klikko Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 hei folkens!! jeg og en kammerat sitter med pcene våre kobla sammen nå..... jeg har et dfi lp rev b... som har to ethernet-kort... kammeraten min har koblet sin tp kabel i min pc og vi har kontakt på ping/ftp, men ikke over windows explorer ...så vi får ikke browsa på hddn til hverandre ... noe som er surt noen som vet hva dette kommer av? vi sliter og trenger råd for å si det sånn Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Prøv å skriv inn navnet drikete for å få opp maskinen gjennom kjør linjen... Trykk: Start---> Kjør i kjør feltet taster du inne navnet på maskinen slik - \\ maskinnavn Lenke til kommentar
eught Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Er dere i samme arbeidsgruppe? Har dere delt harddiskene? Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Dere må være i samme arbeidsgruppe Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 De trenger ikke å være i samme arbeids gruppe. Men windows er ikke spesielt klok i nettverksammenheng alltid. Spesielt med forskjellige versjoner av windows i samme nett. Husk å ha noe delt på disken. Ha guest accounten enablet om du ikke vil sette opp brukere etc på begge maskinen. Vet du navnet til maskinen så taster du dette enkelt inn som forklart over i hvilken som helst adress bar. \\maskinnavn - Husk å ha \\ før navnet eller så søker den ikke på nettet Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Dette har vel heller lite med OK å gjøre. Flyttes til "Hardware -> Internett & Nettverk". Lenke til kommentar
klikko Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) takker for svar folkens! pritorian : når jeg skriver \\maskinnavn så kommer det opp en feilmelding som sier "nettverksbanen ble ikke funnet"... vi er i samme arbeidsgruppe og har delt hddne og aktivert gjeste brukeren på begge maskiner... jeg leste på noen andre forums og da snakket folk om at gb lan burde ha cat-6 ledninger for å fungere best... vi bruker bare cat-5 ...men det burde jo fungere siden det funker å pinge og ftp`e.. begge har også akkurat formatert og innstalert fra samme win xp cd.. så det er hemskt rart Endret 1. august 2004 av klikko Lenke til kommentar
tmx Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 takker for svar folkens! pritorian : når jeg skriver \\maskinnavn så kommer det opp en feilmelding som sier "nettverksbanen ble ikke funnet"... vi er i samme arbeidsgruppe og har delt hddne og aktivert gjeste brukeren på begge maskiner... jeg leste på noen andre forums og da snakket folk om at gb lan burde ha cat-6 ledninger for å fungere best... vi bruker bare cat-5 ...men det burde jo fungere siden det funker å pinge og ftp`e.. begge har også akkurat formatert og innstalert fra samme win xp cd.. så det er hemskt rart prøv start -> kjør -> \\ipadresse Lenke til kommentar
klikko Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 takker for svar folkens! pritorian : når jeg skriver \\maskinnavn så kommer det opp en feilmelding som sier "nettverksbanen ble ikke funnet"... vi er i samme arbeidsgruppe og har delt hddne og aktivert gjeste brukeren på begge maskiner... jeg leste på noen andre forums og da snakket folk om at gb lan burde ha cat-6 ledninger for å fungere best... vi bruker bare cat-5 ...men det burde jo fungere siden det funker å pinge og ftp`e.. begge har også akkurat formatert og innstalert fra samme win xp cd.. så det er hemskt rart prøv start -> kjør -> \\ipadresse funker ikke Lenke til kommentar
visionize Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Eller.. Gjør det enkelt, kjør ftp istedet. Mye mere stabilt, og det funker. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Får du opp finner ikke nettverksbane eller ingen tilgang? Vil bare dobbelt sjekke dette... Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Har dere på ip? Visst dere ikke har en ruter som deler ut ip så må dere lage en egen ( det har iallefall vært sånn på lan eg har vert på ). btw: "begge har også akkurat formatert og innstalert fra samme win xp cd. Antar dere har to lisenser da Har en av dere på brannmur? Lenke til kommentar
Dafe Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Har dere husket å bruke krysset tp-kabel? Hvis dere bruker vanlig går det ikke. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 sett ip til 192.168.0.x og gateway til 255.255.255.0 undet tcp/ip settings. legg til protokollen ipx under nettverk der tcp\ip protokollen ligger. pleier å fungere bra på lan med disse settingene. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Har dere husket å bruke krysset tp-kabel? Hvis dere bruker vanlig går det ikke. kunne de ikke pinge og bruke ftp da Lenke til kommentar
Dafe Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Har dere husket å bruke krysset tp-kabel? Hvis dere bruker vanlig går det ikke. kunne de ikke pinge og bruke ftp da Nei, de får jo ikke kontakt med hverandre... EDIT: my bad de kunne vist pinge hverandre Endret 2. august 2004 av Dafe Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Dere må være i samme arbeidsgruppe Dette har jeg aldri opplevd - kan du utdype, gjerne forklare hva en arbeidsgruppe i det hele tatt er godt for? Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Prøv å kjøre nettverksveiviseren på begge maskinene da vel. Restart etterpå. Dere kan jo også prøve med fast ipaddresse på begge maskinene. Det har ihvertfall hjulpet meg av og til. Trenger ikke krysset kabel når dere klarer å pinge hverandre. Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Eller rettere sagt: dere har tydeligvis krysset kabel siden dere klarer å pinge hverandre. Guest account trenger ikke være på. Det fungerer hos meg. Har dere sjekket om firewall blokkerer? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 skriv nbtstat -c i konsollet og se om ipen hans kommer opp. Hvis problemet er at dere ikke finner hverandre i browseren så vil jeg annbefale at den ene heller setter opp en dc hub. Er mye enklere å dele filer da, også slipper dere å stresse med å finne hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå