SompOter Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Da en kamerat av meg så igjennom biosen for noen måndeder siden fant han ut at prosessoren bare yter litt over 1 Ghz. Så jeg tenkte ikke mere over det.. Men nå etter vært har jeg oppdaget mere å mere at den går saktere.. Egentelig er prosessoren på 2,17 GHz, hvordan kan det ha seg at den går så sakte? Alt på maskinen hakker da jeg driver med noe. Også for noen uker siden kom det helt plutselig passord på biosen. Jeg har ikke lagt inn noe passord der.. Jeg formaterte maskinen i går å hopet på at feilene skulle blir ordnett, men etter at jeg hadde formatret var det samme problemet der!! jeg begynner å bli veldig lei av at alt går så veldig sakte her!! Noen som har svart på noen av spørsmålene mine her?? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Grunne til at du mangler 1GHz er at FSB er stilt til 100MHz istedet for 166MHz, som prosessoren skal kjøre på. For å få vekk passordet i bios kan du bare reset'e CMOS, det står hvordan du gjør det i manualen. Er bare å flytte en jumper i 5 sek. Lenke til kommentar
SompOter Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Ok. Men skal man flytte den i 5 sekunder mens den står på? Og hvor sitter den jumperen som jeg skal fjærne? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Nei du skal for all del ikke flytte på noe mens maskina står på Det står i manual boka til hovedkortet hvor jumperen befinner seg og hva du skal gjøre Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 om du sliter med å finne jumperen så kan du pelle ut batterie ut for 5-10 sec.. Kan sitte litt fast så det er nok enklest å bruke jumper'en. Lenke til kommentar
snole Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Ok. Men skal man flytte den i 5 sekunder mens den står på? Og hvor sitter den jumperen som jeg skal fjærne? Les nå manualen da mann! Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 1. slå av maskinen 2. flytt jumper 3. vent 5 sec. 4. flytt jumper tilbake 5. start pc Lenke til kommentar
defzx Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 1. slå av maskinen2. flytt jumper 3. vent 5 sec. 4. flytt jumper tilbake 5. start pc Jeg pleier alltid å ha jumpern flyttet i 1 min NF7 kort.. Holder det med 5? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Det holder normalt med et par sekunder, ja. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Husk, etter og ha "renset" CMOS må du som oftest formatere igjen. Men ang at klokken er for lav, tror også jeg at det skyldes pga at FSB'n er stilt for lavt (100mhz i stedet for 166mhx). Obs obs, litt lurt å vite hva man driver med når du stiller på FSB ol. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Husk, etter og ha "renset" CMOS må du som oftest formatere igjen. Hmm, javel ja? Hvorfor? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Dette har vært tilfelle på noen AMD64 maskiner jeg har vært borti, "NTFS mangler". Dette er en feil mld som også kommer når du har for eks byttet HK. Og som kjent er AMD64 enda i en "hemmelig" beta fase, altså for go si det slik: Windows XP ble laget uten hensyn til 64 bit. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Dette har vært tilfelle på noen AMD64 maskiner jeg har vært borti, "NTFS mangler". Dette er en feil mld som også kommer når du har for eks byttet HK. Og som kjent er AMD64 enda i en "hemmelig" beta fase, altså for go si det slik: Windows XP ble laget uten hensyn til 64 bit. Du mener vel NTLDR mangler? Dette har jeg vært borti, men ikke på A64, og ikke etter clrcmos. Har løst dette ved kjapp googling noen ganger, bootet opp med en diskett og kopierte NTLDR på rett plass. Ingen formatering nei... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Nei, ikke NTLDR. Men hei da, da var vi off-topic! Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Nei, ikke NTLDR. Men hei da, da var vi off-topic! NTFS mangler?? Hæ? Her tror jeg du må tegne og forklare litt Endret 1. august 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Tror jeg har resettet cmos 30-50 ganger og jeg har enda ikke formatert harddisken på denne maskinen. Men jeg har fått et problem lignenede det du beskriver, løsningen var abre å gå inn i bios og endre på "boot drive" (eller hva det nå heter) siden den settes på ide og ikke sata "by default". Lenke til kommentar
SompOter Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Okey.. Men jeg har lest i manualen noen ganger nå men jeg har ikke funnet noe om cmos!! Hvor er det den jumperen som jeg skal fjerne sitter?? På hovedkortet eller på harddisken?? Hvis jeg bare får vite det kan jeg sikkert finne det ut !! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jumperen du skal se etter er på hovedkortet, stortsett plassert nærme BIOS- batteriet (Det som ligner på et stort klokkebatteri). Lenke til kommentar
snole Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Okey.. Men jeg har lest i manualen noen ganger nå men jeg har ikke funnet noe om cmos!! Hvor er det den jumperen som jeg skal fjerne sitter?? På hovedkortet eller på harddisken?? Hvis jeg bare får vite det kan jeg sikkert finne det ut !! Hva slags hovedkort har du? Merke og modell..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå