kloningen Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Yess, da var Antec Nine Hundred bestilt : D Kommer ikke til å bygge i det før litt etter 11. Mai (konf=penger=komponenter) Begynner bare å lakke det nå (Grønt og svart) og bytte ut viftene. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Vilken vifter bytter du til?? Har selv 5xmist 1000rpm, 1x140mist 800-1000rpm og en 120mist 1600-1800rpm på cpu... Blir interesangt å se hvordan det blir i grønnt og svart, sikker dritt fet EDIT: Så nå at du skule ha 3-4 mist vifter med grønt led... Har selv 5 mist med blått led, så du kan lett gå får 5 grønne mist vifter.. (2 foran, en i midten, en siden og en bak, da blir grønnt nok uten katoder) (rommet mitt lyser ganske blått om natta ja) Endret 14. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Neh , blir vel litt nærmere jet-engine med 5 ? Tipper det blir 3 i første om gang, trengs det mer kjøling på GPU, setter jeg en vifte på selve døra i det hullet. Dang, fikk ikke kabinettet idag -_- De hadde rekket å sendt det. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 mist viftene på normal hastighet er stillegående nok. jeg kjører 8 stk i gamer maskina mi, og den er ganske stillegående. ja jeg hører den, men med tanke på antall vifter og stacker 830 sin mangel av støyisolasjon, så vil jeg si at stort bedre er det ikke mulig å få det. Lenke til kommentar
Ezmo Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Da jeg aldri har giddet å kjøpe et skikkelig kamera så kommer noen uber mobil bilder med en liten mag lite brukt som blitz Endret 15. april 2008 av Ezmo Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Synes ikke de bildene så så ille ut jeg. Ikke til å være mobil i alle fall. Pent kabinett, men du ville gjort det en stor tjeneste ved å rydde litt i det. Ikke værst ryddig nå da, men det kan altids forbedres litt. Men kabinettet er i alle fall veldig pent. Elsker det kabinettet. I tillegg til at jeg har en affere med mitt Lian Li PC-V2100 da. :!: Endret 15. april 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Ezmo Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Er en horisontal og en vertikal støtte "bjelke" bak som gjør at kabelrydding kan kun skje bak hardiskene og ikke bak hovedkortet, så med mindre du har noen finurlige tips til meg så vet jeg egentlig ikke hva mer jeg kan gjøre Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) de støttebjelkene er idiotiske, fordi to av kabelgjennomføringshulla er totalt ubrukelige pga disse bjelkene. fant jo sef ut av dette ETTER at jeg og en kamerat hadde tredd alle kablene igjennom et av disse hullene. det skal sies at dette ble montert kl 4 på morran og vi begge hadde vært oppe i nesten et døgn, så det var lett å overse bjelkeproblemet fram til sidedøra skulle på. etterpå fant jeg ut at det hadde ikke noe å si da, for etter at jeg hadde rydda litt i kabler og banna og steika de bjelkene et kvarters tid, så drar kameraten min ram ei viftestyring med ca 40 kabler som han bare trer rett inn uten å rydde overhode. hva pokker skal man med temp målere når viftestyringa ikke har tempjustering og max grensa for alarm er 90 grader og heller ikke den er justerbar. nei, minst mulig kabler er det beste. jeg røsker ut alt som ikke må være der, inkludert kabler til usb paneler i front o.l. det er en annen kjip ting med cosmos (ikke cosmos S, der er det ikke dør i front) kassa, og det er at det er dårlig plass bak døra, så alle typer viftestyring som har hjul å skru på vil ikke få plass. jeg vil påstå at det er godt under en halv cm fram til døra. Endret 15. april 2008 av Spirre Lenke til kommentar
KONGEN17 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 her er mitt med d nye hoved korte i men masse rot i d hva suns dere ?? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 PSU'n så litt skeiv ut :/ Lenke til kommentar
KONGEN17 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 PSU'n så litt skeiv ut :/ hehe får nye på fredag eller mandag Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 nye psuer? eller mener du vifter? uansett, det der var et salig rot. jeg har et ord til deg: kabelstrømper! strips er også en fin ting. greit no at det ikke er noen bra plass å skjule kabler der, men det går ann å få system i sakene da. minimalistisk er også bra, dvs røsk ut alle kabler du ikke trenger. like vifter hele veien vil hjelpe. lakke dvd spillerne svarte hjelper. montere dvd spiller skruene i system kan også bidra til helhetsinntrykket. en svart psu med avtagbare kabler for minimalt med kabelrot er bra. hvorfor kjører du 2 dvd spillere egentlig? du trenger bare en. drop ide spilleren og få vekk noen flere kabler. kommer bare på en ting til, kabelstrømper! Lenke til kommentar
KONGEN17 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 nye psuer? eller mener du vifter? uansett, det der var et salig rot. jeg har et ord til deg: kabelstrømper! strips er også en fin ting. greit no at det ikke er noen bra plass å skjule kabler der, men det går ann å få system i sakene da. minimalistisk er også bra, dvs røsk ut alle kabler du ikke trenger. like vifter hele veien vil hjelpe. lakke dvd spillerne svarte hjelper. montere dvd spiller skruene i system kan også bidra til helhetsinntrykket. en svart psu med avtagbare kabler for minimalt med kabelrot er bra. hvorfor kjører du 2 dvd spillere egentlig? du trenger bare en. drop ide spilleren og få vekk noen flere kabler. kommer bare på en ting til, kabelstrømper! skal få meg nye psu denne tror eg kor får d tak i kabelstrømper som er svarte ??? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Vi (jeg iværtfall) vil ha flere bilder, masse bilder av same PC gjør ikke noe, dekk alle aspekter Har ingen på lager nå, men den lille mATX PC-en min skal vannkjøles med trippel radiator så da må jeg demotere masse av den, kanskje tar jeg meg tid til å lakke den svart inni samtidig Så bilder kommer bare det er blitt gjort Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Velg og vrak: http://www.microplex.no/category.aspx?cat=85&mcat=c85 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Helt vanlige svaret får du tak i på bitema og, da slipper du også frakt som kommer på 120,- Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Da har jeg satt opp en pc til, og den er da min bror's Asus P5N-E SLI, E6850@3,6ghz, 4gb ballistix 8500, 250gb, dvd-rw, hiper 580w, 7800gt (8800serien kommer)... Er vel noen ganger en fordel å ha en i huset (meg) som kjøper alt får masse pc'e deler? :!: Detta da i et Antec Ninehundres med 5x120mm vifter og 1x200mm Endret 15. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Da har jeg satt opp en pc til, og den er da min bror'sAsus P5N-E SLI, E6850@3,6ghz, 4gb ballistix 8500, 250gb, dvd-rw, hiper 580w, 7800gt (8800serien kommer)... Er vel noen ganger en fordel å ha en i huset (meg) som kjøper alt får masse pc'e deler? :!: Detta da i et Antec Ninehundres med 5x120mm vifter og 1x200mm så bra ut det der, spesielt med tanke på at antec 900 ikke er et kabinett som er særlig vennlig når det kommer til kabelrydding. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 OpelPower: Du putta seriøst ikke en gammel hiper type-r 580W i denne maskinen? de dør jo som fluer, bråker og er lite effektive... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 hiperene dauer som fluer ja. men de bråker ikke, og fram til de dør så er de jaggu ganske stabile og gode også. har/hatt 3 stk selv og jeg har vært kjempfornøyd med de hele tia hvis u ser bort i fra det problemet at de dauer etter et år eller to. skal få meg nye psu denne tror eg kor får d tak i kabelstrømper som er svarte ??? det heter "en ny psu" eller "flere nye psuer" "kor får du tak i svarte kabelstrømper?" er også mye bedre norsk. sms språk, overdrevent bruk av tegnsettin og dårlig formulering av setninger er bare slitsomt å lese. men for å svare deg på spørsmålet: kabelstrømper finner du under casemods hos bl.a. microplex.no. du trenger også krympeslange, noe som vanligvis følger med strømpene, eller kan kjøpes separat. jeg har ikke prøvd å bruke kun krympeslange enda, fordi det blir veldig stivt, men optimalt sett så ville nok det vært det beste, for strømper kan fort smelte når du varmer krympeslangen for å få dne til å krympe på plass. et tips: bruk strømper og krympeslange med minst mulig diameter for et best mulig resultat. på vifter så holder det med f.eks Ø3, dvs 3mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå