turbo_fever Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Var jo ikke bare rotete, er jo så mye støv att det ikke er rart det blir kortsluttning snart. Har du aldri blåst reint?? Og jeg vedder nessten på att tempen din går opp med 800D kabinettet. Siden det har dårlig luftgjennomstrømning. Får oppdatere oss når det kommer. Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Med all plassen i 800D tviler jeg på at han får dårligere temps en det han har nå.. Det kommer nok til å se dumt ut i kabinettet ditt btw, mtp at det er stort, og du har gammel/liten hw Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Samme hvor bra kabinettet er hvis man driter i og gjemme kablene osv. så man har minst mulig som stopper luften:P Lenke til kommentar
Teac Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Er virkelig varmen i et kabinett et problem? Trodde det var penitum 4 tider at folk engstet seg for slik. Kan skjønne at en bør ha det kaldt om en driver med ekstrem overklokking eller har ørten tb med harddisker, men for vanlige folk liksom? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Er virkelig varmen i et kabinett et problem? Trodde det var penitum 4 tider at folk engstet seg for slik. Kan skjønne at en bør ha det kaldt om en driver med ekstrem overklokking eller har ørten tb med harddisker, men for vanlige folk liksom? Nei, bare folk som er rare Hos meg med 17 harddisker i kabinettet + 3 skjermkort gidder jeg ikkje å rydde med kabler. Jeg har ikkje noe problem med varme. Jeg har også overklokket til 4.3 ghz. Viftene er heller ikkje på noe særlige hastigheter å snakke om. 1200 rpm på 120mm viftene i kabinettet. Jeg har heller ikkje vindu i noen av kabinettene mine da jeg ikkje skal vise innholdet til noen fjortisser alikevel Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Sendt sms til muttern; "Har det kommet en pakke til meg i posten?" "Ja, det kom en stoooor en!" Tror nokk at kabinettet mitt har kommet. Noen som vet om de selger slik "Luft på boks" hos butikken Mekk? Ser at CPU-kjøleren min og det har blitt tettet litt med støv allerede, så tenkte jeg skulle gjøre det rent nå, når jeg skal bytte om komponentene mine. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Er virkelig varmen i et kabinett et problem? Trodde det var penitum 4 tider at folk engstet seg for slik. Kan skjønne at en bør ha det kaldt om en driver med ekstrem overklokking eller har ørten tb med harddisker, men for vanlige folk liksom? Nei, bare folk som er rare Hos meg med 17 harddisker i kabinettet + 3 skjermkort gidder jeg ikkje å rydde med kabler. Jeg har ikkje noe problem med varme. Jeg har også overklokket til 4.3 ghz. Viftene er heller ikkje på noe særlige hastigheter å snakke om. 1200 rpm på 120mm viftene i kabinettet. Jeg har heller ikkje vindu i noen av kabinettene mine da jeg ikkje skal vise innholdet til noen fjortisser alikevel Var det jeg trodde Sendt sms til muttern; "Har det kommet en pakke til meg i posten?""Ja, det kom en stoooor en!" Tror nokk at kabinettet mitt har kommet. Noen som vet om de selger slik "Luft på boks" hos butikken Mekk? Ser at CPU-kjøleren min og det har blitt tettet litt med støv allerede, så tenkte jeg skulle gjøre det rent nå, når jeg skal bytte om komponentene mine. De pleier å ha luft på boks i de fleste elektrobutikker, men tror også de har det på butikker som Clas Ohlson, biltema osv. Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 får jo kjøpt luft på trykkbeholder om du kjøper deg en kompressor også 6 bokser med komprimert luft koster vel det samme som en liten kompressor. Her komprimert luft på boks Her Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 @turbo_fever, Du skulle sett før jeg tok støvet sist @TMWH, Liten og gammel HW? Det er da full ATX størrelse hk da, også er HK og CPU og ram ca 1 år gammelt (det er hvertfall DDR3 i maskina, så er ikke kjempegammelt ) . GPUen blir jo som sagt byttet ut med 5870, så det er også en av grunnene (unnskyldningene?) til at jeg bytter kabinett. Men, er vel passe enig i at hw er sånn passe gammel, trenger penger til nytt ^^ (spons? ) Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Elkjøp har også en slik boks, kjøpte en selv for noen uker siden. Husker ikke prisen dessverre, men tror det var 99 eller 149 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Kjøpte meg en liten boks på mekk for 189KR!!! Vi har rundt 4 kompressorer her på garden, men gidder ikke å gå ut for å blåse rein komponentene. Men jeg såg at det kom ut noe slaks veske ut av boksen. Kan det være skadelig for komponentene vist dette kommer på korte? Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 @Tord93 Å var det værre før. Svartte.. Jeg tar med ut pc å bøåser jeg. For en boks med luft er bare som en liten fjert. Du får vek overflate støvet.. Men prøv litt med forskjellige viffter etc å sjek forskjell på temps i kabinette.. Sjek test her åsså.. http://www.youtube.com/user/TimeToLiveCust.../18/-9yMF6etqAw @Nizzen Så da er jeg rar da. Det er bra jeg ikke er blandt dem vanlige folka da Om du ikke bryr deg om temp så er det folk som gjør det. Å i det 800D så er det stor forskjeller på temp på hw. Når det bare er en plass det komer inn luft som skal rundt om så er det ikke rart det blir varmt. Men er opp til hvær enkelt. Jeg og har min luftkjølte q9650 klokka til 4gh. har 27grader nå på idle. 50 på max. Slik jeg liker det. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Kjøpte meg en liten boks på mekk for 189KR!!! Vi har rundt 4 kompressorer her på garden, men gidder ikke å gå ut for å blåse rein komponentene. Men jeg såg at det kom ut noe slaks veske ut av boksen. Kan det være skadelig for komponentene vist dette kommer på korte? Den væsken er vel bare flytende luft, og går helt bra å få på komponentene. Fordamper med en gang. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 skulle sett før jeg tok støvet sist Synes ikke det var noe spesiellt mye støv i toweret ditt jeg? Litt sånn på selve cpu-vifta/kjøleren kommer jo temmelig raskt. Holder bare med å støvsuge litt forsiktig en gang i mellom (heller det en luft-på-boks som gjør at skitten fyker alle veier = dobbel jobb btw, hvis det begynner å se slik ut er det dog kanskje på tide å ringe damene i Extrem rengjøring? eller hva det heter; (for ordens skyld, dette er IKKE min maskin) Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 :!: Nye moten det der, "støv-pc" kalles det Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) DA har jeg fått byttet om komponentene mine fra Antec 900 til Corsair 800D. Monteringen gikk som en drøm. Eneste problemet jeg fikk var at jeg sleit litt med og få på bakdekselet, da det ble ganske mye kabler der. Men gikk til slutt. ^^ Bilder kommer i morra, da jeg ikke har kameraet her. Nå skal jeg benche litt for å se hvordan temperaturene er i dette kabinettet. Idle tempen ser ut til å være akkurat det samme som i Antec. Men skal stress teste den litt nå. ^^ edit: Tok et råtent mobilbilde jeg. De røde viftene i toppen er bare noen midlertidige til jeg får bestilt Enermax vifter. Par sider lengre bak ser dere hvordan det såg ut i det gammle. Ganske stor forskjell. Endret 14. desember 2009 av blashyrkh Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 @Mekkus: Den maskinen kan ikke ha stått i normale omgivelser Lenke til kommentar
Khani Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 skulle sett før jeg tok støvet sist Synes ikke det var noe spesiellt mye støv i toweret ditt jeg? Litt sånn på selve cpu-vifta/kjøleren kommer jo temmelig raskt. Holder bare med å støvsuge litt forsiktig en gang i mellom (heller det en luft-på-boks som gjør at skitten fyker alle veier = dobbel jobb btw, hvis det begynner å se slik ut er det dog kanskje på tide å ringe damene i Extrem rengjøring? eller hva det heter; (for ordens skyld, dette er IKKE min maskin) Dette kjenner jeg igjen fra pcene på skolen. Rett og slett fosilt støv. Man kan spare på det og lage seg en pute når man har en god dott. Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 skulle sett før jeg tok støvet sist Synes ikke det var noe spesiellt mye støv i toweret ditt jeg? Litt sånn på selve cpu-vifta/kjøleren kommer jo temmelig raskt. Holder bare med å støvsuge litt forsiktig en gang i mellom (heller det en luft-på-boks som gjør at skitten fyker alle veier = dobbel jobb btw, hvis det begynner å se slik ut er det dog kanskje på tide å ringe damene i Extrem rengjøring? eller hva det heter; (for ordens skyld, dette er IKKE min maskin) Dette kjenner jeg igjen fra pcene på skolen. Rett og slett fosilt støv. Man kan spare på det og lage seg en pute når man har en god dott. Lurer på hvor lenge disse har stått uten at de har blitt åpnet egentlig?? dette er jo ikke noe som kommer over natta skulle jeg tro Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 skulle sett før jeg tok støvet sist Synes ikke det var noe spesiellt mye støv i toweret ditt jeg? Litt sånn på selve cpu-vifta/kjøleren kommer jo temmelig raskt. Holder bare med å støvsuge litt forsiktig en gang i mellom (heller det en luft-på-boks som gjør at skitten fyker alle veier = dobbel jobb Feil. Støvsugeren klarer såvidt å få opp støvet, med mindre du holder den heeeeeelt innpå delene. Luft på boks/kompressor, er et lite trykk, så er alt støvet på vei ut..gjøres ute såklart.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå