Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

sweet! har lyst på det ass:) HIS versjonen.

Mitt er ett MSI Radeon HD4870 som er fabrikkoverklokket til 4Ghz (stock 3,6Ghz)minne, og fra 750mhz kjernehastighet til 780mhz.

Selv har jeg klokka kjernen til 790mhz og minnet til 4,4Ghz (1100x2, 2200x2 = 4400Mhz). Fikk det for 1566kr inkludert frakt! Feilprisa hos Amentio, og de sendte ut varen og har bare trukket 1566kr! :new_woot:

~ Mortis360

4400mhz? det er vel en dobling for mye vel. har vanskelig for å tro at ati har skjermkort med ram som har dobbel hastighet i forhold til nvidia...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sweet! har lyst på det ass:) HIS versjonen.

Mitt er ett MSI Radeon HD4870 som er fabrikkoverklokket til 4Ghz (stock 3,6Ghz)minne, og fra 750mhz kjernehastighet til 780mhz.

Selv har jeg klokka kjernen til 790mhz og minnet til 4,4Ghz (1100x2, 2200x2 = 4400Mhz). Fikk det for 1566kr inkludert frakt! Feilprisa hos Amentio, og de sendte ut varen og har bare trukket 1566kr! :new_woot:

~ Mortis360

4400mhz? det er vel en dobling for mye vel. har vanskelig for å tro at ati har skjermkort med ram som har dobbel hastighet i forhold til nvidia...

4870(X2) bruker GDDR5(nVidia bruker fortsatt GDDR3), som gjør at minnefrekvensen er mye høyere enn nVidia sin.

Lenke til kommentar
Ocz v2 serien ser vel bra ut 170/98 mb.

Nvida 280 kort har mere båndbrende en 4870x2 korta. Entlig trenger ikke nvida raskere minne.

Hva er båndbredden til minnet på GTX 280?

Båndbredden på mitt HD4870 er 140,8 GB/s (minnebåndbredde) overklokket, og 128GB standard.

~ Mortis360

Lenke til kommentar

http://www.hardware.no/artikler/point_of_v...gtx_260/55054/2

der er spesifikasjonene til gtx 280 korta. båndbredda står ikke der, men de av dere som er flinke i matte kan regne seg fram til det.

det jeg stussa mest over var det at mortis360 ganga opp frekvensen 2 ganger. jeg trodde det var bare 1 gang som ddr (dual data rate) og ikke 4 ganger som i qdr (quad data rate)

men ut i fra testen på hw.no så stemmer det at stock 4870 har minne på 3600mhz.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Hvis det er veldig ryddig i et kabinett, betyr det bare at det er for lite hardware der... ;)

Ikke nødvendig hvis. Et godt kabinett med gode løsninger, og en god kabel trekker så kan rimelig rå og mye hardware gjemmes på en pen måte.

Kan få det til å se pent ut med 20 disker også.

Lenke til kommentar

Tro meg, har prøvd å holde kablene i sjakk så godt jeg kan. 12-volt- og ATX-kablene må trekkes opp til hovedkortet, og begge er festet med strips bak den tredje vifta til høyre. Veldig fornøyd med den. Kablen til viften nederst får bare henge som den henger. Hjul følgte med, og ekstra kostnader på føtter gadd jeg bare ikke bruke penger på. :)

Hva angår plass og byggekvalitet - noe av det bedre jeg har sett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...