Sewero Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg har ikke alle kabinette her nå, skal hente det ene hos en kamerat som har lånt det. Kommer bilder av kabinettene denne uke forhåpentligvis. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Etter litt om og men har jeg fått tilbake til "hoved-pcen" min. Har også oppgradert denne litt, byttet fra mitt 2 år gamle PowerColor Radeon X1900GT til XFX GeForce 9600GT, har også 2GB minne på vei, men det har forsvunnet i posten, så skal bestille nytt når jeg hører fra posten. Kommenter gjerne! ~ Mortis360 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Likte PC-en din, og kabinettet, var så stilrent og ryddig Forresten, hvor kjøpte du kabinettet til micro-pcen din? Har nettopp gått over fra stasjonær til laptop, men skal, når jeg får råd igjen kjøpe meg en ny stasjonær, og da så det lille kabinettet du har ganske digg ut. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Likte PC-en din, og kabinettet, var så stilrent og ryddig Forresten, hvor kjøpte du kabinettet til micro-pcen din? Har nettopp gått over fra stasjonær til laptop, men skal, når jeg får råd igjen kjøpe meg en ny stasjonær, og da så det lille kabinettet du har ganske digg ut. Det er ett Antec NSK1380 kjøpt hos SHG. Eneste minuset med det kabinettet er at det kan bli veldig varmt der, så man må bruke den medfølgende viften som ligger løst i pakken (en slags crossflow vifte) og man får ikke byttet ut strømforsyning, så man er begrenset til en høyde på 70mm med cpu-kjølere. Men ellers er jeg kjempefornøyd med det og har ikke hatt problemer etter jeg installerte viften. Takker for kommentaren på andre maskina mi. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Kommenter gjerne! Hvor fikk du takk i den kjøleren?, den så dritt fett ut. Er det 120mm vifte på den? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hvor fikk du takk i den kjøleren?, den så dritt fett ut. Er det 120mm vifte på den? Det er en OCZ Vindicator kjøpt hos NetShop Oslo i sommer engang. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 hmm... Bygde en maskin til en kompis i det kabinettet. Med en e6850 cpu. Ligger aldri over 40grader ved spilling og da med standar intel kjøler og kabinett vifte. Dog den bråker litt mye på max den viften. Men jeg vil si at det er et kabinett jeg vil anbefale til alle som ikke vil bruke masse penger på kabinett. Bruker du den dont disturb saken til å skjule litt kabler eller? ^^ Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Vedder en tier på at du kan legge på 15 grader på de temperaturene, sjekk med intel TAT om den viser det samme Ellers er ikke disse intel cpuene så gærne, men at en E6850 på full last ligger på under 40C med original kjøler er fri fantasi Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Alle kablene er lagt bak harddiskene, eneste stedet å "gjemme" unna kablene her. Den maskina her er lydløs rundt 2 meter unna hvor jeg sover, aldri testa TriCool vifta som fulgte med, ble byttet til MIST med engang. Selv så har jeg temperatur på rundt 35º ved normal bruk og rundt 45º ved maks last. De temperaturene jeg snakket om over her er fra "micro-pcen" min. EDIT: Temperaturene jeg har i denne stemmer over ens med Intel TAT målinger. ~ Mortis360 Endret 28. mars 2008 av Mortis360 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Fin å ryddig den kassen der Hvordan er kjølern? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Fin å ryddig den kassen der Hvordan er kjølern? Kjøleren er veldig god, gir meg ca 10 grader lavere temperatur på samme klokk enn orginalkjøleren, samtidig som den er mer stillegående. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Fin og ryddig pult hadde du ihvertfall Lenke til kommentar
KKake Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det er ett Antec NSK1380 kjøpt hos SHG. Eneste minuset med det kabinettet er at det kan bli veldig varmt der, så man må bruke den medfølgende viften som ligger løst i pakken (en slags crossflow vifte) og man får ikke byttet ut strømforsyning, så man er begrenset til en høyde på 70mm med cpu-kjølere. Men ellers er jeg kjempefornøyd med det og har ikke hatt problemer etter jeg installerte viften. Takker for kommentaren på andre maskina mi. ~ Mortis360 Siden du både har Antec NSK1380 og GeForce 9600GT, kunne du testet om 9600GT passer i NSK1380? Skal kanskje bygge en PC til en kompis med NSK1380 og 9600GT, men hadde vært kjekt å vite om de passer sammen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (...)Kommenter gjerne! ~ Mortis360 Hvis du ikke bruker de nederste USB-ene er det "mye plass" å spare på å fjerne disse. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Ikke mitt men dette var et utrolig lekkert kabinett. De lager bare 100 av hver, prisene vises ikke engang på siden. Må være dritdyrt. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Tok noen kjappe bilder av maskinen no. Kan meddele at det skal ryddes opp i. Det er kun foreløpig. Skal skjære noen hull i HK platen og ved PSU for føring av ledninger. Har litt blanede erfaringer av harddisk opphenget. Lett å ta ut og inn disker, men de kommer lett borti hverandre når jeg gjør dette. Satt nettopp inn en disk og da den touchet disken over gnistret det fra den andre disken (Ja, maskinen var på). Dette var OS disken og hele maskinen hang seg. Slo av strømmen på PSU i ren refleks. Restartet og alt er bra . Den perforerte fronten på det ene opphenget heller innover btw Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det er problmet når man ikke jorder harddiskene som henger i kun i gummi. Er det bare meg eller har du kun 2 av 6 sata kabler koblet i hk? Må jo også si at det er alltid kos å se gode gamle grå IDE kabler som faktisk blir brukt^^ Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Ser du som det bare er to disker koblet til ja. Likte nå ikke helt den ide kabelen som var krøllet sammen jeg da men.. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) De fire øverste diskene er koblet til RAID kontrolleren. De to andre inngår ikke i RAIDen så de er derfor koblet til HK. IDE kabelen forsvinner bak HK platen når jeg kommer så langt. Endret 31. mars 2008 av Håkki Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Arekey: Det er plenty av plass til ett 9600GT, har prøvd med ett HD3870X2 og selv da var det plass igjen. fLeReK: Må nok ha den braketten der, bruker 5 USB tilkoblinger bak, og det er bare 4 på hovedkortet. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå