Gå til innhold

Trenger nytt skjermkort!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pcen bråker litt fra før så :)

2400+ AMD

1024 mb RAM.

80 gb + 160 gb harddisk

Er ikke hjemme så jeg husker ikke helt hva hovedkortet het.

EDIT: Leif :)

Ok, da burde du kjøpe 9800 Pro 128 Mb (256 Bits) kort, pass på at du kjøper 256 Bits, er ganske viktig.

Hvilket merke du burde velge er opptil deg, alle merkene yter akkurat det samme.

Kjøp detta eller detta!

En kompis annbefalte meg å heller kjøpe dette enn de 2 du annbefalte da.

Han mente det var bedre.

Jeg bare spør fordi jeg lurer.

Kompisen din har delvis rett. Ytelsen på standard hastigheter er tilnærmet lik andre produsenter, men kjølingen på kortet han nevnte er mye bedre enn på kort med ATi's standardkjøler. I tillegg er den mye mer stillegående. På laveste hastighet, vil vifta etter all sannsynlighet bli overdøvd av de andre komponentene, men vifta gir fortsatt betraktelig bedre kjøling enn ATi's standardkjøler. På høyeste hastighet, er vifta fortsatt knapt hørbar, og sannsynligvis, så vil resten av komponentene i PCen din overdøve den. Siden vifta kjøler bedre, er det også en selvfølge at kortet klokker bedre. Dette er også selvsagt en fordel, da du kan presse mer ut av kortet ditt, og dermed også øker brukstiden på kortet.

Lenke til kommentar
litt off-topic: hvor mye kan jeg få for ett år gammelt Hercules 9800pro inkl.Zalman Heatpipe +vifte ? :p

1700-1800kr

Jeg ville nå heller si 1200-1400kr.

At kortet har Zalman heatpipe + vifte behøver nødvendigvis ikke trekke opp, da dette viftebyttet fører til at garantien på kortet forsvinner. Kundens sikkerhet er dermed redusert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...