Gå til innhold

"Første mann til mølla" eller helt tilfeldig?

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på om noen vet hvordan nettbutikkene fungerer når det gjelder forhåndsbestillinger, eller bestillinger i det hele tatt for den saks skyld.

Dersom 50 stykker bestiller et skjermkort, og det står på nettbutikken at de har igjen 20 - 49, vil da nettbutikken plukke ut kort etter når bestillingen ble gjort, slik at de som bestillte først helt sikkert får fra denne lagerbeholdningen, eller plukker de bare bestillinger på måfå?

-Og har man noen slags fordel dersom man allerede har betalt(Visa, Mastercard over nett) i forhold til å betale i oppkrav? Kommer man da foran i køen mener jeg?

Har ingen spesielle negative/positive erfaringer, jeg bare kom til å tenke på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom f.eks komplett kjøper inn varer for 50.000 på to ukers kreditt, og selger desse på 1 uke til folk som betaler med kort, så har ikke komplett et kapitalbehov, siden pengene kommer inn før de går ut.

Dersom de blir solgt til folk med postoppkrav over en uke, samt at pakkene kan ligge 2 uker, må jo komplett skaffe 50.000 for å betale leverandøren sin, siden pengene fra kundene til komplett ikke er kommet inn enda.

Herav uttrykket EGENKAPITAL

Derfor er det vel mest sannsynlig at de velger kort-kunder først. Da tjener de mest penger.

Endret av [SVG]Pacman
Lenke til kommentar

Nja, tror ikke komplett har problemer med egenkapital igrunn... er en rimelig likvid bedrift etter hva jeg har hørt ;)

Jeg tror de gjør det som er "fare and square", første man til mølla. Da må de som ikke får, vente til neste leveranse...

mvh Gojira

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...