Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Altså det er greit at man ikke har det så ryddig når man nettopp har fått ny hardware for det er da man skal bare få ting til å funke. Men når man har fått ting til å funke skal man rydde. Og det skal ikke gå 4 uker fra man har fått nytt til man rydder. Det burde gjøres med en gang hvis ikke blir det som regel bare utsatt og utsatt.. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det er værdens undergang om ikke kablene ligger symetrisk og vatret opp eventuelt skjult bak hovedkortet osv.

Å ha kablene liggende random gir faktisk minst EMC forstyrrelser som jeg ser som en stor fordel samt at det er lett i ettertid og endre på systemet uten å måtte lure fram kabler for så å lure de tilbake igjen etterpå.

Vil si det er uheldig at f.eks strømkabler og signalkabler ligger stripset i lag noe som vil føre til at signalet må passere et magnetfelt samme veien.

Nå har ikke jeg plexi i sidedøra på maskina mi så who cares.

Lenke til kommentar

Har man plexi i siden så ser det jo mye penere ut med ryddig kabinett enn med rotete, men har man ikke vindu er det egentlig samme, hvis man har døra igjen..

Hvilke signalkabler går inni pc'n?:S (ûberdumt spm;p)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Det er vel relativt, men jeg synes ikke kjøleskap er så veldig stille heller da :p Og min fasekjøler bråker helt forferdelig synes jeg.. hehe. Konklusjon må bli at jeg er veldig kresen på støy, men det er kanskje ikke så rart siden jeg har maskina på rommet mitt der jeg skal sove.

Lenke til kommentar
Hvis vær kabel har godt med plast rundt så skal ikke det være noe problem sånn egentlig men man kan aldri vite.

5856155[/snapback]

Hvis du ikke ødeleger isoleringen er det ikke noe problem ;)

5858097[/snapback]

Ja det eller at det er noen "dritt" kabler.

Lenke til kommentar
Høres ut som det er værdens undergang om ikke kablene ligger symetrisk og vatret opp eventuelt skjult bak hovedkortet osv.

Å ha kablene liggende random gir faktisk minst EMC forstyrrelser som jeg ser som en stor fordel samt at det er lett i ettertid og endre på systemet uten å måtte lure fram kabler for så å lure de tilbake igjen etterpå.

Vil si det er uheldig at f.eks strømkabler og signalkabler ligger stripset i lag noe som vil føre til at signalet må passere et magnetfelt samme veien.

Nå har ikke jeg plexi i sidedøra på maskina mi så who cares.

litt enig der :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...