Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Ja da har jeg også byttet kabinett. 

Nv9 ble bra det. Fornøyd med kvaliteten på det, samt løsninger de har implementert. 

Om det trengs info om Hw

Cpu 7950x

Hk: Asus Rog crosshair X670e Extreme

Skjermkort : Asus Rog Stix Oc 4090 

Minne Gskill 64gb 6000mhz cl30

Strømforsyning: Phanteks Revolt 1600w titanium.

EK : Custom kjølig. 480mm siden,420mm top og en 280mm eksos rad.

Vifter : D30 noen 120mm og 140mm

IMG_20240302_105118.jpg

Endret av BoarderXtrem
  • Liker 8
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Ok da var det min tur.

Beklager kabelrotet, dere får sikkert vondt i hodet av å se det, men jeg hater altså kabel opprydding. Kast det inn der er mitt motto under bygging.

Specs er:

Cpu: AMD Ryzen 7800X3D

Vannkjøler: Deepcool LS 520

Hovedkort: Asus ROG Strix b650 a gaming 

Minne: 32 gb 6000 cl30 G skill

SSD: Samsung 980 pro 2 TB

Kabinett: Deepcool ch560 digital hvit

Strømforsyning: phanteks v2 hvit 1000w

Grafikkort: Zotac 4080 super OC hvit

IMG_20240429_163907342_HDR.jpg

Endret av hocanee
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Endte opp med en "full" Noctua build in Asus ProArt PA602 Wood Edition. Relativt fornøyd med resultatet, skulle fått endret fargen på GPU RGBen eneste, men nekter å laste ned bloatwaren til Asus for å endre det, så for bare vente til SignalRGB får støtte for 50xx GPUer.

667IAny.jpeg

IURFoZM.jpeg

• Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 3/2/2024 at 10:59 AM, BoarderXtrem said:

Ja da har jeg også byttet kabinett. 

Nv9 ble bra det. Fornøyd med kvaliteten på det, samt løsninger de har implementert. 

Om det trengs info om Hw

Cpu 7950x

Hk: Asus Rog crosshair X670e Extreme

Skjermkort : Asus Rog Stix Oc 4090 

Minne Gskill 64gb 6000mhz cl30

Strømforsyning: Phanteks Revolt 1600w titanium.

EK : Custom kjølig. 480mm siden,420mm top og en 280mm eksos rad.

Vifter : D30 noen 120mm og 140mm

IMG_20240302_105118.jpg

Deilig kabinett med god plass i toppen 🤩

Godt jobba 😍

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Endelig kom MSI 5070 TI msrp kortet :D Alphacool har en vannblokk for referanse pcb som kommer om to uker, blir bra å få satt det under vann. 

Alt drukner i dette kabinettet. ATX ser ut om ITX hk. 

IMG_1462.JPEG

• Liker 3
Lenke til kommentar
On 3/14/2025 at 10:22 PM, Evil-Duck said:

Endte opp med en "full" Noctua build in Asus ProArt PA602 Wood Edition. Relativt fornøyd med resultatet, skulle fått endret fargen på GPU RGBen eneste, men nekter å laste ned bloatwaren til Asus for å endre det, så for bare vente til SignalRGB får støtte for 50xx GPUer.

667IAny.jpeg

IURFoZM.jpeg

Gratulerer med ny pc!

Men estetisk må jeg beklage for å være ærlig. Noctua er faen megså støgt :) 

Endret av hocanee
Lenke til kommentar
hocanee skrev (5 timer siden):

Gratulerer med ny pc!

Men estetisk må jeg beklage for å være ærlig. Noctua er faen megså støgt :) 

Noctua er ikke for alle nei. Jeg syns det har sin sjarm, men for min del er det kjøletekniske viktigere enn det estetiske i en PC, og da er det ingen som slår gode gamle Noctua :)

Lenke til kommentar
1 hour ago, Evil-Duck said:

Noctua er ikke for alle nei. Jeg syns det har sin sjarm, men for min del er det kjøletekniske viktigere enn det estetiske i en PC, og da er det ingen som slår gode gamle Noctua :)

Phanteks t30 er på samme nivå eller bedre, med bedre farge for mange :p

Ja jeg bruker T30 selv på noen radiatorer.

https://www.tomshardware.com/news/phanteks-t30-120-tested

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (54 minutter siden):

Phanteks t30 er på samme nivå eller bedre, med bedre farge for mange :p

Ja jeg bruker T30 selv på noen radiatorer.

https://www.tomshardware.com/news/phanteks-t30-120-tested

Jeg kjøpte T30 propagandaen jeg og, men var aldri spesielt fornøyd med de når jeg brukte 4 av de i Fractal North. Meget gode vifter på papiret som har mye nytte av å være noe tjukkere enn "vanlige" vifter. Men den akustiske profilen imponerte meg ikke veldig. Noctua sine vifter har en veldig mye mer behagelig lyd etter mine ører. 

Apathy skrev (3 minutter siden):

Vil heller ha 5 mm i radiator tykkelse. Noctua sine er også tilgjengelig i svart.

NF-A14x25 G2 er foreløbig kun tilgjengelig i "brown and beige" OG fargene. Om en vil ha det siste og beste på den fronten. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
1 hour ago, Evil-Duck said:

Jeg kjøpte T30 propagandaen jeg og, men var aldri spesielt fornøyd med de når jeg brukte 4 av de i Fractal North. Meget gode vifter på papiret som har mye nytte av å være noe tjukkere enn "vanlige" vifter. Men den akustiske profilen imponerte meg ikke veldig. Noctua sine vifter har en veldig mye mer behagelig lyd etter mine ører. 

NF-A14x25 G2 er foreløbig kun tilgjengelig i "brown and beige" OG fargene. Om en vil ha det siste og beste på den fronten. 

Jeg justerer hastigheten med viftekontroller. Da får man det perfekt stille 😁

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (10 minutter siden):

Jeg justerer hastigheten med viftekontroller. Da får man det perfekt stille 😁

Jeg er ganske følsom for lyd så har noen timer med finjusteringer i fan control for å få PCen så stille som mulig, så er ikke ukjent med det. T30 er ikke dårlige vifter, men når man dumper nær en kilowatt varme inne i ett kabinett så må viftene rampe opp til hørbart nivå uansett og da er den mer lavfrekvente lydprofilen til NF-A14x25 G2 langt mer å foretrekke for mine ører.  Men det handler vel noe om preferanser og. T30 er jo og en 120mm vifte mens NF-A14x25 G2 er 140mm så er heller ikke helt sammenlignbart. 

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Evil-Duck said:

Jeg er ganske følsom for lyd så har noen timer med finjusteringer i fan control for å få PCen så stille som mulig, så er ikke ukjent med det. T30 er ikke dårlige vifter, men når man dumper nær en kilowatt varme inne i ett kabinett så må viftene rampe opp til hørbart nivå uansett og da er den mer lavfrekvente lydprofilen til NF-A14x25 G2 langt mer å foretrekke for mine ører.  Men det handler vel noe om preferanser og. T30 er jo og en 120mm vifte mens NF-A14x25 G2 er 140mm så er heller ikke helt sammenlignbart. 

Så det er kabinettet som er synderen altså :p

jeg måtre dremle "gitteret forran et par vifter i det ene Asus kabinettet mitt. Det hjalp veldig 😅

pc'n med Mo-Ra er muse stille. Er så stille at jeg måtte bytte ut psu'en fea Seasonic 1300w til Corsair 1500w. Seasonic 1300w har en irriterende vifte 😆

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...