Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, kabinettet er jo rent stygt.

Men på normal basis så får ikke alle Dell knder 50% +++ rabbatter

Så i bunn o g grunn er det bedre på alle mulige på måter å bygge selv...!

La oss se..12.000 og 50% rabbatt, hadde blitt 24.000 det. (til en sånn pris kunne du hatt 3x 9800gtx)

Endret av ThomasT-93
Lenke til kommentar

det dell kabinettet der er faktisk ikke så ille utseende messig sett. men noe annet positivt kan jeg ikke komme på.

innvendig er det ubrukelig mener jeg. dårlig plass kombinert med idiotiske løsninger er ikke noe å skryte av.

det at maskina står prisa til 25k hos dell betyr ikke at den er verdt det. jeg mener du skal klare å sette sammen en tilsvarende maskin med et bedre kabinett for ca samme prisen.

og angående supporten ... det koster penger. dersom du bygger maskina selv så vet du hva slags deler du har, du har inviduell garanti på alle deler, slik at om noe ryker så trenger du ikke sende hele maskina inn, du får dekt frakt utgiften dersom det er feil på varen og de fleste større nettbutikker er ganske behjelpelige på epost eller tlf dersom du ringer å spør.

og det viktigste av alt. dersom du ønsker å bytte ut eller oppgradere noen ekeltkomponenter, så er det ingen som klager på at du gjør det, ingen support som krangler fordi du gjorde det selv, ingen problemer med å få plass til den nye delen i kassa og ikke driverproblemer (det er vel ikke så ofte det skjer lenger, men man vet aldri)

men hey, du er fornøyd med kassa, du fikk en god pris på maskina og du har venner som jobber hos dell, det trekker jo opp for, og du er fornøyd, det er det viktigste.

Lenke til kommentar

Synest egentlig at kabinettet er ganske tøft egentlig, men når det gjelder løsninger så ser til og med jeg at Dell må gjøre noe unikt iforhold til andre fabrikanter! Hvorfor? Jo, fordi Dell er noen snålinger som MÅ skille seg ut!

Men tilbake til pris, Så er selfølgelig selvbygd billigere og MYE gøyere ( Erfaring etter at jeg bygde min første PC for en mnd siden).. Du vet hva du har, hva du har gjort med PC-en, prøve å løse kabelrot på best mulig måte, Hvordan akkurat DU vil ha PC-en i forhold til hva du ønsker, om det er støy, Masse "jalla" lys, Kjøling etc.

Så alt i alt; B Y G G S E L V ! ! !

Endret av KnowN
Lenke til kommentar

Her er da kabinettet mitt, et ganske modifisert Cooler Master Cavalier 3. Kabinettet er i seg selv en del år gammelt nå, men gjør fortsatt nytten sin. Eneste minuset med dette kabinettet er at det er LITEN plass til kabler og vannkjøling. :p

Radiatoren på toppen skal jeg skaffe skikkelige fester til snart, de står kun på spinkle skruer nå bare midlertidlig.

17124619ot0.th.jpg42063089hr4.th.jpg

Satte i ei 250mm vifte også for ei stund tilbake, altså er ikke dette orginalt på kabinettet.

36802873mn7.th.jpg

Så litt bilder inni den trange kassa.

99352329qh3.th.jpg16189791mr5.th.jpg18258664lk4.th.jpg

82704879bk2.th.jpg27817524uf8.th.jpg

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Faen, jeg skrev et dritlangt svar, men firefox sletta det. Så blir bare et svar fra meg:

Jeg kjøpte Dell pga billig kundeservice og ferdigbygd pc, mens andre heller vi ha dårlig service og selvbygg. Det er et individuelt valg, så folk får mene hva de vil.

@LockBreaker: Det er ikke mitt lår, men låret til dama mi.

Lenke til kommentar

Selv leverer jeg aldri noe inn hvis det slutter A funke..

tar det som et hint om at nA er det pA tide med noe nytt :tease:

SA lenge det ikke er snakk om store summene for noe nytt. Derfor gidder jeg aldri A kjOpe det nyeste og beste pA markede. Holder meg i mellom siktet.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Haha kødda da:) Det er mitt lår! Hahehahaa... Hu er glatt som en... en.. øø.. veldig glatt ting:P Jeg er kun 17(og hun 18), så vi er nok litt for unge til å la kroppen bli ekkel og hårete(bortsett fra lårene mine da:P). Det er nesten litt skummelt at dere trodde på meg! Finnes det egentlig noen i dagens samfunn som ikke barberer utsatte kroppsdeler!??

Men angående support, så har ikke f.eks netshops kundeservice 24/7 standby, eller ekspertise på nettopp din maskin. Det har "Dell XPS Premium Hardware Support":p

Men nå skal ikke dere tro at jeg er sånn Dell-fanboy, altså. De har helt klart sine feil. Jeg leita f.eks etter nummeret til XPS-supporten, og saumfarte hele dell.no. Prøv å søke på "Dell XPS Premium Hardware Support"(uten "") på dell.no, og se om dere finner et telefonnummer, så skjønner dere hva jeg mener. Det er ikke der, og det står ikke under "kontakt oss" eller under noen andre kategorier. Jeg måtte sende mail til Dell for å få tilbake det jeg betalte 2000(les: 150) kroner for å få.

I tillegg er den tekniske ekspertisen til de ansatte på XPS-supporten litt "questionable". Flere av dem der kan knapt engelsk, og de visste til og med mindre enn meg. Og her er det snakk om folk som får 250 ++ kroner/time for å hjelpe "spesialkunder".

Lenke til kommentar
Faen, jeg skrev et dritlangt svar, men firefox sletta det. Så blir bare et svar fra meg:

Jeg kjøpte Dell pga billig kundeservice og ferdigbygd pc, mens andre heller vi ha dårlig service og selvbygg. Det er et individuelt valg, så folk får mene hva de vil.

@LockBreaker: Det er ikke mitt lår, men låret til dama mi.

Min mening:

Du kan kjøpe en billig pc fra dell som koster ca 6k, eller du kan bygge en pc til ca. 6k og få noe som er mye bedre enn det du kjøpe i butikken.

Endret av manidress
Lenke til kommentar
Haha kødda da:) Det er mitt lår! Hahehahaa... Hu er glatt som en... en.. øø.. veldig glatt ting:P Jeg er kun 17(og hun 18), så vi er nok litt for unge til å la kroppen bli ekkel og hårete(bortsett fra lårene mine da:P). Det er nesten litt skummelt at dere trodde på meg! Finnes det egentlig noen i dagens samfunn som ikke barberer utsatte kroppsdeler!??

Men angående support, så har ikke f.eks netshops kundeservice 24/7 standby, eller ekspertise på nettopp din maskin. Det har "Dell XPS Premium Hardware Support":p

Men nå skal ikke dere tro at jeg er sånn Dell-fanboy, altså. De har helt klart sine feil. Jeg leita f.eks etter nummeret til XPS-supporten, og saumfarte hele dell.no. Prøv å søke på "Dell XPS Premium Hardware Support"(uten "") på dell.no, og se om dere finner et telefonnummer, så skjønner dere hva jeg mener. Det er ikke der, og det står ikke under "kontakt oss" eller under noen andre kategorier. Jeg måtte sende mail til Dell for å få tilbake det jeg betalte 2000(les: 150) kroner for å få.

I tillegg er den tekniske ekspertisen til de ansatte på XPS-supporten litt "questionable". Flere av dem der kan knapt engelsk, og de visste til og med mindre enn meg. Og her er det snakk om folk som får 250 ++ kroner/time for å hjelpe "spesialkunder".

Begynte å lure.... :!:

17 FTW! :!:

Lenke til kommentar

Må bare si noe til dette angående Dell, Greit at Dell er dyrt i manges øyne, og det er også mange som ikke liker kabinett løsningene deres, og hovedkortene som er BTX om jeg ikke husker feil.

Hadde selv en Dell dimension 8250 som kostet meg 20k for 4-5 år siden, Etter rundt 1-2 Uker med bruk, så røk prossesor vifta, og cpuen ble overopphetet/døde.. Da kommer det som er genialt med dell! Jo.. jeg hadde betalt for sånn 1 års forsikring, også ringte jeg dem på morningen kl var vel 8-9 tiden.. Så sa de at de skulle sende en fyr med en ny prossesor/vifte til meg og ordne opp i det, rundt kl 11.30 ringer det på døra, der står en fyr fra dell med ny Prossesor og vifte, kommer inn og monterer!

Det er hva jeg kaller Service! og vil si at ingen slår Dell på service, hvertfall etter hva jeg har opplevd, dette var imponerede raskt!

Eneste minus på gamle dell pcer var om du mistet drivere/cdene til drivere, da kunne du ha et stort problem^^(om de ikke lå på dell siden)

Lenke til kommentar
Må bare si noe til dette angående Dell, Greit at Dell er dyrt i manges øyne, og det er også mange som ikke liker kabinett løsningene deres, og hovedkortene som er BTX om jeg ikke husker feil.

Hadde selv en Dell dimension 8250 som kostet meg 20k for 4-5 år siden, Etter rundt 1-2 Uker med bruk, så røk prossesor vifta, og cpuen ble overopphetet/døde.. Da kommer det som er genialt med dell! Jo.. jeg hadde betalt for sånn 1 års forsikring, også ringte jeg dem på morningen kl var vel 8-9 tiden.. Så sa de at de skulle sende en fyr med en ny prossesor/vifte til meg og ordne opp i det, rundt kl 11.30 ringer det på døra, der står en fyr fra dell med ny Prossesor og vifte, kommer inn og monterer!

Det er hva jeg kaller Service! og vil si at ingen slår Dell på service, hvertfall etter hva jeg har opplevd, dette var imponerede raskt!

Eneste minus på gamle dell pcer var om du mistet drivere/cdene til drivere, da kunne du ha et stort problem^^(om de ikke lå på dell siden)

impressive. Hvis dell gjør sånn med alle sine kunder så har de bra service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...