Gå til innhold

dumme ting som har blitt sagt

NothgaliC

Anbefalte innlegg

OK, her skal de som vil legge inn poster om dumme ting som har blitt sagt eller gjort (trenger ikke å være hysterisk morsomt). Jeg begynner først:

Steonkelen min som er 2 år eldre en mg påstod at intel celeron er mer stabil og kraftigere en pentium 4.

OK, hit it.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Far min fekk seg maskin for første gong, og han trudde jo då at han hadde fått noke kjempe greier, bedre enn alle andre sitt, men så sa eg at han hadde ein heilt grei pc, så spørte han om det ikkje gjekk ann å lasta ner bedre deler.

Lenke til kommentar

Faren min reiste på ferie her om dagen, og glad og fornøyd tok han med seg Laptopen han har fått av jobben, til 30.000(!!!).

Han gjorde visst det så han kunne få lese mail på turen, tre dager senere ringte han, da satt han og onkelen min å prøvde å "laste ned" internett, men problemet var bare at han kunne ikke komme inn på noen nettside som hadde internett for nedlasting, siden han ikke hadde internett fra før.

Jeg la på...

Lenke til kommentar

Bestefaren min ringte meg og lurte på hvorfor internett ikke virket. Jeg hjalp han å konfirgurere maskinen så han skulle få koblet seg til, men da han prøvde å connecte, fikk han bare opp en feilmelding. Jeg forklarte han at han ikke ville få koblet til før han la på telefonrøret (han har kun èn linje og et 56k modem). Men, nei, han ville ikke bli med på at noen satt i telefonen. "Jo, du snakker jo i telefonen nå," sa jeg. Nei, han snakket slettes ikke i telefonen, sa han, og brølte inn til kona og spurte om hun satt i telefonen. Jeg forklarte en gang til at han snakket i telefonen med meg nå. Det ble stille i noen sekunder før han utbrøt: "Ja, det gjør jeg jo!"

Nå skal det nevnes at bestefaren min er ganske kjapp ellers (til å være så gammel iallefall), så det var vel bare et kortvarig anfall av senilitet. Dum var han iallefall :D

Lenke til kommentar

Dette er en historie om meg selv og skjedde for rundt 7 år siden da jeg nettopp hadde fått meg PC..

Jeg hadde en diskett som jeg ikke viste hva inneholdt (min første diskett :love: ), jeg satte den i maskina og stirret intensivt på skjermen og ventet på at det skulle skje noe... noen dager etterpå fant jeg ikonet "3,5-tommers diskett (A:)" på skrivebordet :roll:

Lenke til kommentar

Min første datamaskin.

Etter vi hadde fått den instalert og montert alt so fann eg ein hardisk so eg viste passa i disketstasjonen. Eg stappa den inn. Ingenting skjedde so ej brydde meg ikkje og skrudde av dataen. Neste dag vill ikkje den boote fra windows for der sto diskett i. Eg sente den på reprasjon. Når eg fikk den gjenn sa dei att det var bare ein diskett og det var bare og trykke på den raude knappen so kom den ut gjenn.

Noken daga seinare skulle eg prøve gjenn. Eg satte inn disketten og skulla ha den ut so fann eg ingen raud knapp. Bare ein på PSU en. So eg brukte den :p :PANG:

Sente den på reprasjon ;)

Men ditte er mannnge år sida...

Lenke til kommentar
Dette er en historie om meg selv og skjedde for rundt 7 år siden da jeg nettopp hadde fått meg PC..

Jeg hadde en diskett som jeg ikke viste hva inneholdt (min første diskett :love: ), jeg satte den i maskina og stirret intensivt på skjermen og ventet på at det skulle skje noe... noen dager etterpå fant jeg ikonet "3,5-tommers diskett (A:)" på skrivebordet :roll:

Du har jo også rista hdd'n din i håp om at pcn din skulle funka fordi du hadde noen problemer :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde en diskett som jeg ikke viste hva inneholdt (min første diskett  :love: ), jeg satte den i maskina og stirret intensivt på skjermen og ventet på at det skulle skje noe... noen dager etterpå fant jeg ikonet "3,5-tommers diskett (A:)" på skrivebordet :roll:

Du har jo også rista hdd'n din i håp om at pcn din skulle funka fordi du hadde noen problemer :p

Nei, HDDen var allerede ødelagt, men for å være sikker på at de ikke skulle sende den tilbake til meg igjen og si; "Det er ikke noe galt med den", så rista jeg den litt for å være sikker!

Edit: Var det ikke du som lurte på hva CPU kjøleren var godt for en gang?

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Min første datamaskin.

Etter vi hadde fått den instalert og montert alt so fann eg ein hardisk so eg viste passa i disketstasjonen. Eg stappa den inn. Ingenting skjedde so ej brydde meg ikkje og skrudde av dataen. Neste dag vill ikkje den boote fra windows for der sto diskett i. Eg sente den på reprasjon. Når eg fikk den gjenn sa dei att det var bare ein diskett og det var bare og trykke på den raude knappen so kom den ut gjenn.

Noken daga seinare skulle eg prøve gjenn. Eg satte inn disketten og skulla ha den ut so fann eg ingen raud knapp. Bare ein på PSU en. So eg brukte den :p :PANG:

Sente den på reprasjon ;)

Men ditte er mannnge år sida...

:!: :!: :!: :!: :!:

Du å vittig... :!:

Lenke til kommentar

jeg husker da jeg fikk min første data for mange år siden som hadde Windows 3.1..

jeg fikk en diskett av en kamerat og funderte lenge og lengre enn det for å finne t hvordan jeg kunne åpne den.

plutselig fant jeg ut at jeg en "knapp kallt "kjør"..jeg trkkte på den også åpna jeg disketten med et dokument i..

fattern ble så stolt at han ga meg 50spenn, DA var jeg sinnsyk stolt og glad husker jeg :blush::D

Lenke til kommentar

Jeg husker min første pc som var en 486 66Mhz. Svære saker den gangen. 33MB harddisk mener jeg. En olivetti pc mener jeg å huske. Win 3.11 osv.

En vinters kveld skulle jeg kopiere et spill av en kompis. Og jeg trengte 12 disketter for det spillet. Husker ikke hvilket spill for jeg fikk det aldri til uansett.

Kom hjem og pakket opp spillet diskett etter diskett men så kom den til nr 9 så stoppet den med en error. Og så god i engelsk som jeg var da. Tippet jeg bare på at den disketten var ødelagt.

Så jeg syklet hele veien tilbake til han som hadde spillet og han bodde 10 min unna på sykkel. 7-9 minus grader. (Herlig tid å sykle på) Og kopierte på nytt.

Vi trodde en stund det var minus gradene som tok knekken på diskettene

Dette gjentok seg 5 ganger før noen spurte meg om det var nok plass på pc'en. Ja da sa jeg. Det er nesten ingen ting på den. Den var jo helt ny jo.

Men jeg fikk beskjed om å se på harddisken om det var nok plass. Så jeg som den luringen som mente hele kabinettet var harddisken fant frem skrujernet og åpnet hele dritten. Og min far var med. Vi så på alt der inni og undersøkte om alle ledningene hang på plass ol. Men fant ingen ting som var løst. Bare flaks jeg ikke ødela noe der inni.

( Må tenke på at jeg og min far kunne like mye om pc da, som jeg kan om hjernekirugi i dag. Null og niks!!)

Men det viste seg at harddisken var full pga jeg skulle ha windows på pc'en. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...