AMD-guru #1 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Nei, jeg skjønner ikke Tenkte meg det ja.. du har ikke noe motargument saa du vrir deg unna med en taapelig kommentar.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jonas: Du fant ikke på noen motargumenter nei? Hva skal jeg motargumentere? Du kom jo bare med et eksempel, og din mening om at antall produsenter teller på standarder.. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) De aller, aller fleste bruker nok IE Om 90% bruker IE etter dette, aner jeg ikke. Uansett: Å bruke IE fremfor Firefox/Opera er dumt. Blir som å velge Lada fremfor en Mercedes. EDIT: Noen feil. Endret 1. august 2004 av CobraM Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jonas: Du fant ikke på noen motargumenter nei? Hva skal jeg motargumentere? Du kom jo bare med et eksempel, og din mening om at antall produsenter teller på standarder.. Jeg kom med et bra argument og eksempel på at det du sa om standarder er bullshit. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Jonas: Du fant ikke på noen motargumenter nei? Hva skal jeg motargumentere? Du kom jo bare med et eksempel, og din mening om at antall produsenter teller på standarder.. Jeg kom med et bra argument og eksempel på at det du sa om standarder er bullshit. Du kom med en annen mening heter det. Jeg mener at produktet med flest brukere setter standarder, mens du mener at anntall produsenter setter standarder. Jeg mener også at alt du har sagt til nå er bullshit Edit: Å bruke IE fremfor Firefox/Opera er dumt. Blir som å velge Lada fremfor en Mercedes. Å hvorfor blir det det? Fordi du mener det? Endret 1. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Jonas: Sjæfskomitéen (World Wide Web Consortium (W3C) om du vil) lager, utformer og vedlikeholder webstandarder. Sånn er det, enkelt og greit. [Fjernet fordi CobraM er mye raskere enn meg til å understreke at folk som vet hva de snakker om ikke liker IE] Når det er sagt, hvis du er mye plaget av problemer i Windows kan det være en idé å bruke Linux.. Endret 1. august 2004 av Myubi Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Jonas: Slutt å vær så vrang. Du vet godt at du tar feil, så innrøm det istedenfor å drite deg ut enda mer. Endret 1. august 2004 av Neophus Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jonas: Slutt å vær så vrang. Du vet godt at du tar feil, så innrøm det istedenfor å drite deg ut enda mer. Du har da ikke kommet med noe særlig mer enn meg.. Og jeg synes heller ikke at jeg har driti meg ut. Synes drange_net og Daniel driter seg ut med disse idiotiske topic'ene. Ser ut som dere bare er ute etter å få oppmersomhet. "Se på meg'a!! Jeg hater ie, og er kul". Virker som om det er "inn" å hate IE nå. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Det har vært "inn" om du vil, i åresvis. For IE har vært en elendig nettleser i en ganske lang tid nå. EDIT: Og kul er jo jeg uansett. Endret 1. august 2004 av Neophus Lenke til kommentar
TechBoy Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Er enig i at IE ikke er verdens sikreste nettleser, men jeg har aldri selv hatt problemer med Windows XP eller IE (tro det eller ei). Har alltid oppdatert med en gang det har kommet en ny patch, har heller ikke hatt problemer med stabilitet og programmer. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Å bruke IE fremfor Firefox/Opera er dumt. Blir som å velge Lada fremfor en Mercedes. Å hvorfor blir det det? Fordi du mener det? FORDI InternetExplorer er et usikkert lite stykke dritt software.. Det ble for eksempel i forrige maaned rapportert hele 15kritiske sikkerhetshull i IE ..det er et annenhver dag! (kilde: SecurityFocus vulns archive) og de mange hullene i IE patches ikke iloopet av en time slik saken er med flere opensource prosjekter, nei Microsoft bruker ofte flere uker, og kanskje maaneder paa aa tette et enkelt hull! Endret 1. august 2004 av AMD-guru #1 Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Over 90% av internettbrukere bruker IE, og da setter IE standarder. Du kan ikke si at noe er standard hvis under 10% følger den. Skjønner? Helt enig med denne. Jeg bruker IE rett og slett fordi den funker overalt. At veldig mange av de som designer websider velger å prioritere den nettleseren over 90% av deres brukere har synes jeg ikke er det minste rart. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 -IE stootter ikke 'tabbed browsing' uten tredjeparts plugin -IE har ikke noen god popup blokker uten at tredjeparts plugin installeres -IEer den browseren som er desidert mest utsatt for spyware (logisk nok at man gjerne fokuserer paa aa ta denne da den er mest brukt, og mange av brukerne faller inn under kategorien 'mindre erfarne') Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) -IE stootter ikke 'tabbed browsing' uten tredjeparts plugin Du kan velge å ha rot i taskbar med IE, eller rot i opera-taskbar'en. Blir det samma. Jeg liker å ha alt rotet samla et sted. Taskbar. Det er det den er til for. -IE har ikke noen god popup blokker uten at tredjeparts plugin installeres Hva så? Må man ha popup blokker? Jeg er ikke spesielt plaget av det. -IEer den browseren som er desidert mest utsatt for spyware (logisk nok at man gjerne fokuserer paa aa ta denne da den er mest brukt, og mange av brukerne faller inn under kategorien 'mindre erfarne') Kan ikke brukes som et argument. Det sier seg jo selv at, som du selv sier, man prøver å ta den nettleseren med flest brukere. Endret 1. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Over 90% av internettbrukere bruker IE, og da setter IE standarder. Du kan ikke si at noe er standard hvis under 10% følger den. Skjønner? Helt enig med denne. Jeg bruker IE rett og slett fordi den funker overalt. At veldig mange av de som designer websider velger å prioritere den nettleseren over 90% av deres brukere har synes jeg ikke er det minste rart. Jeg vil ikke si at IE setter standarder. Da jeg laget meg hjemmeside (se sigg), laget jeg en CSS-fil som fikset designet på siden. Da jeg var ferdig skulle jeg teste siden i "De tre store" (IE, Firefox og Opera). Siden virket perfekt i både Opera og Firefox, men i IE ble det riv ruskende galt. Det endte med at enkelte deler av CSS'en måtte gjøres om, og jeg ble tvunget til å bruke andre verdier. Etter min mening setter IE kun begrensninger for kodere/designere. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Over 90% av internettbrukere bruker IE, og da setter IE standarder. Du kan ikke si at noe er standard hvis under 10% følger den. Skjønner? Helt enig med denne. Jeg bruker IE rett og slett fordi den funker overalt. At veldig mange av de som designer websider velger å prioritere den nettleseren over 90% av deres brukere har synes jeg ikke er det minste rart. Jeg vil ikke si at IE setter standarder. Da jeg laget meg hjemmeside (se sigg), laget jeg en CSS-fil som fikset designet på siden. Da jeg var ferdig skulle jeg teste siden i "De tre store" (IE, Firefox og Opera). Siden virket perfekt i både Opera og Firefox, men i IE ble det riv ruskende galt. Det endte med at enkelte deler av CSS'en måtte gjøres om, og jeg ble tvunget til å bruke andre verdier. Etter min mening setter IE kun begrensninger for kodere/designere. Den kan vel sees fra to sider? Hadde du kodet IE koden først, ville opera og Firefox vært en begrensning. Edit: Konklusjon: opera og Firefox bruker ikke samme standard som IE. Noe de absolutt bør gjøre siden de fleste sider lages for å se bra ut i IE. Endret 1. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 -IE har ikke noen god popup blokker uten at tredjeparts plugin installeres Hva så? Må man ha popup blokker? Jeg er ikke spesielt plaget av det. -IEer den browseren som er desidert mest utsatt for spyware (logisk nok at man gjerne fokuserer paa aa ta denne da den er mest brukt, og mange av brukerne faller inn under kategorien 'mindre erfarne') Kan ikke brukes som et argument. Det sier seg jo selv at, som du selv sier, man prøver å ta den nettleseren med flest brukere. punkt 1. eh.. det er en fordel med en god popup blokke, de fleste har behov for det, punkt 2. klart det kan brukes som et argument for aa skifte fra IE Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Den kan vel sees fra to sider? Hadde du kodet IE koden først, ville opera og Firefox vært en begrensning. Edit: Konklusjon: opera og Firefox bruker ikke samme standard som IE. Noe de absolutt bør gjøre siden de fleste sider lages for å se bra ut i IE. Nå har jeg kodet den om til å bli IE-vennlig, men siden var penere da den var kodet etter W3C's standarder (Noe IE også burde følge). Hva IE-koden er, aner jeg ikke. Det er stort sett bare å prøve seg frem. Er man heldig får man en kode som ser lik ut i både FF/Opera og IE. Jeg skal ikke overdrive heller. De fleste gangene blir resultet likt i alle browserene, men det er irriterende når det ikke skjer. For å dreie tråden tilbake til sikkerhet. Hva har du å si til dette? Det skjer jo kun i én browser i hele verden - IE. Hvor irriterende er ikke det? EDIT: Leif. Endret 1. august 2004 av CobraM Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 ang. webstandarer; Internet Explorer har saa og si den daarligste stootten for DE OFFISIELLE WEBSTANDARENE satt av World Wide Web Consortium, dette medfoorer masse ekstra arbeid for kodere/designere ... Internet standarer settes av ikke av et sert selskap, men av et internasjonalt organ, IE maa fooye seg etter det ikke omvendt Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) For å dreie tråden tilbake til sikkerhet. Hva har du å si til dette? Det skjer jo kun i én browser i hele verden - IE. Hvor irriterende er ikke det? At folk er idioter og klikker 'ja' på alt mulig som popper opp er da virkelig ikke IE sitt problem. Og det er jo derfor mange tydeligvis trenger pop-up-stopper og; siden de ikke kan lese. Endret 1. august 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå