Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Utrolig fint kabinett. Men litt kabel rydding tror jeg kunne vært noe ;) Spesielt der med harddiskene :)

 

 

Jeg har forresten fått min nye crosair PSU som skal erstatte den litt bråkete Zalmanen, tror det blir montering i morgen. Må bare innom jobb og skaffe meg litt strips først ;) Kommer bilder så fort alt er montert! ;)

9202288[/snapback]

joda, får se om det blir litt rydding. :)

forslag til hva jeg kan gjøre som ikke er så veldig stress som hjelper på ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, får se om det blir litt rydding.  :)

forslag til hva jeg kan gjøre som ikke er så veldig stress som hjelper på ?

9202489[/snapback]

 

Jeg anbefaler å gå for 90graders s-ata og størmkabler. Det gjør at du ikke får kablene så langt innover i kabinettet, der også lett å legge dem inn under harddisk og opp hvor der mindre synlig ;)

Lenke til kommentar
la bare inn noen bilder jeg også

9106287[/snapback]

Du har satt strømmforsyninga feil vei :!:

HAHA

 

det er jo sånn "grill" eller hva jeg skal kalle det på toppen av kabinettet. den er jo for at vifta til strømmforsyninga skal være opp slik at den blåser lufta opp og ut og ikke ned i pcn. du trenger å snu den andreveien du ja ;) så skal du se tempen blir bedre :)

9109230[/snapback]

Hm, du kan mye om pc?

Alle vet at på alle strømforsyninger så suger 120mm vifta luft inn fra kabinettet og ut bak, som på noen har en 80mm som gjør den jobben.

Lenke til kommentar

joda, får se om det blir litt rydding.  :)

forslag til hva jeg kan gjøre som ikke er så veldig stress som hjelper på ?

9202489[/snapback]

 

Jeg anbefaler å gå for 90graders s-ata og størmkabler. Det gjør at du ikke får kablene så langt innover i kabinettet, der også lett å legge dem inn under harddisk og opp hvor der mindre synlig ;)

9202542[/snapback]

har tenkt på det skjønner du :p gidder du linke til begge deler er du snill? :innocent:

Lenke til kommentar
la bare inn noen bilder jeg også

9106287[/snapback]

Du har satt strømmforsyninga feil vei :!:

HAHA

 

det er jo sånn "grill" eller hva jeg skal kalle det på toppen av kabinettet. den er jo for at vifta til strømmforsyninga skal være opp slik at den blåser lufta opp og ut og ikke ned i pcn. du trenger å snu den andreveien du ja ;) så skal du se tempen blir bedre :)

9109230[/snapback]

Hm, du kan mye om pc?

Alle vet at på alle strømforsyninger så suger 120mm vifta luft inn fra kabinettet og ut bak, som på noen har en 80mm som gjør den jobben.

9202610[/snapback]

riktig. Alså, grunnen til at den grillen er oppe i toppen er for at psu vifta skal vende opp, men dette fordi at den ikke skal konkurere med cpu vifte om luft.

Lenke til kommentar
@ zaltmann

 

hva med å fjerne den 8 kanta ramma som står montert i vifteramma i sidedøra? den er er ganske unødvendig. spesielt om vifta blåser lufta ut, noe som ikke er å anbefale egentlig, den bør dra luft inn.

9203297[/snapback]

kan fjerne den, men hvorfor? :p må ha en grunn, ellers gidder jeg ikke. Dessuten så har jeg snudd den så den drar luft inn :) Den skal kjøle ned ekspansjonskort.

Lenke til kommentar
Venter spent zaltmann. :)

9201917[/snapback]

skal ta bilde nå, men må lade kamera litt :)

 

har ikke satt på window etch, fordi jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere det, trenger forslag. Er ett slikt: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=270HV&mcat=

 

står: Danger

High Voltage

 

EDIT: skal vere på denne sidedøren: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=W65BPII&mcat=c307

 

EDIT2: (beklager litt dårlige bilder, men måtte stå i mørkt rom for at bildene ikke ble for lyse, og da så jeg ikke hvordan linsa var plassert i forhold til kabinettet. Ser ikke grøne lyseffekten på grunn av blitzen som jeg ikke vet hvordan jeg tar av. :blush: )

9202015[/snapback]

 

eventuelt snu hardiskene ?

Lenke til kommentar
slik ser mitt ut. ikke noe spess med det. er et lian li midtower kabinett. (kjøpte det på microplex, Link). er et alu kabinett.

det jeg har gjort med det når jeg fikk det:

 

satt inn viftestyring i alu =) og så tok jeg et front deksel som er originalt som står i front og borret ut hullene for vifte styringa og satte på det alu frontdekselt istede for det plastikk skitten som stod på originalt :) og det ble MYE bedre  :thumbup:

+ at jeg kjøpte et sånn DVD-frontdeksel for kabinettet. for plastik og alu blir stygt sammen  :thumbdown:

 

så da ser man ikke plastikken av DVD-rommen.  :thumbup:

 

VOTE!!  :dribble:

 

 

Bilder: (litt dårlig digital kamera da ;/ sikkert 5 år gammelt )(ser også ut som det er riper i kabinettet, men det er det ikke, bare støv som gjør det ;) )

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2004959615385884244_rs.jpg

 

2004904965302002962_rs.jpg

 

2004916373187545431_rs.jpg

 

2004919981182146982_rs.jpg

 

2004960931885025842_rs.jpg

 

2004945198146946023_rs.jpg

 

2004945139385338845_rs.jpg

 

2004971378619314656_rs.jpg

 

2004981599240454171_rs.jpg

 

2004980506466814484_rs.jpg

 

2002705080003137416_rs.jpg

 

2002732332135350795_rs.jpg

 

2002757880994129392_rs.jpg

8978194[/snapback]

 

fin sokk :thumbup:

Lenke til kommentar
eventuelt snu hardiskene ?

9203574[/snapback]

hmm, det kan jeg, men den ene s-ata kabelen sitter løst i hdd så er redd det kan bli litt vrient om den skal rundt flere svinger osv. Vurderer sterkt 90graders vinklede s-ata kabler og strømkabler :)

9203639[/snapback]

 

Vill anbefale deg det, da vill du trolig bli kvitt det rotet som ligger forran diskene

Lenke til kommentar
@ zaltmann

 

hva med å fjerne den 8 kanta ramma som står montert i vifteramma i sidedøra? den er er ganske unødvendig. spesielt om vifta blåser lufta ut, noe som ikke er å anbefale egentlig, den bør dra luft inn.

9203297[/snapback]

kan fjerne den, men hvorfor? :p må ha en grunn, ellers gidder jeg ikke. Dessuten så har jeg snudd den så den drar luft inn :) Den skal kjøle ned ekspansjonskort.

9203568[/snapback]

vel kjeg sa jo at den er ganske unødvendig. plus at den ser ikke noe fin ut. du ser den ganske godt igjennom perforeringa i sdedøra.

 

og første regel til et ryddig kabinett er å fjerne alt du ikke må ha der ;)

Lenke til kommentar
@ zaltmann

 

hva med å fjerne den 8 kanta ramma som står montert i vifteramma i sidedøra? den er er ganske unødvendig. spesielt om vifta blåser lufta ut, noe som ikke er å anbefale egentlig, den bør dra luft inn.

9203297[/snapback]

kan fjerne den, men hvorfor? :p må ha en grunn, ellers gidder jeg ikke. Dessuten så har jeg snudd den så den drar luft inn :) Den skal kjøle ned ekspansjonskort.

9203568[/snapback]

vel kjeg sa jo at den er ganske unødvendig. plus at den ser ikke noe fin ut. du ser den ganske godt igjennom perforeringa i sdedøra.

 

og første regel til et ryddig kabinett er å fjerne alt du ikke må ha der ;)

9205008[/snapback]

får se hva jeg kommer til å gjøre.

 

Evt. dette vil bli gjort videre:

 

- Gå til innkjøp av 1 stk. MIST vifte med grøn LED til, som skal plasserer der det står en ekspansjons(kjøle)vifte nå.

- Fjerne 8kanta rammen

- 90-grader vinklede s-ata kabler.

- s-ata brenner

- gjemme unna litt molex'er og diverse :)

 

har fått på High voltage etchen nå forresten. Kan komme med bilder i morra, gidder ikke nå fordi kamera ligger en annen plass i huset :p

Lenke til kommentar

Sånn! Da har jeg bytta PSU. Skulle egentlig bare være et enkelt PSU bytte, men ble til et litt større ryddeprosjekt. Tror jeg er ganske fornøyd egentlig =)

 

Legger det i en skjul sånn ikke alle må se på bilene ;)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

737d3f66.jpg

Sånn var det før.

 

6df4f21b.jpg

Sånn er det nå.

 

 

Legger også bilder av hvordan det ser ut bak HK brettet.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

5a09aedf.jpg

Gammel kabelføring.

 

 

78a30928.jpg

Før kablene ble festet og ført.

 

ec3adc75.jpg

Kablene er festet og ført =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Kan vel poste bilde av den andre PC'n som fortiden bruker en hylle som kabinett. Den er heller ikke bygget, men det spiller vel ingen rolle for dere.

 

 

 

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...