Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Her er mitt kabinett :)

Kjeda meg en kveld før jeg skulle på LAN, og fant ut at kabinettet mitt var i overkant kjedelig..hehe

så jeg fant fram fruens hobby-stuff ^^

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
flames_lite.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
flames_og_solur_lite.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
coolerfunnel003.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
tastatur_lite.jpg

 

tastaturet er etter inspirasjon fra das keyboard

funnelen er bare et testprosjekt til serveren min som jeg måtte prøve...funka bra ^^

Endret av Rocket
Lenke til kommentar

jau...men it serves its purpose ;)

å dekke til tastene handler om å lære hjernen hvor alle tastene er, for å skrive fortere og mer feilfritt.. så her er det både form og funksjon..hehe

forøvrig så er alle mine casemodder veldig personlige.

bare tull å kjøpe ferdig, når man kan lage noe selv som ingen andre har..hehe

men takk for konstruktiv kritikk ;)

lurer på hva jeg skal gjøre neste gang..

Lenke til kommentar

Her er som lovet bilde av mitt noenlunde spesielle skrivebord.

 

ser litt snodig ut, men det funker fjell!

stabilt og god plass :)

litt høyt enda, men det kontrer man med en høy stol.

 

Laget av 5 stk 25x25x50 leca-blokker og 5 stk 25x25x25 U-blokker, Hey'di sementlim for å holde sammen blokkene og en stk 2400x63x2cm hobbyplate.

 

vad tycks?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
skrivebordlite.jpg
Lenke til kommentar
Tja, skrivebordet gjør vel nytta si den. Men om det var direkte pent tror jeg ikke. Men hvorfor kjøpe dyre når man kan lage billige?

 

Du kan vel lagt på noen form for sparkel/maling utapå de leca-blokkene da?

9336915[/snapback]

 

Det spørs jo veldig hvor du skal sette det. Skal det stå i stua, bruker du gjerne noen ekstra sheriffer for at det skal være fint. Men har du et kjellerrom/garasje så er det nesten selvsagt at billigløsningen er den greieste.

Lenke til kommentar
Tja, skrivebordet gjør vel nytta si den. Men om det var direkte pent tror jeg ikke. Men hvorfor kjøpe dyre når man kan lage billige?

 

Du kan vel lagt på noen form for sparkel/maling utapå de leca-blokkene da?

9336915[/snapback]

 

Det spørs jo veldig hvor du skal sette det. Skal det stå i stua, bruker du gjerne noen ekstra sheriffer for at det skal være fint. Men har du et kjellerrom/garasje så er det nesten selvsagt at billigløsningen er den greieste.

9336950[/snapback]

SÅ klart det. Vet ikke helt hva slags rom det han har er men. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Men hvorfor kjøpe dyre når man kan lage billige?

9336915[/snapback]

Fordi dyre ser bedre ut en billige. Fordi dyre somregel er av en hvis kvalitet. Fordi dyre er EU-godkjente. Fordi dyre i enkelte miljøer gir mer respekt. Med dyre så slipper man skader som eventuellt kan oppstå i produksjonsprosessen..

 

Derfor. :!:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

takker for respons på skrivebordet mitt ;)

selv om dette faktisk er ganske off topic egentlig, så skal jeg svare på litt ting rundt det..

 

vi er bestandig to stykker som sitter foran pcen store deler av dagen, så litt plass må man ha.

hvorfor ikke plassere alt datautstyret i et hjørne av stua når man allerede skal ha to pc'er i stua?

 

skrivebordet er ikke helt ferdig enda, planen videre er å sparkle steinene og lakke dem i en litt mindre åpenbar farge ( :p ) tenkte matt svart eller en annen farge som glir inn her. plata har faktisk samme farge som veggene.

tenkte også å montere noen led's med brytere i hullene, bare for moro skyld ^^

fargevalget har vi ikke helt bestemt oss for enda, jeg tenkte svart for convinience eller hvit for å harmonisere med resten av fargene i stua.

må jo innrømme at prisen har spilt en stor rolle i denne sammenhengen, og hvor praktisk det er...du skal nok lete lenge før du finner et like stort, solid og praktisk bord til under 1000kr ;)

heldigvis er jeg ikke i et miljø hvor respekten avgjøres av tall på en konto..synes i grunn synd på dem som må leve sånn..

ingen mennesker eller dyr ble skadd i produksjonsprosessen, så det kaller jeg en suksess ;)

Lenke til kommentar

jeg har stacker 830 (tilnærma samme kassa, bare eldre produksjon)

 

den er stor ja, men ikke chieftec stor. den er omtrent like høy som en midi tower chieftec, men den er 4-5cm bredere (25cm totalt) en de fleste kasser og ganske dyp. 63,8cm får være nyaktig. men sidedørene stikker ca 4 cm ut bak kassa, noe som er pent å se på og skjermer kabler litt bedre når du setter den innat en vegg.

 

innvendig har du ca 4-5cm fra kanten på et normalt stort ATX hk til hd/dvd ramma kommer. god plass i bunn og tak også.

 

det er også lufting i taket til PSU dersom du ønsker å snu den opp ned.

 

masse vifteplasser også. og kassa er solid, ikke noe skrangel. dersom du går stille vifter og komponenter, så vil kassa bli ganske stille, selv med all luftinga

 

 

blei jaggu en mini anmeldse dette. anbefaler kassa, og selv om den er dyr, så mener jeg at du får langt mer for pengene her enn om du velger en lian li til samme pris

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

ser det er et par endringer på 832 vs 830. bl.a. har de satt av plass til radiator (tror jeg) i bunn, og vifta i taket ser ut til å være flytta litt fram.

 

har denne kassa vifteplasser i sidedøra?

 

men hvorfor har du snudd HK brettet for å få BTX? ATX er jo bedre for kjølinga sin skyld (skjermkort blir varmere når de står i toppen å resikulerer luft (tenker da spesielt på 8800 serien)

 

ser ut som de har montert hjul også....eller har du satt på det selv?

Lenke til kommentar
ser det er et par endringer på 832 vs 830. bl.a. har de satt av plass til radiator (tror jeg) i bunn, og vifta i taket ser ut til å være flytta litt fram.

 

har denne kassa vifteplasser i sidedøra?

 

men hvorfor har du snudd HK brettet for å få BTX? ATX er jo bedre for kjølinga sin skyld (skjermkort blir varmere når de står i toppen å resikulerer luft (tenker da spesielt på 8800 serien)

 

ser ut som de har montert hjul også....eller har du satt på det selv?

9368799[/snapback]

 

Det er plass til dobbel radiator i bunnen på 831. eller 2 x 120mm vifter om man vil...

Disse kassene har plass til 4 vifter i en medfølgende plastikk ramme... selv om jeg ikke har min da :cry: (demovarer).

Jeg har montert denne veien, for å få "frisk" luft inn på cpu vifte. Skal ikke kjøre annet enn et passivt 7200GS kort. For øvrig, kan man kjøre atx begge veier... :p

Hjulene følger med i esken, og klare for montering.... :D

Endret av 220Volt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...