Furyfax Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Begynner til høsten på HiB og trenger dermed å ha trådløst nettverk på den bærbare pcen min. Eg har en Dell 8200. Siden det er bare en del eg skal ha så gidder eg ikkje å bruke en webshop pga frakt kostander. Skal eg da kjøpe noe som dette jeg skal ha? Har ikkje noe erfaring med trådløst nettverk så har ingen anelse ka eg ska kjøpa. Håpe noen kan bekrefta/avkrefta eventuelt anbefale andre butikker eller anre produkter/merker. Mvh Paul Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Ja, du kan vel kjøpe dette. Du må vel uansett ha et PCMCIA kort. (Vet ikke om det finnes noe nettverks modul som kan settes inni maskina...) Elkjøp har billigere nettverks kort også. For å få 108Mbit hastighet, må accesspoint'et også støtte 802.11 Super G standaren. Regner ikke med at HiB har det. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Det kortet bør/må oppfylle: PCMCIA G-standard (då er det også kompatibelt med gamle b-standarden) 3com er ein produsent som har fått mykje skryt. Men dlink er ikkje eit dårleg det heller. mvh JanEirik Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg ville nok satset på utstyr med ekstern antenne, som f.eks. dette USB-adapteret. Grunnen til dette, er at ved forhold med vanskelige signalforhold, så har du større fleksibilitet m.h.t. plassering av antenne for å forbedre signalet til nærmeste basestasjon. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg ville nok satset på utstyr med ekstern antenne, som f.eks. dette USB-adapteret. Grunnen til dette, er at ved forhold med vanskelige signalforhold, så har du større fleksibilitet m.h.t. plassering av antenne for å forbedre signalet til nærmeste basestasjon. Joda, men skal man ha det i en bærbar og ta den med seg over alt er ikke dette særlig praktisk. 3com har noen kort med innfellbar antenne som er svært praktisk i og med ingenting stikker utenfor maskinen når det ikke er i bruk. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Joda, men skal man ha det i en bærbar og ta den med seg over alt er ikke dette særlig praktisk.3com har noen kort med innfellbar antenne som er svært praktisk i og med ingenting stikker utenfor maskinen når det ikke er i bruk. Selvfølgelig, men mange sliter med god signalstyrke til PC Card-kortene. Og når mange uansett bruker ekstern mus o.l., så er det i praksis ikke noen stor forskjell å plugge inn et USB-adapter. Trådstarter får gjøre en avveining, og USB-kortene er et alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå