Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Akkurat det gjør de ikke. Sendte en mail for å høre om det var mulig å få fikset den slarkete skjermen min på en bærbar maskin (XPS M1710). Nei, det var ikke mulig å få ordnet. Ikke utenom at jeg må betale for det. :(

Da får jeg heller en venn av meg til å fikse det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Da var jeg ferdig med prosjektet mitt, og tenkte jeg skulle vise frem kassa mi som jeg nå har brukt nærmere 3 år med jobbing av og på for å få ferdig. Liker dere det dere ser kan dere stikke innom loggen min, se link i signaturen min.

ALUminous1280x768.jpg

ALUminous21280x768.jpg

ALUminous31280x768.jpg

ALUminous41280x768.jpg

ALUminous51280x768.jpg

ALUminous61280x768.jpg

ALUminous71280x768.jpg

ALUminous81280x768.jpg

ALUminous91280x768.jpg

ALUminous101280x768.jpg

ALUminous111280x768.jpg

Kommentarer til prosjektet mottas hjertelig HER

Mvh,

Haakon Bowitz

Lenke til kommentar
Har jo nettopp ogradert, byttet ut radeon 9800pro med radeon x1950pro, og kjøpt inn 1GB ddr ram ekstra (tilsammen 4x512).

Støvrens er jeg ening i =)

-Kuffe

Maskinen til Kuffe er god som gull den, og et veldig funksjonelt og pent kabinett. Støvrens og kabling skal vi få ordnet, ikkesant Kuffe?;)

Lenke til kommentar

Her et prosjekt jeg og en kompis brukte forrige uke på. Var på løkka en solskinnsdag og gikk innom loppemarkedet hvor vi fant en Erres rør-radio fra 1947. DET hadde blitt et fett hjemmeserverkabinett..

Hardwaren er ikke særlig imponerende ennå, ville først se om dette lot seg gjøre uten å risikere for mye. Skal oppgradere i løpet av sommeren og kjøre hjemmeserver og htpc i en eller annen virtualiseringsløsning hvis det lar seg gjøre.

Det ble trangt nok, vi har vel ca 5 mm klaring på begge sider av hovedkortet (ATX), og ingenting og gå på i høyden med strømforsyning og harddisker. Kjører SilenX PSU og 2x120mm vifter som begge trekker ut. Det er ca. 10 mm glippe i bunn og en åpning i toppen av bakluken.

To nettverksporter siden den står som DHCP server. I tillegg streamer den filmer, musikk og bilder til oss i kollektivet og en PS3. Mot web står den som http server og online backup for skole-PC-en. Det er også denne som står for bittorrent etc. Den har til tider nok load. Fikk også plass til et internt trådløskort sånn i nødfall.

Målet var å få den til å se så original ut som mulig, vi byttet gamle lysepærer og radiorør med 10mm rød Led til venstre (for HD) og en 5mm ultrabright bak trekanten på høyre side av "displayet". Glassplaten er bakgrunnsbelyst fra begge sider med glødepærer. Vi har hatt fokus på å benytte så mye av det gamle i kassen som mulig, men en god del klipping og popping av aluminiumsplater har det blitt. Ofret bl.a. et LianLi-kabinett i kampens hete.

Vel, her er bildene. Døm selv. Det er ikke veldig pent på innsiden, men vi er sykt fornøyde med utseende der det står i vinduskarmen. Og tilbakemeldinger er forresten alltid kult.

1.jpg

Slik ser det ut i skumring. Rødt lys for HD, grønt for power.

2.jpg

Det kler vinduskarmen på løkka utrolig godt. Den mørke sirkelen er kun synlig på bildet her pga. blitsen på kameraet.

3.jpg

Closeup.

4.jpg

Closeup.

5.jpg

Closeup.

6.jpg

Original innmat til høyre, ny innmat til venstre (den ble veldig mager etter hvert).

7.jpg

Hovedkortplaten henger på hengslet bakplate, ledninger kobles til internt og går ut under kassen.

8.jpg

Her ligger den på ryggen, bilde inn under kassen. Det er trangt der inne, men viftene flytter nok luft.

9.jpg

På buken, bilde inn fra baksiden.

Lenke til kommentar

Pen maskin det der Meeg! Legger inn et par bilder til av vidunderet vårt. Utrolig håndtverk de kassene her, men de gjorde ikke mye for å tilrettelegge til servere for 60 år siden.

Morsomt å se andre har gjort det samme. Har ikke fått plass til Dvd på min, men håper å presse inn en slot-in for bærbare etter hvert. Det er en 2mm glippe like over glassplaten som ikke synes.

Hvis noen har en anbefaling til en særdeles energieffektiv prosessor (og støysvak kjøler) setter jeg pris på å få høre om det. Akkurat nå ser det ut som det blir en Intel 8400 når oppgradering står for tur. Tenker også å sette inn kun én HD, noen som vet hvilke som lager minst lyd på "tomgang" men som tåler å stå på konstant?

Et bilde som viser strukturen i treverket bedre;

as2.jpg

as3.jpg

Registrert 1.7.1947. kjøpt for kr 809,- I 2008-kroner blir vel det sånn ca 3600,-

Noen andre som har lignende prosjekter?

Endret av PhD_Beer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...