Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Døra er jo på høyre side, har du døra på venstre side så kommer cdrommen ut bak og ledeningene ut foran!

Ta en titt en gang til du

Spørs jo om man ser bakfra eller forfra det:P Forfra er den på venstre side!

Der inni var det kjedelig=P Mitt er mye mer spennende!
Pøh! Ferdig-maskin :roll:

Hehe, digg med ferdig-maskin da:D

Apropos BTX/ATX: Har ikke min ATX?:O Det er jo et nForce 680i!?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du har BTX ja, chipsetet bestemmer ikke hvilken formfaktor hovedkortet har...

Lenke til kommentar

I see. Men jeg fant ikke noen BTX hovedkort i prisguiden(bare ett, men det var ingen pris på det), så da har jeg ingen mulighet til å skifte hovedkort i fremtiden da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

I see. Men jeg fant ikke noen BTX hovedkort i prisguiden(bare ett, men det var ingen pris på det), så da har jeg ingen mulighet til å skifte hovedkort i fremtiden da?

Det har du liten mulighet til, det og skifte kabinett kan også bli problematisk, da det ikke er mange kabinetter lenger som har støtte for BTX.
Lenke til kommentar
Selvbygd > Dell...uansett synes jeg.

Vel, kan ikke akkurat si meg enig der. Hvis du har muligheten til å få en pc med bra HW til f.eks 12 000 hvis du bygger selv, og du kan få en lik pc til samme pris, men at du får et mye fetere kabinett, du slipper å bygge selv og evt. gjøre feil, sinnssykt mye bedre support og OEM OS, som man kan installere på så mange PC-er man vil, ville jeg nok gått for den siste. Ville ikke du?

Lenke til kommentar
Selvbygd > Dell...uansett synes jeg.

Vel, kan ikke akkurat si meg enig der. Hvis du har muligheten til å få en pc med bra HW til f.eks 12 000 hvis du bygger selv, og du kan få en lik pc til samme pris, men at du får et mye fetere kabinett, du slipper å bygge selv og evt. gjøre feil, sinnssykt mye bedre support og OEM OS, som man kan installere på så mange PC-er man vil, ville jeg nok gått for den siste. Ville ikke du?

Sinnsykt mye bedre support? som du må betale noen tusen spenn for, ja.

OEM OS: Du kan jo såvidt oppgrdere noe i PC-en med OEM OS...

Lenke til kommentar

Du slår feil på kabinettet det er helt horibelt og stygt, hadde heller teipa all hw inn i en papp eske !

Hadde nok blitt billigeren å bygge selv, mye mer kompitabelt med annet utstyr og OS må du betale for hos dell og alle andre steder, med mindre du skaffer det på den litt mer gøyale måten :p

Garanti har du uansett, og du kan heller ikke klokke noe serlig, dermed et system som yter dårligere !

Feil under bygging gjør man sjeldent med mindre det er hensikten da det meste passert kun et sted og det følg med bruksanvisning til alle komponenter.

Lenke til kommentar

First of all, jeg betalte 150 kroner for 4 års "Dell XPS Premium Hardware Support"(tragisk navn) som gir meg garanti slik at hvis det er noe klikk med ja, la oss si et skjermkort, sier jeg i fra til Dell, så sender de skjermkortet samme dag og så sender jeg inn det ødelagte. En slik garanti har ingen hjemmebyggere! Da må dere vente til produsenten har fått skjermkortet, sjekka at det er noe galt og at det ikke er overklokka, også kanskje de sender et tilbake. I tillegg har jeg 24/7 telefonsupport. Verdi 2000, jeg fikk det som sagt for 150.

I tillegg til dette fikk jeg innkjøpspris fra Dell, altså 40% lavere pris enn det jeg ville fått på norske nettbutikker(i teorien). Oppå alt dette kom svensk-norsk kurs, som gjorde at jeg fikk en pc med verdi hos Dell på over 25000 til 12000.

Dette var noen av grunnene til at jeg kjøpte der(i tillegg til at jeg fikk mye hjelp av svogeren min(som jobber på "Dell Gold Support") til å sette opp alt jeg trengte på PC-en og slippe all ekstrasoftware(som works, photoshop elements og annet drit)). I tillegg liker jeg kabinettet veldig godt, og det at jeg kan skifte mellom 7 forskjellige lys og at det er lys på I/O slottene er jo meget positivt=)

For å vise hvor vakkert det er legger jeg med et (dårlig) bilde.

post-108681-1209898659_thumb.jpg

Forresten, jeg får rabatt på oppdateringer hos Dell også, så jeg tror ikke det blir noe problem=D

Lenke til kommentar

Den koster nok ikke 25 000 dersom du skulle kjøpt delene separat. Maks 15k sier nå jeg. Har satt sammen et sånt system da 8800 GT kom, og det ble ikke mer enn 15k. I forhold til prisen på det vanlige markedet så fikk du kanskje 3000 i avslag + garanti til en billig penge. Men det kunne vi andre fint fått prutet ned hos en norsk nettbutikk også. :)

Synes ikke kabinettet er så stygt da. Liker det egentlig ganske godt jeg. :)

Ser du fikk med det fine hårete låret ditt også. :!:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...