Rubba Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Hei jeg har en Intel Pentium 4 3,06 GhZ med en Zalman CNPS7000ACU kjøler på. Igår satte jeg inn mitt flonka nye skjerm kort: Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2400 Golden Sample", Retail. Så når jeg spilte wc3 nettop gikk pc ut i windows og telte ned til å slå seg av noe med CPU hottemp warning. Så mine spørsmål er da: 1) Kan jeg sette den autoskruseg av tempen høyere en 70 grader, for det er det den står på nå. 2) Hva kan jeg gjøre for at CPU ikke skal bli så varm ? jeg har jo DEN SYKE CPU kjølern liksom ! Takk for svar. Lenke til kommentar
snole Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Har du kabinettvifter? En foran som drar "kald" luft inn, og en bak som blåser "varm" luft ut pleier å hjelpe betraktelig. Lenke til kommentar
Rubba Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Jeg har 2 foran og en bak. de to foran blåser mot cpu hvis du skjønner hva jeg mener og den bak blåser ut av kabinettet. fortsatt grise varm =( Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Sikker på at vifta går? Har du kjølepasta mellom kjøler og cpu? Nyeste BIOS? Har du klokka opp cpu? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Hmm, med den CPU- kjøleren og så høy temp tipper jeg på at det er dårlig kontakt mellom CPU og kjøler. Har du montert denne selv? Og som sagt, har du hatt på kjølepasta? Ang og stille opp "shutdown- temp" på CPU gjøres dette i BIOS, hvor varier fra BIOS til BIOS (HK>HK). Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Har du hatt kjølepasta på da? Hvilken temp idler du på? Jeg idler på 30 grader, og load ca 48 grader. Har samme kjøler som du. Kjører min P4C 2.8 på 3.5 GHz btw.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 skal ikke mere til enn at kjøleren står litt feil på før temp'en stiger no grusomt. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Det tyder på at varmeoverføring fra prosessor til kjøler ikke er som det skal. Men jeg har også hørt at oppgradering av BIOS hjelper mange da rapportering av temperatur er feil. Kanskje du har tatt på for mye kjølepasta? Da vil varmen forbli i CPU pga. at kjølepasta leder varme dårligere enn metall. Kjølepasta skal kun tette de mikroskopiske porene på CPU og kjøleribba slik at det blir "optimal kjøling". Det vil si at laget med pasta skal være syltynt for å få best effekt. Sveinl. Lenke til kommentar
Rubba Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Jeg monterte vifta selv ja ! Det jeg tror også er at det er dårlig kontakt mellom kjøler og cpu. Det kan også være godt mulig at jeg har tatt på litt for mye kjølepasta. Men jeg mener også å huske at jeg smørte på et ganske tynt lag. Har vurdert å kjøpe meg en nytt kabinett for å få en bra luftstrømning igjennom pc. Har tenkt på det Stacker kabinettet til CoolerMaster, noen som har noen erfaringer med det eller ? Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Elendig topic. Topic/emnetittel skal være beskrivende og forklare hva tråden omhandler. Stenges. Vær vennlig å poste en ny en med mer beskrivende emnefelt. I tillegg kan det være mer fornuftig å poste denne i overklokking -> luftkjøling. Endret 1. august 2004 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg