Gå til innhold

Finnes det flere måter å starte en pc??

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter med et hovedkort og/eller et kabinett som ikke er kompatibelt med den nye strømforsyningen min. Problemet er at maskinen ikke startet når jeg trykker inn powerknappen på kabinettet. Det funker med den gamle, så det kan ikke være noen feilkoblinger til HK.

Finnes det en annen måte å starte maskinen på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt stemmer, har hatt to Enermax strømforsyninger på prøve. Ingen har startet opp ved å trykke på power. Det er et Epox slot a ATX hk som står i et aopen HQ 45 kabinett.

Alle ledninger og slikt er på plass, lyset på scsi-kortet lyser og det er strøm tilstedet. Men maskinen vil ikke startet opp. De snakker tydeligvis ikke samme språk. Knappen bak på strømforsyningen er på! Har prøvd begge innstillingen!

En gang så startet maskinen, men det var når jeg dyttet inn musa bak i maskinen. Derfor tenkte jeg kanskje jeg kunne "jump" starte maskinen på et vis, noen med erfaring eller tips?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Habelihvafornoe? på 2002-04-26 23:32 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Habelihvafornoe? på 2002-04-26 23:32 ]

Lenke til kommentar

På etEpox-hovedkort jeg hadde en gang (Socket 7) var det innstilling i BIOS for å slå på maskin ved å trykke på tastaturet.

Er du HELT sikker på at power-knappen er koblet til riktige pinner på hovedkortet? Det kan stå feil i manualen. Prøvd å starte opp med å kortslutte de to pinnene som powerknappen kobles til?

Lenke til kommentar

Powerknappen fungerer som den skal med den gamle strømforsyningen, har også prøvd å flytte den. Skal prøve å kortslutte, hvordan gjør jeg det? Legger jeg en spiker eller tilsvarende inntil? Skal sjekk bios'n for muligheten til å boot fra tastaturet.

Takk for svar.

ER det noen som ar flere tips??

Lenke til kommentar

ikke for å skuffe deg, men du kan ikke skjekke instillingene i bios hvis du ikke får skrudd på maskina da.

Det er to pinner på HK (SPWR står d over eller under de)

Hvis du tar en ledningsbit og legger inntil de vil de bli kortsluttet, er nok redd for at en spiker kan bli for stort.

Prøvd å trykt på reset og CLEARED CMOS da?

hvis du har kobla feil kan det jo hende du har bytta om på reset og SPWR hvis de står i nærheten av hverandre.

_______

Tresprit

Lenke til kommentar

Jeg bli f... forbanna! Ingenting funker! Epox hk er noe skikkelig dritt! Neste gang blir det asus eller tilsvarende!

Tror jeg sender strømforsyningen i retur og setter inn en stille vifte i min gamle strømforsyning!

Noe forslag til vifte? Er det bare å klippe ledningen til den gamle vifta og sette inn en ny som får strøm via hk?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-27 18:38, Habelihvafornoe? skrev:

Powerknappen fungerer som den skal med den gamle strømforsyningen, har også prøvd å flytte den. Skal prøve å kortslutte, hvordan gjør jeg det? Legger jeg en spiker eller tilsvarende inntil? Skal sjekk bios'n for muligheten til å boot fra tastaturet.

Takk for svar.

ER det noen som ar flere tips??

Før du prøver å sette den til å boote med keyboard...vær sikker på at keyboardet støtter det...ellers så må du resette bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...