Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Hallo

 

 

Nå har jeg fått en proff data mann til å montere min nye:: Zalman GPU-kjøler VF1000-LED

han tok 200,- for jobben.. W-microdata, han har jobbet med data i alle sine år, snart pensjonist. Han brukte ca.1 timestid,

 

1 time?! nå vet jeg ikke helt å vanskelig den kjøleren er å montere, men jeg burde klart det på under 10 minutter, og det inkluderer å skru skjermkortet ut og inn av maskina før og etter montering av vifte.

 

 

OK.... ja det går bokk sikkert å gjøredette på 10min..

Han sa nu til meg at han brukte ca.1 time,,

Muligens fordi han da skulle få betalt for en hel time.?

 

Jeg tror ikke han har brukt mere enn 10-15min... uansett.

Endret av con4r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Con4r, Hvorfor prøvde du ikke å bytte den selv? Vet det høres kjempe skummelt ut, men er faktisk ikke det. Hva og hvordan du skal gjøre det er utrolig godt dokumentert både fra fabrikant og ett enormt antall forumer og nettsider. Fra fabrikant finner du garantert en god veiledning og om du slår dette sammen med råd fra andre så er du i boks :thumbup:

 

Neste gang kan du jo først prøve selv før du går til en "proff", jeg er 100% sikker på att du hadde fått mye mer ut av å gjøre det selv, både når det gjelder erfaring å en opplevelse du aldri ellers hadde fått. Hvor mange kan si de har byttet skjermkort kjøleren sin? Ikke så mange! Mange ser vel kanskje på datafolk som en "tabu", men hva er forskjellen på det å bruke X antall timer og kroner på pc istedet for golf? Biler? Du skjønner sikkert poenget!

 

Det att du er her på forumet å ikke minst denne tråden viser jo bare att du er interessert, dermed gir jeg deg utfordring:

Prøv selv!

 

Kan nesten garantere att du syntes det er gøy, du har jo tross alt godt til innkjøp av noe nesten ingen andre her i landet gjør. En ekstra del til pcen som ikke er kjøpt fra dell (mulig din er det altså men du skjønner :p). Å hvem syntes ikke att det er fantastisk gøy å se pcen fungere etter att man først har skrudd den fra hverandre så sammen? ALLE! Personlig, så hadde jeg ett enormt gledesutbrudd når jeg så att vannkjølinga mi ikke lakk, heldigvis har jeg en søt samboer som forstår hvorfor :love: Men hva om den ikke funka? Vel du har prøvd, da kan du spørre om hjelp, du er jo på ett veldig hjelpsomt forum. Skal love deg att du gliser fra øret til øret når du har fikset problemet selv!

 

Ta og prøv da vel :)

 

Edit: Skriveleif.

Endret av mreinha
Lenke til kommentar
Con4r, Hvorfor prøvde du ikke å bytte den selv? Vet det høres kjempe skummelt ut, men er faktisk ikke det. Hva og hvordan du skal gjøre det er utrolig godt dokumentert både fra fabrikant og ett enormt antall forumer og nettsider. Fra fabrikant finner du garantert en god veiledning og om du slår dette sammen med råd fra andre så er du i boks :thumbup:

 

Neste gang kan du jo først prøve selv før du går til en "proff", jeg er 100% sikker på att du hadde fått mye mer ut av å gjøre det selv, både når det gjelder erfaring å en opplevelse du aldri ellers hadde fått. Hvor mange kan si de har byttet skjermkort kjøleren sin? Ikke så mange! Mange ser vel kanskje på datafolk som en "tabu", men hva er forskjellen på det å bruke X antall timer og kroner på pc istedet for golf? Biler? Du skjønner sikkert poenget!

 

Det att du er her på forumet å ikke minst denne tråden viser jo bare att du er interessert, dermed gir jeg deg utfordring:

Prøv selv!

 

Kan nesten garantere att du syntes det er gøy, du har jo tross alt godt til innkjøp av noe nesten ingen andre her i landet gjør. En ekstra del til pcen som ikke er kjøpt fra dell (mulig din er det altså men du skjønner :p). Å hvem syntes ikke att det er fantastisk gøy å se pcen fungere etter att man først har skrudd den fra hverandre så sammen? ALLE! Personlig, så hadde jeg ett enormt gledesutbrudd når jeg ikke så att vannkjølinga mi ikke lakk, heldigvis har jeg en søt samboer som forstår hvorfor :love: Men hva om den ikke funka? Vel du har prøvd, da kan du spørre om hjelp, du er jo på ett veldig hjelpsomt forum. Skal love deg att du gliser fra øret til øret når du har fikset problemet selv!

 

Ta og prøv da vel :)

 

Edit: Skriveleif.

 

Han er ett ekstremt godt poeng!

Lenke til kommentar

mreinha, Det der et et av de beste innleggene jeg har sett på forumet :thumbup:

 

BTW: Jeg har skiftet skjermkort kjøler en gang. På mitt gamle 7900GT. Satte på en Zalman kjøler (tror det var vf-900). Det gikk bra. Kan nevne at jeg var veldig noob på pc-mekking og da.

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Con4r, Hvorfor prøvde du ikke å bytte den selv? Vet det høres kjempe skummelt ut, men er faktisk ikke det. Hva og hvordan du skal gjøre det er utrolig godt dokumentert både fra fabrikant og ett enormt antall forumer og nettsider. Fra fabrikant finner du garantert en god veiledning og om du slår dette sammen med råd fra andre så er du i boks :thumbup:

 

Neste gang kan du jo først prøve selv før du går til en "proff", jeg er 100% sikker på att du hadde fått mye mer ut av å gjøre det selv, både når det gjelder erfaring å en opplevelse du aldri ellers hadde fått. Hvor mange kan si de har byttet skjermkort kjøleren sin? Ikke så mange! Mange ser vel kanskje på datafolk som en "tabu", men hva er forskjellen på det å bruke X antall timer og kroner på pc istedet for golf? Biler? Du skjønner sikkert poenget!

 

Det att du er her på forumet å ikke minst denne tråden viser jo bare att du er interessert, dermed gir jeg deg utfordring:

Prøv selv!

 

Kan nesten garantere att du syntes det er gøy, du har jo tross alt godt til innkjøp av noe nesten ingen andre her i landet gjør. En ekstra del til pcen som ikke er kjøpt fra dell (mulig din er det altså men du skjønner :p). Å hvem syntes ikke att det er fantastisk gøy å se pcen fungere etter att man først har skrudd den fra hverandre så sammen? ALLE! Personlig, så hadde jeg ett enormt gledesutbrudd når jeg så att vannkjølinga mi ikke lakk, heldigvis har jeg en søt samboer som forstår hvorfor :love: Men hva om den ikke funka? Vel du har prøvd, da kan du spørre om hjelp, du er jo på ett veldig hjelpsomt forum. Skal love deg att du gliser fra øret til øret når du har fikset problemet selv!

 

Ta og prøv da vel :)

 

Edit: Skriveleif.

Har opplevd selv at jeg måtte mase på brodern (JFM på forumet) at han måtte stå for alt som skjedde inni kabinettet... Nå gjør jeg det selv og syns det er JÆVLIG morsomt :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da var det klart for en mindre oppdatering etter at nexus vifta mi røyk :( :

 

Nexus vifta ble byttet ut med en antec vifte (trist men sant), ene radiatoren er blitt flyttet og andre mindre modifiseringer.

 

So let's start:

 

Begynner med radiator, her er ett bilde før endringer:

IMG_1150.JPG

 

Så dro jeg frem dremmelen og kuttet ett 120mm hull i bunn av kabinettet:

IMG_1198.JPG

 

GPU ble 6 grader kaldere mens cpu gikk opp 2 grader alt på full load.

 

Så var det min stakkars nexus vifte som gikk susen (3 som går dunken):

Her er koblingene som var orginalt, sorry for elendig bilde:

IMG_1191.JPG

 

Dette måtte endres da jeg bestemte meg for og koble antec vifta til viftestyringa. denne skulle også kobles sammen med en annen vifte. Jeg kortsluttet den originale "viftekontrollen" som sitter på antec vifta (se forrige bildet) ved og lodde sammen rød og gul kabel. (syntes ikke på bildet) Loddet også vekk den svarte for ett penere resultat (nå står den på max som defualt). Resultatet ble dette:

IMG_1196.JPG

 

Etter dette tok jeg selvfølgelig krympestrømpe over for ett pent resultat, dette gjorde jeg etter og ha tatt en liten krympestrømpe over hver av loddepunktene.

 

For og fjerne enda mer vibrasjoner fra kabinettet satte jeg inn skumplater rundt alle radiatorene (du ser litt av det på bildet 2, dette skal kuttes til penere senere) deretter festet jeg radiatoren i front bedre, rettet opp "grillen" og satt inn skumplater.

 

Resultatet er en meget meget stille pc:)

 

 

PS: Dere må rydde bedre :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Får komme med en liten update:

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
w8cjcku7dbchl3x4pyp_ilde017_thumb.jpg

 

mia598md98cm85jsmih_ilde022_thumb.jpg

 

ypnt3ix40djcz3yvzv7_ilde021_thumb.jpg

 

mr3x8drxo2281n83nld_ilde020_thumb.jpg

 

4qnuk4uep5ajj2lapepd_ilde018_thumb.jpg

 

kdpwz8cdsta29i7gqmx6_ilde019_thumb.jpg

 

06g0f6ysmlfoe014ucx9_ilde023_thumb.jpg

 

jyyd3cet1dtb394udm3v_ilde024_thumb.jpg

 

5rchoxvl9g9047uc70sj_ilde025_thumb.jpg

 

50j1fxvav8vqetr2i7xg_ilde026_thumb.jpg

 

Og til slutt kommer pulten. (ja, den er hjemmelagd)

 

j3d41wsx6ou9jwpk1uje_ilde016_thumb.jpg

 

 

 

Legg merke til min "innebygde" bluetooth-sender som er teipa på PSU. Hardware ser du i første linje i signaturen...

Endret av JFM
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...