Paralio Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Har nå gått en runde med virus på pc'en. Etter formatering ble ting ikke gjort i riktig rekkefølge, dvs jeg koblet opp på nettet før enabling av firewall, virusprog osv... Det måtte jo bare gå galt. Pc'en begynnte å bruke masse kapasiet ut , og ved en onlinesjekk med Panda, var diagnosen w32.korgo-virus. Ved bruk min andre uinfiserte pc. leste jeg med skrekk og gru innlegget på http://forum.programmer.no/index.php?showt...273213&hl=korgo. Lastet ned FixKorgo.exe fra Symantec samt FxGaobot.exe for sikkerhet skyld. Nei pc'en var ikke infisert den Når jeg logget meg på nettet igjen, begynnte jeg å sende ut på maks båndbredde igjen. Løsing nr 1 : Killdisk, med en pass. (Har ikke så god tid...) Installerte så XP igjen, uten problemer, virusprogram (AVG) og til slutt nettforbindelse med firewall. Skal da oppdatere XP, gjennom updateren på startmenyen, og får en standard sikerhetsvarsling. Går så på sertifikatinformasjon (for en gangs skyld), og får da følgende melding: Utstedt til: Microsoft Corporation (Ser ok ut) Utsted av: Microsoft Code Signing PCA (Ser ok ut) Gyldig fra 25.05.2002 til 25.11.2003 (Hmmmm - utgått på dato?) Har en svak følelse av at det var slik jeg fkk besøk av Korgo (?) Burde jeg akseptere sertifikatet med utgått dato, eller burde jeg ikke Noen med lignende erfariger.....? Burde jeg ak Lenke til kommentar
Løve Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 De har gått ut på dato de sertefikatene til updaten fra MS tror jeg. Lenke til kommentar
Paralio Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Hva er da vitsen med sertifikater, særlig når MS legger så stor vekt på sikkerhet? Jeg har da ingen forsikring (eller har jeg det?) på at hva jeg laster ned av SW er infisert med søppel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå