Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

idiotisk plassering av s-ata kontakter. det blir fort vanskelig å kjøre sli eller større kjølere når de står plassert der de er på det kortet ditt mortis360. gigabyte right?

flere produsenter burde vinkla de ut på siden av kortet eller slytte de lenger ned.

ellers, veldig bra arbeid, bortsett fra bak diskene da :p

Lenke til kommentar

Er dessverre umulig å bli kvitt kablene bak diskene, det er SATA kablene som gjør det såpass rotete sammen med strømmen til diskene, de andre kabelene ligger fint etter hjørnene. SATA kontaktene burde vært vinklet ja, slik det er nå så er det køddent å plassere kabler på en ryddig måte og det er umulig å kjøre SLI med mindre man bare har 2 enheter tilkoblet.

Gigabyte GA-P35-DS4 er hovedkortet, skal trolig byttes ut til ett DFI LanParty DK X48-T2RS utover høsten, dette har vinklede kontakter og ser veldig bra ut!

~ Mortis360

Lenke til kommentar

jeg er veldig klar over at det er vanskelig å rydde bak diskene, spesielt når de står på tvers. men så var det jo ikke akkuyrat ment som en klage heller da, for jeg vet hvor vanskelig det er. det du kunne prøvd er å legge en plate eller noe tilsvarende der, slik at du ikke ser igjennom.

f.eks. så kunne du bøyd til en liten metal plate, kanskje i karbon, og satt forran diskene.plata ville da sett slik ut (liggende på magen/den side som skal være synlig) -> |____| og ville stått på høykant foran diskene.

Lenke til kommentar

Har fulgt ganske bra med på denne tråden og får vel vise fram min FØRSTE selvbygde stasjonære.

Hadde vært meget koselig på evt. innspill og nye løsninger!

Skal uansett ha meg nytt kabinett snart til en pris av 1000-1500,- kr, så innspill der hadde vært kjempe bra, jeg vil ha ett kabinett med litt plass, litt lys ( Ikke slik at det ser så enormt jalla ut ) og dette skal kjøpes fra komplett/Netshop!

Her er Speccs: HK : Asus P5N-E SLI CPU : Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz RAM : Corsair TWIN2X, 2GB GPU : Asus GeForce 8600GT 512MB PSU : Power Man 350w HDD : Samsung SpinPoint T166 250GB

Her er bildene:

2s1pzy0.jpg

2usgby0.jpg

317d0rp.jpg

Lenke til kommentar

Nei, dessverre.. Derfor jeg sier at jeg vil ha nytt kabinett.. Noen forslag? Og ja, får noen bluescreens av og til (1 hver dag elns kanskje) Og forteller meg om å sjekke at alt sitter på plass osv, noen som han guide meg enkelt igjennom problemet?

Lenke til kommentar

Hadde du hatt en PSU i høyere prisklasse, med lengre kabler, ville jeg anbefalt Antec P182 eller Antec 900, men dette kan nok bli problematisk med denne PSU'en. Hvorfor skal du egentlig ha et så dyrt kabinett til denne pcen? Med denne PSUen og IDE kabel slengende, så ville jeg ikke valgt et kabinett med vindu osv, da vil det bare se jalla ut, mener jeg.

Jeg vil anbefale dette kabinettet for din pc: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=44198

Et meget stilrent, kjøligt og godt kabinett! Billig er det også! :)

Lenke til kommentar
Tviler veldig sterkt på at bluesreenen kommer av får liten psu..

Kjørte selv 8800GTS, E6850@3,6, 4gb-ram 3x250gb på 350watt psu i noen månder uten problem..

Bare så du er klar over det, skyldes nesten alle BSOD HW feil. Og den riggen du har der burde hatt langt mer enn 350W i allefall. Min MIST500W klarer seg fint på min HW (se sign), men den drar i gang vifta så fort gaming kjøres i gang. Samme med OC, da går vifta stort sett hele tiden på høy rpm.

Så var jeg deg så ville jeg ha byttet PSU snarest.. BSOD kan også komme av at de andre komponentene ikke får nok strøm når det drar seg til.

Lenke til kommentar

Ja, vet at det ikke er det.. Men hørt at minnet mitt ikke liker så godt hovedkortet.. Men så lenge PC-en fuinker, så kan jeg kjøpe nytt minne som tiden kommer.. Tenker 2*2 minne, og så vil jeg ha OCZ sin 600w strømforsyning, og Antec 900!

Takker, men det jeg tenker på når du sier at 350w er lite, bluescreensene kom faktisk etter at jeg la til ett komponent til! Nemlig nettverkskort..!

Lenke til kommentar
OCZ sin 600w strømforsyning, og Antec 900!

Flott kabinett, bygget 2 pcer i det.

Har den strømforsyningen selv, har meget korte kabler, er mulig at du ikke engang rekker frem til ATX-4pin kontakten på hovedkortet engang, siden PSU er i bunn av kabinettet på Antec 900. Jeg rakk ihvertfall såvidt frem, men på hovedkortet mitt er den kontakta lavt nede på hovedkortet. Er mulig du må kjøpe en forlenger for P4/ATX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...