Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Cpu kjøleren min bl.a :)

og 2 stk av disse til foran:   :cool:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325741http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325741

All Noctua-oppsett? :thumbup: Kommer til å bli stillegående som fy det der! :)

Noctua NH-U12F som CPU-kjøler? Fornøyd med den? :D

Men jeg bare nevner det, jeg har enda ikke funnet ut hvordan man får satt en vifte nede foran. Kanskje det står i manualen, som jeg såklart ikke har lest. :p Skal sjekke.

Har et lite tips... Om du ikke har bestilt de 800rpm-viftene enda, anbefaler jeg at du kjøper 1200rpm-viftene. De er også svært stillegående og flytter mye luft iht. støy. Samt at du kan justere dem ned til 800rpm med medfølgende adapter. ;) Det gir litt mer frihet synes nå jeg ihvertfall. Mellom såvidt litt støy + kjempegod kjøling og uhørbar + grei kjøling. Men valget er ditt såklart. ;) (Bestilte selv 3 stk. 800rpm vifter, men angrer litt på at jeg ikke valgte 1200rpm.)

Mitt oppsett er:

Antec-vifte i front

Antec-vifte nede i mellom HDD'er og PSU

Antec-vifte på CPU(for justeringen sin del)

Noctua NF-S12 1200rpm-vifte bak

Noctua NF-S12 800rpm-vifte topp

1 Random 60mm vifte på NB

2x random 80mm vifter på ram-brikker.

Komponentene du har er kanskje ikke de som utvikler mest varme heller da men. :) (Med mindre du har byttet ut GF6200-kortet?)

Endret av Sagart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 3 stk 120mm i mitt Antec P182. En bak som drar ut fra CPU, en forran som drar inn og sørger for airflow. En nede mellom PSU og HDD. Byttet alle viftene fra standard Antec til MIST, untatt den i front som er fra SilentX (satt på min Scytje Ninja+ som nå er passivt kjølt).

HDD'ene mine har aldri vært så kalde og stille som da jeg fikk Antec P182. Siden jeg ikke gamer noe særlig for tiden, så plukka jeg liksågreit vifta av CPU. Maskina er svæært stillegående. Anbefales til alle som ønsker det stille og kaldt. Samtidig som at kabinettet er kult å se på ;)

Sjekk ut Den store Antec P182 / 190 tråden for mer info.

Lenke til kommentar
Det kabinettet var kult Andylove, er det speil foran? :!:

Sagart: Da får jeg nok gå for 1200rpm og gå for fult oppsett med også cpu kjøler :w00t:

9484441[/snapback]

Det kabinettet du så der var Antec P182SE. Det skal visstnok være langt dyrere enn P182 Gun Black. Men jeg så det til en langt lavere pris for en tid tilbake. Mente det var en feilprising, men finner man det til 1300,- som de andre koster, hadde jeg ikke vært i tvil ;)

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å skvise vannkjøling inn i et p190 kabinett?

Vurderer et p190 sammen med trippelradiator og am2+ oppsett, når det kommer...

Edit: Vurderer også en p182, p190 fant jeg kun med 2X600watt strømforsyninger inkludert så da ble den temmelig dyr ;)

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Ser det er en del Lian Li folk i denne tråden... så derfor stiller jeg spørsmålet mitt her istedet for å lage en ny tråd ;)

Er litt usikker på hvilket Lian Li jeg skal velge til min nye PC.

Det står mellom disse;

PC6277B

PC7BSCANDV3

PCV1000BPLUSII

Har kanskje mest lyst på PC 6277 :hmm:

Hvordan er plassen i disse 3 kabinettene til ett 8800 GTX kort?

Skal ha ett Asus P5K Premium hovedkort og ett Club3D eller XFX 8800GTX 768 skjermkort i kabinettet. Skal ha 2 harddisker og 1 DVD-brenner og 1 DVD spiller.

Vil ha ett kabinett med god plass innvendig.

Er jo litt prisforskjell på disse 3... for å si det sånn; er virkelig PVC1000PlusII (og 6277) verdt 1000 kroner mer enn SCANDV3?

Har egentlig tittet litt på SCANDV2 også, men tror ikke jeg vil kabinett med dør igjen.

Lenke til kommentar

Det første du bør tenke på er åssen du skal ha kabinettet, skal du ha vannkjøling? da hadde jeg anbefallt PC6277B kabinettet, helt genial plassering til både skjermkort og vannkjøling, kan hende 8800 blir litt for stort, men har ikke fått testet det så er usikker. :hmm:

PC7BSCANDV3 vet jeg ikke ikke så mye om, men er sikkert andre som kan gi tips ;)

PCV1000BPLUSII, hadde jeg gått for, men i sølv og PCV1100 er helt himmelsk, elsker det kabinettet, får ett ryddig kabinett av det også, god kjølemuligheter.

Tar jeg feil av dette? si ifra så skal jeg rette det, er trøtt etter lang dag :tease:

Sagart: Jepp det er han, når jeg så kabinettet sendte jeg han mail og fikk en norsk nett side hvor jeg får kjøpt kabinettet :D, det ligger på 3.591,42 NOK :( litt for dyrt syntes jeg, men er jo verdt pengene :dribble:

Endret av Viftestyreren
Lenke til kommentar

du får plass til 8800gtx i pc7bscand v3, så det går nok greit å få det i andre lian li kasser også. pc7 kassene er jo det formatet til lian li som blir mest brukt (tenker da på romslighet inni kassa)

kan anbefale pc7 kassene på det varmeste dersom du ikke er veldig opphent i god plass, for det blir trangt, og det er vanskelig å holde det ryddig for kabler, men ellers så er kassa kjempebra, og er muligens den lian li kassa som gir mest for pengene, spesielt nå som det er 3 mist vifter i den.

Lenke til kommentar
Sagart: Jepp det er han, når jeg så kabinettet sendte jeg han mail og fikk en norsk nett side hvor jeg får kjøpt kabinettet  :D, det ligger på 3.591,42 NOK  :( litt for dyrt syntes jeg, men er jo verdt pengene  :dribble:

9489414[/snapback]

Synes 3600kr er altfor mye for et kabinett jeg da. Ihvertfall hvis det ikke er noe spesielt med det som f.eks. vannkjøling osv.

I den prisklassen ville jeg heller ha gått for Antec P190! :DLink til P190.

Svært god kjøling og et nydelig utseende. I tillegg får du jo med 2x600W -strømforsyninger. :)

Lenke til kommentar
Sagart: Jepp det er han, når jeg så kabinettet sendte jeg han mail og fikk en norsk nett side hvor jeg får kjøpt kabinettet  :D, det ligger på 3.591,42 NOK  :( litt for dyrt syntes jeg, men er jo verdt pengene  :dribble:

9489414[/snapback]

Synes 3600kr er altfor mye for et kabinett jeg da. Ihvertfall hvis det ikke er noe spesielt med det som f.eks. vannkjøling osv.

I den prisklassen ville jeg heller ha gått for Antec P190! :DLink til P190.

Svært god kjøling og et nydelig utseende. I tillegg får du jo med 2x600W -strømforsyninger. :)

9489558[/snapback]

ville heller hatt et Cooler Master Cosmos;

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336849

http://www.tweakup.dk/article/1233/dk/

:thumbup::thumbup::thumbup::dribble::dribble::dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...