SonY_EricssoN Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Jeg har en del musikk på pc'en som er organisert i mapper etter artist og album. Jeg har satt alle albumene til å vises som miniatyrbilder, med albumcover som bilder. Det som er problemet er at enkelte ganger kommer det samme bildet opp på to steder samtidig. Ett eksempel: Jeg har en mappe med Iron Maiden - Piece Of Mind, og en mappe med Metallica - S & M. Når jeg setter miniatyrbildet på mappen Piece Of Mind til å være coveret på det albumet, kommer det samme bildet opp på S & M-mappen. Dette er også omvendt, dvs. at S & M blidet kommer på Piece Of Mind-mappen. Noen som har en løsning på dette? Det er ekstremt irriterende!!! Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Vet ikke helt hvorfor dette skjer hos deg, men dette med coverbilder i musikkmapper (eller andre mapper) fungerer slik: Et hvert bilde som du lagrer i mappen under navnet: folder.jpg - blir det bildet som vises. Folder.jpg er som regel en skjult fil, og du må skru av "skjul beskyttede operativsystemfiler" i mappealternativer for å se dem Musikkmappene i XP er organsiert slik at flere album av samme artist automatisk blir lagret i samme mappe, under for eksempel navnet: Pink Floyd - og hvis det da er flere album i denne artist-hovedmappen, vil coverbildene bli flere og mindre, slik at det blir ett bilde for hvert album - opp til fire stk. Vet ikke om dette kunne hjelpe deg - håper det? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Har samme problemet jeg også, uansett hvor mange ganger jeg angir et bilde som mappebilde klarer windows på en eller annnen måte å enten fjerne det helt eller bytte det ut. Dette gjelder bare min musikk og jeg har en mistanke om at det er windows media player 9 som messer opp siden dette ikke skjedde så lenge jeg hadde 8-en. Lenke til kommentar
captnpowder Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Ser at dette er en ganske gammel tråd, men legger inn denne allikevel siden jeg sliter med samme problemet. Uansett hvor mye jeg definerer at et bilde skal ligge på en mappe, så er det (ofte) forandret igjen neste gang jeg åpner utforsker. Og noen mapper nekter å skifte bilde i det hele tatt. Gjelder ikke bare musikk- og film-mapper, men også mapper med dokumenter, etc. Vet ikke om det er XP/utforsker eller WMP som fucker opp, men det er sinnsykt irriterende etter å ha brukt dager og timer på å rippe CD-samlingen og systematisere biblioteket. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå