter, med mindre man kan justere hastigheten som man vil.

Ja, derfor tror jeg FRACTAL 120MM 15DB holder i massevis. 3x15 db burde ikke støye særlig. Eventuelt kan jeg sette dem på halv hastighet med viftekontrolleren. De viftene som følger med kabinettet skal jeg hvertfall sette til halv fart.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Tenkte meg 3 stk FRACTAL 120mm og en slik viftekontroller. Da får jeg koblet til de tre viftene som følger med kabinettet og de tre i toppen. Det burde bli kaldt og stille nok.

Har du sett noen gode bilder av 800D og Zalman ZM-MFC1 Plus? Jeg så et igår, men det var alt for lav oppløsning på det...

 

EDIT: Her var det visst ;)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Tenkte meg 3 stk FRACTAL 120mm og en slik viftekontroller. Da får jeg koblet til de tre viftene som følger med kabinettet og de tre i toppen. Det burde bli kaldt og stille nok.

Har du sett noen gode bilder av 800D og Zalman ZM-MFC1 Plus? Jeg så et igår, men det var alt for lav oppløsning på det...

 

EDIT: Her var det visst ;)

Det så bra ut det. Her har du et bedre bilde. 3 vifter som følger med kabinettet og 3 vifter i topp. Tror det blir bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...