panbanan Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Kjøpte en Western digital 80gig 7200rpm for ca 1måned siden. Jeg gjorde hele hden til en partisjon, og kopierte diverse ting. Deretter la jeg hden vekk en stund. (funka alt fint) Nå som jeg endelig skulle bruke den i den nye PC-en ber windows om å formatere den, men klikker med engang. Så jeg prøvde selvfølgelig å sette hden i en annen pc. Her prøvde jeg å formatere den på nytt, men da kommer det bare et vindu der det står parametrisk feil. På egeneskaper står det at filsystemet er RAW..hva er det? ? Jeg har prøvd utallige ganger å formatere den i xp og win98. Fdisk stopper da jeg vil angi den som hd. I Datamaskinbehandling(admin tools..) finner jeg ikke hden, men derimot utforsker finner jeg den. (trudde kanskje hk ikke støttet hden, men testa hden på en annen nyere pc også.) Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
enl Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Virker som det har skjedd noe virkelig rart med partisjons informasjonen på disken din. Prøv å starte opp med oppstartsdisketter laget i partition magic 7. Dette programmet tar alt av partisjoner og er lett å bruke. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Hvis du ikke har tilgang til PM, prøv Ranish http://www.users.intercom.com/~ranish/part/ Lenke til kommentar
Atrevs Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Prøv å kjør fdisk (ms-dos prgram, er på oppstartsdisketten til win98 bl.a.) og slett partisonen, og deretter prøver du å formatere på nytt med XP eller 2000 Lenke til kommentar
panbanan Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 ikkeno har funket enda... men jeg har funnet ut at disken er Dynamisk..og uleslig.. han klarer heller ikke å konvertere den til en standardisk... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Selv om WD kanskje sux, IBM sux MYE MER Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 17:46, blanc skrev:Selv om WD kanskje sux, IBM sux MYE MER Ingen er feilfrie !!!!! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 17:49, Kjetil Lura skrev: Quote: On 2002-04-28 17:46, blanc skrev: Selv om WD kanskje sux, IBM sux MYE MER Ingen er feilfrie !!!!! Spesielt ikke IBM skal man tro majoriteten av innlegg på Hardware.no. Selv om WD har like mange brukere, så er klagene på IBM flere hundre prosent flere. IBM har selv innrømt at de i det siste har laget elendige harddisker. De anbefaler til og med at diskene ikke brukes mer enn noen få timer hver dag. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei! Quote: Afseth skrev (2002-04-28 19:00): Quote: On 2002-04-28 17:49, Kjetil Lura skrev: Quote: On 2002-04-28 17:46, blanc skrev: Selv om WD kanskje sux, IBM sux MYE MER Ingen er feilfrie !!!!! Spesielt ikke IBM skal man tro majoriteten av innlegg på Hardware.no. Selv om WD har like mange brukere, så er klagene på IBM flere hundre prosent flere. IBM har selv innrømt at de i det siste har laget elendige harddisker. De anbefaler til og med at diskene ikke brukes mer enn noen få timer hver dag. No skal no IBM slutte å lage harddisker.. (leste det på her på hardware.no,digi.no eller itavisen.no) Elles har eg ein 6,4 og ein 20,4Gb WD harddisk(er) og har ikkje hatt problemer med dei.. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Quote: On 2002-04-28 17:49, Kjetil Lura skrev: Quote: On 2002-04-28 17:46, blanc skrev: Selv om WD kanskje sux, IBM sux MYE MER Ingen er feilfrie !!!!! Det stemmer ,... ingen er feilfrie,.... Har selv en Seagate Barracuda IV 60 gb som er i tipp topp stand,.... - Nice :smile: - Men har også tilsammen 3 WD disker i huset (10 gb Caviar, 20 gb Caviar, 40 gb et eller annet WD...)- alle disse også funker fint,.... IBM har jeg mindre erfaring med,... men utfra det jeg har lest om de osv,.. lyder ikke dette bra,.. Lenke til kommentar
panbanan Skrevet 29. april 2002 Forfatter Del Skrevet 29. april 2002 hehe... men hvordan får en "RAW" disk tilbake til standardisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå