Gå til innhold

ps2 brenning,ulovlig?


Anbefalte innlegg

SirHartge

 

Registrert:

2001-11-06

 

Meldinger: 2372

Postet: 2002-04-26 18:20 ID: 3

 

 

 

Denne tråden stenges. Ps2 spill er ikke lov å brenne.

-------

Trodde det var lov til å lage backup av allt man hadde så lenge man ikke lånte det ut eller solgt det jeg. Eller er det bare jeg som har misforstått allt mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kalles smutthull det.

Samme som å ringe inn til en billeverandør og si at du har ei Porsche 911 som du har mistet nøklene til, deretter så bare sier du et reg. nr. til ei porsche du vet om, så sender de deg nøklene fordi det _kanskje_, _muligens_ er din bil.. _litt_ teit ja..

Lenke til kommentar

veldig mange av PS2 spillene er på vanlig CD.

 

Jeg husker ikke så godt, men jeg tror de med svart bakside er cd, mens de som er blanke og ligner på musikkcd er som regel DVD, uansett så skal det vel stå på dem?

 

Hvordan man brenner dem vet jeg ikke, mulig det går greit å bare cd-copy i nero hvis man har modchip, det gjorde en venn av meg som hadde ripa opp cd'en sin og det funka bra!

Lenke til kommentar

Moderatorene går for langt, de har ingen rett til å redigere det innslaget, han sa ingenting ulovlig!!! Det er mange som tar backup av egne spill filmer. Jeg har alle min "kule" spill på kopi, slike som Halflife og starcraft. Har forresten to kopier av starcraft. Siden de maktkåte moderatorerne krever av oss at vi ikke skal gå utenfor reglene krever jeg at de ikke utvider dem utover norsk lov!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Jeg tar i alle fall backup av en god del av det jeg har. Jeg er en sånn vimse at jeg lar cd'ene ligge og slenge rundt, og da er det ikke lenge før de blir ubrukelige, derfor er det kjekt med en ekstra kopi som forhåpentligvis er lesbar :smile:

 

Men, denne saken er jo som mange andre på dette forumet, et eksempel på at moderatorer skal være litt for smarte, og litt for maktsyke. Synd det går på denne måten. De fleste her ønsker kun å oppnå kunnskap, ikke gjøre noe ulovlig.

Ofte tror moderatorene det verste, burde det ikke være slik at man er uskyldig til det motsatte er bevist ?

Lenke til kommentar

tror ikke de er maktsyke, hver gang de gjør noe som dette får de 50 kalge responser.

 

Vi vet _ALLE_ at det er mye piratkopiering i Norge. Hvis det blir for mye snakk på forumet her, er det en liten mulighet for at ting begynner å skli lit ut.

 

"Hvorfor fikk han poste når ikke min ble godkjent? Jeg lurte bare på om noen hadde en back up! Ikke lov å distrubere. Nazi J***l. De moderatorene er så j***la maktsyke altså"

-jeg begynner å få 14tis tvangstanker om saken allerede

 

Det kan jo diskuteres hvor mye man kan utdype sakene om kopiering m.h.p at norsk lov tillater til eget bruk/eie, så moderator må bruke kjønn.

Av og til gjør de feil, andre ganger ikke.

Jeg misunner ikke dem for jobben de gjør, men jeg setter pris på at de heller holder linja litt for stram, i steden for litt for løst.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-28 11:54, SirHartge skrev:

Hei!


JEg valgte å stenge den tråden fordi den var på kanten. Det som er problemet hvis man lar slike tråder bli på forumet, er at vi ikke ønsker en slik utvikling av forumet. Men er det store motforestillinger til dette, så åpner jeg tråden igjen:)



 

Jeg syns det er greit at slike tråder stenges, men da kan man først gi litt informasjon om hva personen faktisk spør om først, som er på rette side av regelverket.

Man kan henvise til webshoper hvor man får kjøpt blanke dvd'r osv.

Man kan si at kopiering av ps2 spill er kun lovlig når det er for backup av orginalt spill man har selv, men ikke hvis han skal kopiere spillet for å gi til en venn el. er ikke dette lovlig.

Så kan man henvise til lovdata hvor det finns regler om dette hvis man ønsker mer informasjon.

 

Da får personen svar på det han spør om, og det er helt greit å stenge tråden for at den ikke skal utvikle seg til noe som har med piratkopering å gjøre.

 

 

Men, som sagt, dette er min mening

Lenke til kommentar

Personlig så kopierer jeg spill som jeg selv har kjøpt.

Etter erfaringer med at cd-plater blir liggende under skrivebordet ei hvis tid, så er det meget kjekt med en backup av det originale spillet.

Oxo når man låner bort spill eller cd-plate og får den helt ødelagt tilbake, så kan det være kjekt å ta backup av egene ting.

 

Men jeg sier ikke at jeg bare tar priv backup :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-28 11:54, SirHartge skrev:

Hei!


JEg valgte å stenge den tråden fordi den var på kanten. Det som er problemet hvis man lar slike tråder bli på forumet, er at vi ikke ønsker en slik utvikling av forumet. Men er det store motforestillinger til dette, så åpner jeg tråden igjen:)



Ja, jeg synes politiet skal skal bøtelegge alle som kjører i 50 i 50 sone fordi man er på kanten til å bryte loven.....RIGHT

 

SH har hatt en "makt tendes" som har vært bra en stund.. er han på veg til sitt "gammle" jeg igjen?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 09:45, PIIIpower skrev:

Ja, jeg synes politiet skal skal bøtelegge alle som kjører i 50 i 50 sone fordi man er på kanten til å bryte loven.....RIGHT


SH har hatt en "makt tendes" som har vært bra en stund.. er han på veg til sitt "gammle" jeg igjen?



 

Vi vil unngå at dette forumet utvikler seg til å bli en plass der du kan spørre fritt om piratkopiering eller "back up".

 

HVis du synes jeg jeg er maktsyk, så får du ta det opp med meg privat via email. Det vil alltid være noen som sitter øverst med "makt". Noen vil vel synes politet har makt, men de er her til alles beste og gjør så godt de kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...