Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Xobin:

Du har støydempa kabinettet godt. Men kanskje en ny vifte på CPU og gpu hjelper mot støy?

Tenkte på akuratt det samme. Han har skrevet over bildet at han mangler Bla. CPU vifte.

PC-en kommer til å bli utrolig varm med så mye isolering inni der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, gjorde ikke så mye forskjell med isoleringen på da :p Men ja det er godt polstra, og utrolig nokk er jeg ikke ferdig med polstringen. Skal ta dørene også, så snart jeg har skaffet flere matter.

CPU vifte kommer, så snart jeg har kvittet meg med Zalmanen som ikke passet. Er intr. i en TRUE, men vurderer også en Ninja :)

Gpu vifte har jeg bare såvidt tenkt på. Er ikke intr. i å prøve å kjøle det passivt, så jeg vet ganske enkelt ikke hva jeg skal gjøre med den :ph34r:

Lenke til kommentar
Tja, gjorde ikke så mye forskjell med isoleringen på da :p Men ja det er godt polstra, og utrolig nokk er jeg ikke ferdig med polstringen. Skal ta dørene også, så snart jeg har skaffet flere matter.

CPU vifte kommer, så snart jeg har kvittet meg med Zalmanen som ikke passet. Er intr. i en TRUE, men vurderer også en Ninja :)

Gpu vifte har jeg bare såvidt tenkt på. Er ikke intr. i å prøve å kjøle det passivt, så jeg vet ganske enkelt ikke hva jeg skal gjøre med den :ph34r:

Huh? Sier du at matter er oppskrytt? Har jo to stk. i mitt Lian li da, Tror ikke de heller hjelper noe særlig. Du har jo et mye tykkere kabinett og matter.

Hva med å kjøpe en Thermalright til skjermkort også, å så sette på en vifte?

Er så mye imot støy selv og sitter hele tiden å fundere hvordan jeg kan gjøre PC-en mer rolig. Kommer alltid fram til at jeg skal velge vifteløse produkter, men da blir PC-en så utrolig varm. Jeg spiller ikke særlig mye lenger, men når jeg først spiller, så blir det varmt.

Lenke til kommentar

Mye enig her. Tror mattene hjalp litt på støyen, men i temp ser jeg ikke mye forskjell. GPU'n er litt varmere (2-3 grader på load) Tror det bare er gpu og cpu vitene jeg hører noe spessielt av slik som det står nå, så jeg bytter ut CPU viften nå i første omgang, og om jeg ikke er fornøyd da, så tar vi gpu viften også. Men skal også som sagt ha på matter på dørene og. Så vi får se om det gir noe ressultat :)

Lenke til kommentar
Under følger noen gamle bilder av mitt kabinett.

Endringer som har skjedd siden den gang er mer RAM, viftestyring, fjerna en CD-rom og vinkla SATA-kabler.

I tillegg er jeg på vei til å bestille nytt skjermkort, 8800GT.

Kabinettet ser fælt ut utenifra, har lyst til å lakke det igjen. Har et Chieftec Dragon stående jeg har lyst til å gjøre noe kult med, så vet ikke hva det blir til.

Skal du gjøre noe så anbefaler jeg deg til å bytte selve cpu-vifta di, kun vifta altså. Jeg anbefaler en Noctua NF-S12-1200 Den er svært lydløs og flytter bra med luft, av de beste viftene jeg har hatt :thumbup:

Noctua's produktinfo

Syns så tydlig det såg ut som at du hadde en Thermaltake BigThypoon, så da kan du sammenligne specs'a på viftene her:

big typhoon orginalvifte:

Støynivå: 16 dBA

Rotasjonshastighet: 1300 rpm

Luftmengde CFM: 54,4 CFM

Noctua:

Støynivå: 8 dBA

Rotasjonshastighet: 1200 rpm

Luftmengde CFM: 81 CFM

Endret av restify
Lenke til kommentar
Takk for tipset, men er fornøyd med Typhoonen min, hører ingeting til den i 2D da jeg har viftestyring som jeg kun skrur opp under load.

Okey :) orginalvifta funker nok helt greit den. Men hvis du er ute etter litt lavere temperaturer er noctua'en et godt valg.

En annen ting, hvordan er airflowen i kabinettet ditt nå ? Jeg sliter ganske med litt høye system-temperaturer.. Den er så usaklig svær den thypoonen at den "tetter" igjen for viftene mine som står bak i kabinettet.. Ergo meget dårlig gjennomflyt av luft. Lurte på om du har opplevd lignende, og evt. har noen løsninger på dette ?

thumbnail_DSC019827.JPG

klikk for å se større bilde

Endret av restify
Lenke til kommentar
ok så planen min om å quote meg selv fordi en snik stakk av med all oppmerksomheten på forrige side (posta etter meg) funka dårlig. derfor sletter jeg bildene fra forrige side og poster de på nytt her

specs finner dere i profilen min ;)

Hva heter det kabinettet med fire vifter i sidedøra? Og er det noe du har skrudd inn selv eller er det skruehull til slikt fra før?

Lenke til kommentar
Er en av de nye utavene av Cooler Master stacker. 831 eller noe tror eg. Vil ikke annbefale det. Min far bruker det i systemet hanns, og det er ufyselig stygt, svært og ekstremt harry :p Men smak og behag kan man vel si :)

Jeg har det kabinettet og det trenger ikke å bli harry i det hele tatt. :)

Bruk vifter uten lys og få kabler skikkelig organisert å det blir bra.

Og når ble det en ulempe at kabinetter er stort?

At du faktisk kan ha 4*120\140mm vifter i side døren kan jo utgjøre store forskjeller i temperaturer i forhold til at annet kabinett.

Personlig så digger jeg kabinettet mitt:) Er en fryd å jobbe i + at d er utrekbart mobo brett.

EspN

Lenke til kommentar
Takk for tipset, men er fornøyd med Typhoonen min, hører ingeting til den i 2D da jeg har viftestyring som jeg kun skrur opp under load.

Okey :) orginalvifta funker nok helt greit den. Men hvis du er ute etter litt lavere temperaturer er noctua'en et godt valg.

En annen ting, hvordan er airflowen i kabinettet ditt nå ? Jeg sliter ganske med litt høye system-temperaturer.. Den er så usaklig svær den thypoonen at den "tetter" igjen for viftene mine som står bak i kabinettet.. Ergo meget dårlig gjennomflyt av luft. Lurte på om du har opplevd lignende, og evt. har noen løsninger på dette ?

thumbnail_DSC019827.JPG

klikk for å se større bilde

Jeg nøyer meg med originalvifta foreløpig ja:)

Ang. airflow og det lille hinderet i Typhoonen, er dette noe jeg aldri har tenkt over, men når du sier det ser jeg at den kan hindre en del luftfly. ,Kabinetttemp. ligger på rundt 30 grader hvis jeg ikke husker feil, er i Oslo atm, så har aldri egentlig hatt behov for å fikse noe på det. Sørg først og fremst for å rydde unna alle kabler som henger fritt i lufta, spesielt flate IDE-kabler som er potensielle luftflyt-stoppere. (Gjelder jo egentlig alle kabler).

Akkurat nå kjører jeg en kabinettvifte til innsug (nederst til høyre) og en til utsug (oppe til venstre), + viftene i min Hiper Type-R 580watt. Har tre vifter liggende, men ser ikke behovet for å koble dem sammen.

Som sagt, systemtemp. ligger på rundt 30 grader og CPU på 40 grader idle. '

Har ingen anelse på hvordan du kan løse ditt problem, men jeg tenker du bare får prøve deg fram med rydding, forskjellige viftekombier osv. Husk at varmluft stiger opp, men slike ting vet du sikkert allerede.

-Startfanet

Endret av Startfanet
Lenke til kommentar

ser dere diskuterer stacker 830/831 her, jeg har 830 kassa, og er kjempefornøyd. har aldri hatt eller vært borti bedre kasse. god kjøling, extrem plass, pent design (jeg liker lian li også, men kassene er for små) og mye kabinett for pengene.

jeg har posta bilder på forrige side ;)

Lenke til kommentar
Ingen som har et Cooler Master Stacker 831 de kan slenge opp noen bilder av da. Har bestilt meg et sånt et nå. :)

dersom du leste posten min som var over din, så ser du at jeg skreiv at jeg har posta bilder av stacker kassa mi på forrige side.

edit: det var veldig dårlig kvalitet på de bildene dine EspN

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...