nadeem Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 hei! har dere noe kritikk eller tips til designet denne siden? http://islamruler.com Mvh Nadeem. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Stort, rotete og uoversiktelig. Litt tamt med de fargene, ser ut som en template du har henta fra et gratisforum eller noe. Mangler en header og en footer til å sette ting på plass. Prøv å "sette sammen" boksene på sidene. Det ser ut som de bare flyter litt overalt. Bytt font og font-size Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Som smoothie sier, stor, rotete, og uoversiktlig. Ser nesten templateaktig ut, bare mye, mye dårligere. Ingen header, ingen footer, times new roman overalt. Fargene bidrar kun til å gjøre designet mer rotete. Bokser med random innhold OVERALT! Sorry, men dette er noe av det mest rotete jeg har sett ever. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Har du regga litt på et template på egenhånd, kanskje? - rot, rot og atter rot - stygg font, og dårlige markeringer av hn - header? bare en stor tittel i h1 ville gjort godt ... - kan ikke akkurat si at designet representerer din religiøse overbevisning Jeg skjønner virkelig at template er den lettvinte veien til en liksom-suksess, men å regge om og forverre på den måten - for det så vel neppe slikt ut når du lasta det ned? - ble litt merkelig. Et annet template, eller redesign gjort av Nadeem selv er vel kanskje det lureste. Hvis tilfelle er at det faktisk ikke er et template, ha meg unnskyldt. Lenke til kommentar
nadeem Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Hei! Nei Nei Nei! Jeg lagde designet selv jeg takker for tips og sånt, men kunne dere liksom foreslå altenativer til font og farger? Jeg har drivd på mest med tabeller, men synes dette tungvint med all denne nestinga. Prøvde så Div, det føltes som om jeg var i himmelen , men fant fort ut at ikke alle browsere støtter disse skikkelig enda . Så jeg bruker foreløpig tabeller. Mvh Nadeem. Ps. Husk jeg er kun en fjortis :!: Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Prøvde så Div, det føltes som om jeg var i himmelen , men fant fort ut at ikke alle browsere støtter disse skikkelig enda De fleste browsere støtter faktisk divs + css bedre enn tables til layout. Edit: "<LINK REL="StyleSheet" HREF="themes/table_ala_blu/style/style.css" TYPE="text/css">" i koden din ser ganske templateaktig ut for meg.. Endret 31. juli 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
nadeem Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Hei! De fleste browsere støtter faktisk divs + css bedre enn tables til layout. Nei Walla!!?? Hvergang jeg prøver div, møter jeg to problemer: 1. Bredde. 2. en del av diven blir borte. Jeg har laget tre div design, der den ene er en tabell med 3 td og i hver td er div. Det funka ganske greit inntil det gikk ganske dårlig. Ekke' ekspert (det ser du nok) så vet ikke hva som foregår her. Er det bug browser, eller er jeg helt klin kokos? Mvh Nadeem. Lenke til kommentar
nadeem Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Edit: "<LINK REL="StyleSheet" HREF="themes/table_ala_blu/style/style.css" TYPE="text/css">" i koden din ser ganske templateaktig ut for meg.. Jeg bruker Nuke - head delen er generert av nuke :-) Mvh Nadeem. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 1. Bredde.2. en del av diven blir borte. 1. IE og feiltolking av boksmodellen 2. Forklar nærmere. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Er det bug browser, eller er jeg helt klin kokos? Når du stiller spørsmålet på den måten vil jeg påstå at svaret er en del av begge. Internet Explorer, Opera og Mozilla (f.eks.) tolker i noen tilfeller ting veldig forskjellig. Derfor er det også vanskelig å lage layouts som passer til alle. Men tro det eller ei, felles for disse er at de tolker divs + css bedre enn tables. www.lokaltog.net <-- divs + css www.demoted.org <-- divs + css www.arngren.net <-- tables I rest my case. Lenke til kommentar
nadeem Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Hei! Mr.Berg Vel, det er det at høyreside liksom ikke er synlig. Nesten slik som en man ser på noen sports butikker, at en sykkel er halvt stappet i veggen, slik at kun er del er synlig. Tror du at du vet hva det skyldes? Jeg kan sende deg koden om du vil... Lokaltog Holy crap ! Hvem er som står ansvarlig for arngren.com's design?? Dette er internett terror !! Du hadde veldig enkelt og flott design lokaltog Men du må jo innrømme at mange websider som bruker tabeller faktisk ser lekre ut, right? Mvh Nadeem. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Men du må jo innrømme at mange websider som bruker tabeller faktisk ser lekre ut, right? Det estetiske rundt tabellbaserte sider (i grafiske nettlesere, that is) er kanskje fint, men når det kommer til funksjonalitet og fleksibilitet så havner tabell-layouts lysår bak strukturbasert kode Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Men du må jo innrømme at mange websider som bruker tabeller faktisk ser lekre ut, right? Vel... Det er godt mulig, men det er ei semantisk korrekt, dvs. det er ikke riktig å sette opp en layout i tabeller, tabeller skal brukes til tabulær data. Legg ut koden her i tråden... Hørtes merkelig ut Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Men du må jo innrømme at mange websider som bruker tabeller faktisk ser lekre ut, right? La oss skille det grafiske fra koden. DIV er utvilsomt bedre å bruke til layout. Bruk av DIVs der CSS angir det visuelle gir mye ryddigere kode, og er korrekt ifølge standardene. Uten at jeg er noen kodeekspert tør jeg påstå at det som står over er korrekt. Lenke til kommentar
nadeem Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Men du må jo innrømme at mange websider som bruker tabeller faktisk ser lekre ut, right? Det estetiske rundt tabellbaserte sider (i grafiske nettlesere, that is) er kanskje fint, men når det kommer til funksjonalitet og fleksibilitet så havner tabell-layouts lysår bak strukturbasert kode Helt Enig! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 En annen grunn til at du "må" bytte til div's og css er fordi du har så mange "ting" på siden. Mange bokser og greier og saker. Tenk å bare ha en <div id="blablba"></div> og ikke <tr><td></td></tr>. Siden blir raskere å laste for oss brukere pluss mye lettere for deg å bytte ut på noe. Koden din blir rett og slett pen! :!: Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Men du må jo innrømme at mange websider som bruker tabeller faktisk ser lekre ut, right? Jeg skjønner ikke hvorfor dette i det hele tatt skal være et argument? Det har jo ingenting med saken å gjøre? Det er som å kjøpe en bil med 20 hestekrefter og bruker 2 liter på milen, men si at den ser fin ut, og at det skulle være nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå