Shimano Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 ang. webstandarer; Internet Explorer har saa og si den daarligste stootten for DE OFFISIELLE WEBSTANDARENE satt av World Wide Web Consortium, dette medfoorer masse ekstra arbeid for kodere/designere ... Nei det gjør ikke det, for de fleste designere lager primært for IE. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 ang. webstandarer; Internet Explorer har saa og si den daarligste stootten for DE OFFISIELLE WEBSTANDARENE satt av World Wide Web Consortium, dette medfoorer masse ekstra arbeid for kodere/designere ... Nei det gjør ikke det, for de fleste designere lager primært for IE. Det medførte problemer for meg bl.a. Les mer på Web-design-forumet. Der er det sikkert flere eksempler. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) For å dreie tråden tilbake til sikkerhet. Hva har du å si til dette? Det skjer jo kun i én browser i hele verden - IE. Hvor irriterende er ikke det? At folk er idioter og klikker 'ja' på alt mulig som popper opp er da virkelig ikke IE sitt problem. men som produsent har de kanskje et ansvar da IE har den mest inkompitente brukermassen? Endret 1. august 2004 av AMD-guru #1 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 For å dreie tråden tilbake til sikkerhet. Hva har du å si til dette? Det skjer jo kun i én browser i hele verden - IE. Hvor irriterende er ikke det? At folk er idioter og klikker 'ja' på alt mulig som popper opp er da virkelig ikke IE sitt problem. men som produsent har de kanskje et ansvar da IE har den mest inkompitente brukermassen? Nei, det har de ikke. Du blir spurt om du vil instalere det. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) What he said... (Hmm hvor er pil-opp-ikonet når man trenger det) Endret 1. august 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 For å dreie tråden tilbake til sikkerhet. Hva har du å si til dette? Det skjer jo kun i én browser i hele verden - IE. Hvor irriterende er ikke det? At folk er idioter og klikker 'ja' på alt mulig som popper opp er da virkelig ikke IE sitt problem. men som produsent har de kanskje et ansvar da IE har den mest inkompitente brukermassen? Nei, det har de ikke. Du blir spurt om du vil instalere det. *quotefrenzy* Akkurat, er ikke man inkompetent når man bevisst sier ja til å få installert spyware og annet rusk? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Slike ubehagelige spm slipper man i FF/Opera. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 For å dreie tråden tilbake til sikkerhet. Hva har du å si til dette? Det skjer jo kun i én browser i hele verden - IE. Hvor irriterende er ikke det? At folk er idioter og klikker 'ja' på alt mulig som popper opp er da virkelig ikke IE sitt problem. men som produsent har de kanskje et ansvar da IE har den mest inkompitente brukermassen? Nei, det har de ikke. Du blir spurt om du vil instalere det. saa pass dumme er majoriteten av IE brukere,... da er te produsentens oppgave aa tilpasse produktet etter forholdene... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 For å dreie tråden tilbake til sikkerhet. Hva har du å si til dette? Det skjer jo kun i én browser i hele verden - IE. Hvor irriterende er ikke det? At folk er idioter og klikker 'ja' på alt mulig som popper opp er da virkelig ikke IE sitt problem. men som produsent har de kanskje et ansvar da IE har den mest inkompitente brukermassen? Nei, det har de ikke. Du blir spurt om du vil instalere det. saa pass dumme er majoriteten av IE brukere,... da er te produsentens oppgave aa tilpasse produktet etter forholdene... Så egentlig så bør IE automatisk trykke nei mener du? Hva om jeg faktisk vil instalere noe da? Har innstalert flere ting med den ruta der. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Jeg har ikke installert noe. Selv uten sånne spørre-saker. Likevel får jeg sett på QuickTime-filmer, Flash osv. Opera EDIT: Jo, jeg installerte QuickTime. Men jeg får sett Flash osv uten å installere noe "ekstra". Endret 1. august 2004 av CobraM Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Synes drange_net og Daniel driter seg ut med disse idiotiske topic'ene. Ser ut som dere bare er ute etter å få oppmersomhet. "Se på meg'a!! Jeg hater ie, og er kul". Virker som om det er "inn" å hate IE nå. Hei, Jonas. Hvor gammel er du? Du trenger ikke si helt nøyaktig, bare sånn ca. Jeg tok et lite søk på ITavisen, jeg... http://itavisen.no/art/1303901.html http://itavisen.no/art/1303860.html http://itavisen.no/art/1303841.html http://itavisen.no/art/1303720.html http://itavisen.no/art/1303558.html http://itavisen.no/art/1302397.html Advarer mot bruk av IE Pensjonér IE! How Internet Explorer could drain your bank account Why Internet Explorer isn't as secure as you think Internet Explorer: Indispensable Business Tool or Horribly Broken Windows Component? Why You Should Dump Internet Explorer Internet Explorer Considered Harmful -> Draft 1.2 RESOLVED: Internet Explorer is not a Web browser, does not meet requirements for Web standards, is dangerous to your privacy, and is unsafe and unstable! Jonas: Jeg håper du virkelig leser disse linkene, prøver Opera i et par ukers tid, og deretter kommer tilbake og svarer på om du hater IE, og om du gjør det fordi det er "inn". Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Jeg har brukt FireFox en stund etter annbefalinger fra Jørgen, og jeg må si det er noe av det verste jeg noen gang har sett! Virker som om den bare er halvferdig.. Vi kan f eks se på min side (Ikke klag på den ..) Margin støtter ikke bilder, så meny-bildene blir pressa intill kanten, Animerte gif's funker bare i det du går inn på siden. Man kan ikke refreshe! Teksten nederst vises ikke helt nederst. Ser ut som det er et linjeskift mellom. Ser heller ikke ut som støtten for scroll i div er så bra (shoutboxen) Jeg har bare sammenlignet min side i IE og mozilla, men jeg tror nok ikke dette er de eneste feilene. Edit: Hvor gammel er du? Du trenger ikke si helt nøyaktig, bare sånn ca. Sånn ca 14. Endret 1. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Mye meningsløse meninger her . Eneste forskjellen mellom IE og opera/mozilla er at IE har activex . Activex blir utnyttet av spyware/hijacks osv . I tillegg kan det være java scipt . Java har man vel i elle browsere . Andre sikkerhetshull har vært forbi browseren i selve windows, ref sikkerhets hullet opera og FF hadde . ... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg har heller aldri hatt problemer med å vise PNG-bilder i IE. Det IE har store problemer med, er alpha-transparency, altså "delvis gjennomsiktighet". Oppfordrer alle som bryr seg til å signere her. Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg har brukt FireFox en stund etter annbefalinger fra Jørgen, og jeg må si det er noe av det verste jeg noen gang har sett! Virker som om den bare er halvferdig.. Vi kan f eks se på min side (Ikke klag på den ..) Margin støtter ikke bilder, så meny-bildene blir pressa intill kanten, Animerte gif's funker bare i det du går inn på siden. Man kan ikke refreshe! Teksten nederst vises ikke helt nederst. Ser ut som det er et linjeskift mellom. Ser heller ikke ut som støtten for scroll i div er så bra (shoutboxen) Jeg har bare sammenlignet min side i IE og mozilla, men jeg tror nok ikke dette er de eneste feilene. Edit: Hvor gammel er du? Du trenger ikke si helt nøyaktig, bare sånn ca. Sånn ca 14. Prøv Opera i stedet du. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Eneste forskjellen mellom IE og opera/mozillaer at IE har activex . Activex blir utnyttet av spyware/hijacks osv . Den var god! Eneste forskjellen er ActiveX, ja. Jonas: For å si det enkelt... Det finnes ikke den ting IE støtter av w3c-standarder som ikke Opera og Mozilla støtter. Du kan aldri lage noe og teste det i IE først. Da får alt et feil utgangspunkt. Dessuten har du kodet siden din til HTML 4.0, 1998s standard. Dagens standard er XHTML1.1, til nød HTML 4.01 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Ja når man snakker om sikkerhet og spyware sårbarhet er det IE's activex støtte som skiller browserene. Oppfølgingen ihh til World Wide Web Consortium's standarder er dårlig , for å si det mildt. Enig idet ja. .... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Dessuten har du kodet siden din til HTML 4.0, 1998s standard. Dagens standard er XHTML1.1, til nød HTML 4.01 Jeg endra doctypen fra 4.0 til 4.01 og den validerer fortsatt Edit: Doctypen til XHTML1.1 .. Har noen den? Endret 1. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" > Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" > Dette er kansje litt ot men men .. Jeg fikk Parse error på linje 1. Hva er galt? Edit: Bare glem .. not valid xhtml Endret 1. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå