C0bra Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Har tenkt på nye høyttalere og forsterker. Har sett på suite serien til dali og må si jeg liker den godt i utseende. Har tenkt på DALI Suite 2.8 som front, DALI Suite C0.8 Senterhøyttaler, DALI Suite R0.8 Bakhøyttalere og DALI Suite S1.2 Subwoofer. Men vil det være bedre å gå for DALI Concept 8 som front, DALI Concept CT Senterhøyttaler, DALI Concept 2 som bakhøyttalere og DALI SWA12 Subwoofer eller DALI Blue 8008 som front høyttalere, DALI Blue C1000 Senterhøyttaler, DALI Blue R1000 Bakhøyttalere og DALI SWA12 Subwoofer Har tenkt på marantz SR7500 som forsteker, når den kommer. Hva vil være best av disse høyttaler oppsettene til både film og musikk? Eller er det andre bedre alternativer i samme prisklasse? Ser mest action filmer og har ganske allsidig musikk smak, men hører ikke på jazz og klassisk. Vil ha noe med trøkk, oppløst lydbilde, bra stereoperspektiv og det må kunne spille høyt. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Kjenner kun til Blue serien av de du nevner. Har 2 kamerater som har de, låter utrolig bra og er vel noe av det beste man kan kjøpe i den klassen. Det som iallefall er viktig å kjøpe høyttalere innen samme merke/serie så man har matchet lyd over hele fjæla. Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 sikkert bra, men stusser litt når du sier du vil ha marantz. har selv en 7200, ville absoultt testet 7500 før du kjøper. ikke alle blir like fornøyde, spørs hvilke kriterier du har for reciveren´s utstyr, hvor lett den skal være å bruke osv. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Skal selvfølgelig ha samme merke/model på alle. Har marantz SR5200 nå, er godt fornøyd med den. Eneste den mangler er kraft i bunnen. Men de nye modellene har mer kraft i bunnen. og SR7500 er jo en del kraftigere.. Har også tenkt litt på Audiovector Mi3 som front høyttalere, Audiovector AV3Ci Senterhøyttaler, Audiovector Mi1 Bakhøyttalere og Velodyne CHT-15 sub Dette blir jo en del dyrere, men er kansje verdt det? Og skal selvfølgelig høre på forskjellige ting før jeg kjøper. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) DALI Blue 8008 som front høyttalere, DALI Blue C1000 Senterhøyttaler, DALI Blue R1000 Bakhøyttalere Har hatt dette oppsettet i et par år (sammen med en Denon 2802-forsterker) og er veldig godt fornøyd både til film- og musikkbruk. Har ikke så stor stue, så jeg føler at jeg får nok trøkk fra 8008'ene til at jeg ikke trenger sub (og da hadde sikkert naboene blitt enda mer irritert også...) Endret 31. juli 2004 av Shimano Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Har marantz SR5200 nå, er godt fornøyd med den. Eneste den mangler er kraft i bunnen. Men de nye modellene har mer kraft i bunnen. og SR7500 er jo en del kraftigere.. Hvis du allerede har marantz, og er happy med det, kjør på. som sagt, har selv sr7200, litt unhappy med onscreen-menyen, litt svak for mitt oppsett, og sjukt irriterende at lyden er så sykt mye penere med direct på, når jeg faktisk kunne tenke meg å høre lyd fra cd-spilleren med sub noen ganger.. da er det av med direct og velkommen til bøtte-dårlig lyd-kvalitet Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Marantz er en meget god match til Dali Blue. Bruker selv en Vincent avforsterker til mine 8008, 3003, c1000. Til sub har jeg Yamaha Yst-sw1500. Jeg kjøpte meg en Swa12 men den egnet seg så dårlig til hjemmekino at den etter 2 uker ble byttet ut med Yamahaen. Hørte også litt på Swa15 men den ble litt slapp i musikk. Den marantzen i kombinasjon med det suite oppsettet burde låte meget behagelig og varmt. Jeg holder min knapp på det selv om Concept og Blue også er meget gode kandidater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå