Gå til innhold

Merkelig problem


Anbefalte innlegg

Eg har eit merkelig problem, det virker som om det er minne-relatert. Hadde først problemer her med at skjermen blei svart eller at maskinen klikket vist eg spilte av videoklipp eller startet et spill. Fant ut til slutt at dette måtte vere hardware relatert, så eg flytta slot på nettverkskortet og fikk slutt på dette. Sitter så å speler, så får eg plutselig blåskjerm med melding om for lite minne til at Norton antivirus kan kjøre skikkelig (dette var da ikkje startet, hadde berre igang Norton internett security). Lagrer og går ut av spillet siden det blei ganske hakkete. Ser i Cacheman at eg har ca 300mb legig på rammen og det er berre brukt 20-30 mb av ei swapfil på 512 mb. Har nettopp oppgradert og lurte på om det kunne vere noe av den nye hardwaren som kunne gjere dette (det som er nytt er hk,prosessor og rambrikka på 512mb PC2700 DDR), er det nokon som veit kva som kan ha forårsaket problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk eliminasjons-metoden og fjern ALT du ikke trenger (lydkort, nettverkskort, ekstra rambrikker/harddisker osv) og test. Testkjør f.eks. en dag, deretter setter du inn 1 og 1 enhet og tester en stund med den nye enheten (i de samme situasjonene der du bruker å få krasj).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...